I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PC] [2014] Project RPG - Dark Souls vs Batman!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2012-04-14 01:06

[PC] [2014] Project RPG - Dark Souls vs Batman!

http://feber.se/spel/art/240159/nytt_rollspel_frn_tomasz_gop/

Actionrollspel som kommer fokusera på spelarnas skicklighet för avancemang
...
Stridssystemet skall hämta inspiration från spel som Dark Souls, Kingdoms of Amalur och Batman: Arkham City

Finns det något annat spel som använder en liknande spelmotor i dagsläget till pc?

Deck13 är för mig okänt, vad tror ni kommer det floppa och hamna i skuggan av andra stora spel eller kommer bryta sig igenom och göra sig ett stort namn

Poet

2012-04-14 17:17
Snyggt titel, känns allmänt aftonbladet style på den

Inte sett så mycket positivt om det i övrigt samt är det väl snack om multi plat release och inte enbart pc, annars skulle jag väl inte fått infon från x360a
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2012-04-14 19:00
Hm 3 helt olika stridssystem ska bli ett.. tror de fösöker beskriva lock on, dodge !?
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2012-04-17 18:35
Snyggt titel, känns allmänt aftonbladet style på den

Vet inte om jag skratta eller gråta

Ja det är multi, pc/xbox/ps. Blev fel ettiket. Har du läst/sett något negativt med det än?

Cribbe
Vad är lock on dodge?

Om dom får det att funka och snabbar upp releasen så tror jag det kommer bli ett guldkorn, men sen vet jag inte om dom utvecklar en helt ny spel motor eller gör om en gammal. Väldigt intressant om dom kör med en recycle och vilken

Admin

2012-04-18 00:50
Lock on: du låser in dig på en fiende och håller fokus på den tills du släpper eller växlar till en annan fiende. Men det betyder inte att du måste ta hand om en fiende i taget. I exempelvis Batman kan du låsa in dig på en fiende, hoppa till en annan som kanske är på väg mot dig eller om du vill få ihop en bra combo. Det ger en viss typ av slagsmål med ett visst typ av flyt. Alternativet är det vanligaste i exempelvis hack n slash-spel, att du mer eller mindre ger dig in i en hög med fiender och viftar hejdlöst åt allt som kommer i din väg (har du spelat God of War så vet du precis vad jag menar). Vad som är bäst är en smaksak och beroende av hur välgjort spelet är.

Dodge: antar att han menar att man duckar undan fiendeattacker.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-04-18 09:27
Evolution P28

Det var en fin beskriving :).
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2012-04-18 23:38
Lock on gör det hela enklare att ducka/blocka/counter-attack så där försvan intresset för spelet! :(