I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PSP] Playstation Vita (Release 22a Februari)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2012-02-05 18:06

[PSP] Playstation Vita (Release 22a Februari)

Det känns som jag snackar PSVita i alla andra trådar så skapar en egen istället.

Är verkligen sugen på att köpa en, men har stora varningsflaggor som vajar framför mina ögon.

Det bra: Man kan spela spel som ligger på samma skala som dom man kan spela på sin stationära konsol. Grafiken är nära PS3/360 och kontrollerna är väldigt lika (speciellt när dom la till en till analog spak). Längden och "storleken" på spelen är också väldigt nära, t.ex. så är Uncharted till Vita ca 12 timmar långt.

Jag gillar idén om att man, med vissa spel, kan spela hemma på sin PS3 sen fortsätta från där man sparade på sin Vita.

Det dåliga: Det finns ännu inte supermånga spel som jag är exalterad över. Uncharted är i princip det enda. Det vore ok om det funnits grymma spel som blivit utannonserade att komma inom ett år, men i princip inget spel jag sett har fångat mitt intresse (förutom kanske FFX HD, men det har jag redan spelat).

Försäljningen i Japan har gått riktigt dåligt, sista veckan av 2011 sålde PSVitan mindre än PSPn... Det gör mig orolig att det hela kommer bli en stor flopp och att spelföretagen inte kommer ge det support den behöver. Det kan också betyda att Sony kommer göra som Nintendo gjorde med 3DS och droppa priset rejält inom bara några månader.

Minneskorten... Sony har sina egna minneskort som enbart funkar med PSV. Dom är svindyra och det finns inget sätt att stoppa in dom i sin dator.

Batteritiden är usel, 2-3 timmar max. Om man kollar på hur Sony hanterade PSPn så kommer det med största sannolikhet komma en "bättre" version om nåt år, förhoppningsvis med bättre batteritid.



Just nu känns det som att det dåliga väger över det bra. Den största anledningen till att jag skulle vilja ha en är att i mitt jobb så har jag mycket downtime, vilket skulle kunna fyllas av PSVita-spelande. Men om det inte finns några spel jag diggar så känns det inte som jag skulle få ut något utav maskinen oavsett.

Vad säger ni, är ni sugna på en?

(Inlägget ändrat av Gogaku 2012-02-05 18:07:15)

Married to the money, fuck the world, that's adultery