I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Bra deals tråd

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Poet

2011-04-19 14:40

[Övrigt] Bra deals tråd

Tänkte ifall nån admin/mod var sugen på att kanske hålla en tråd uppe med tex nya deals/var man förhandsbokar billigast och bäst och lite allt möjligt.
Kan ju även funka att ha tex xbox live dotw info uppe etc

Många whoa användare verkar ju gråta över att tex online services kostar och att spel i allmänt är jättedyrt och alla ska vänta tills spelet ligger på 199kr tex. Då är det bättre att ha en tråd ifall man spottar något nice på nån sida/butik

när jag tex ser http://www.webhallen.com/spel/pc/106239-bioshock_2-special_edition

så måste man ju skrika till, men samtidigt är det ju onödigt att skrika över varje grej som verkar vara ett kap

I.C.T.W
Ill be heading out soon
Groupie

2011-04-19 14:58
webbhallen överlag har ju billiga priser på spelpaket.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Poet

2011-04-19 18:50
Jo men man kan ju hitta kap lite överallt, en bra deal är ju inte webhallen exklusivt :)

Sen kollar jag personligen webhallen väldigt sällan då jag inte pallar dra till stockholm för att köpa spel, samtidigt hatar jag att beställa eftersom jag ofta redan väntat i x antal månader på spelet i fråga.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-26 09:28
ingen som vill ge bra deals här :D
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-04-26 11:47
Steam ger alla bra deals jag behöver :)
JKIBMM
Admin

2011-04-26 16:50
Finns många bra deals på zavvi.com och axelmusic.com. Den sistnämnda kanske är mest för PS3-spelare då en hel del spel är från Nordamerika, men Zavvi är i England och funkar för alla.

Just nu finns bl a God of War III och Vanquish (PS3, 360) för ca 160:- på Zavvi. Frakten är gratis eller om den kostar 15-20:-. Även Portal 2 finns för 390:- vilket får ses som bra i och med att det släpptes förra veckan.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2011-04-26 20:10
Sen kollar jag personligen webhallen väldigt sällan då jag inte pallar dra till stockholm för att köpa spel, samtidigt hatar jag att beställa eftersom jag ofta redan väntat i x antal månader på spelet i fråga.

Du har inte beställt något på länge va? Jag brukar få mina spel/varor efter bara en eller två dagar i vanliga fall. Eller bor du på månen? ;)

Jag använder mig alltid - ALLTID - av pricerunner.se, inte utav snålhet utan för principens skull... Vill jag tro i alla fall...

Tack, Evolution för tipset! Hade helt glömt bort Zavvi! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Poet

2011-04-27 08:43
Squirtle: Jag får mina varor 10-20 minuter efter butiken öppnat, fuck sitta och vänta på posten till klockan 14:00 på typ Gears 3 release.

Mediamarkt har 2 rätt nice spel för 360n nu för 99kr, Lost Odyssey och Lost Planet 2. Båda är värda det, LO är bästa rpg:et på 360:n
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Moderator

2011-04-27 13:23
Plockade precis Lost Planet 2! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-04-27 20:37
Grattis
Poet

2011-04-27 22:00
Då har jag redan hjälpt 1 då :P

Jag är inte snål jag är fattig, då måste man vara lite smart iaf
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-27 22:50
Jag är inte snål jag är fattig, då måste man vara lite smart iaf

för bra sagt!
Get Random!

2011-04-27 22:55
Den som inte plockar upp Vanquish för 169kr förtjänar en penis lavett. Förbannat bra spel.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-04-28 09:45
marvingaye sa det
Poet

2011-04-28 11:23
marvingaye: Om jag får välja på Vanquish och din penis så tar jag din penis! Ta nästa Arabexpress flyg så sexar vi <3

Jag har 2kr :(
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-28 12:11
Eller så skaffar ni kinect och klappar djur tillsammans :D
Rappare

2011-04-28 12:15
För er som bor i, eller i närheten av, Halmstad så är ju bibliotekets uthyrningsservice en jäkligt bra deal. Jag hyr spel där hela tiden. Man får ha spelet i två veckor för ynka 15 kronor. Finns förvånansvärt stort utbud på Wii-, Ps2-, Ps3- och 360-spel. Man kan även tipsa dem om spel som de borde köpa in. Hoppas fler bibliotek tar efter.

2011-04-28 13:53
Doggsonlol

Du behöver mer än 2 kr om vi ska sexa. Annars hade jag gärna gett dig min kopia av Vanquish men du hade väl rage quittat efter ett tag pga svåra, bullshit cheevos eller nåt.
Poet

2011-04-28 15:11
marvingaye: Quittar aldrig jag spelar tills det är klart

Vanquish Overview:
- Estimated achievement difficulty: 7/10
- Offline: 50 (1000 )
- Online: 0 (0 )
- Approximate amount of time to 1000 : 20+ hrs (depending on skill)

Samma som Black ops

vs Lost planet 2 (som jag spelar nu)
- Estimated achievement difficulty: 9/10
- Approximate time: 150 Hours +++ ??? (rough estimate)

och Tales of vesperia som jag typ börjat på
Estimated achievement difficulty: 6
Estimated time for 1000: 110-130 hours.
Minimum playthroughs: 3

Nu måste jag leta efter svåraste spelet jag kört bara för det
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Admin

2011-04-29 15:35
Tror inte Vanquish är sådär överdrivet svår att maxa. Svåraste trophyn/achievementen är förmodligen att spela igenom hela spelet utan att dö en enda gång. Kan vara rätt frustrerande då spelet autosparas typ hela tiden. Så att ladda om funkar förmodligen inte.

Men det är helt klart ett spel alla bör testa. Blev enormt överraskad över hur kul det är. Riktig spelglädje till supertöntig story som bara gör spelet ännu bättre.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Poet

2011-04-29 17:16
Evolution P27: Svåraste var något challenge skit tydligen :)

Hade jag haft cash hade jag förmodligen köpt det, min självkontroll är kass när det gäller spel inköp så ser jag något som jag vet är dett kap köper jag det :(

Halo Reach hade också 7/10 på svårighetsgrad jag har 100% behöver bara sista dlcn för max, men eftersom jag inte är ett större fan av reachs mp så pallar jag tji förens det är DOTW på den

Förövrigt DOTW på xbox live Dead Rising case 0 200msp och Case west 400, köpte båda. Case 0 200/200 det andra var lite drygare men det kommer, sämst dock att ens coop partner dcar när man sparar wtf....
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-29 19:54
evolution.

Har det achivementet kvar på det spelet.. Men det är juh bara att köra på easy och varje gång du dör starta om konsollen. no problem..

Det svåraste är nog att klara av alla tactical challenge mode.

Eller att hitta alla statyer utan att använda hjälpmedel typ internet.
Admin

2011-04-30 19:46
doggson

Ja just det, och de är dessutom ganska tråkiga.

CRIBBE

Jo, men orka starta om konsolen varje gång man dör :) Plus att det var det jag undrade om det gick. Måste man inte vara riktigt snabb i så fall eftersom spelet sparar nästan hela tiden (kanske bara är precis när man startar om iofs...).

2011-04-30 21:27
Det var Vanquish Challenges jag hade i åtanke.

2011-05-14 12:52

?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2011-05-14 12:52
Dessa såg jag på gamestop :)

Högerklicka på bilden å ta visa bild för se större format :)
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2011-05-14 21:56
Tekone Vet inte om det där bara gäller för dom som lämnar in spel.

Iaf så har estore och cdon BF3 Limited edtion för 450:-, utan limited så var pc-city´s pris 370 riksdaler.

För övrigt är det F2P på HoN fram till den 22 maj, med nybörjare guider.

Poet

2011-05-15 16:30
ah nice då blir det att byta in Operation flashpoint då :) ska bara grinda sista klasserna sen klart och 1k.

Blir väl till att lägga pengarna på Dungeon siege 3 :) men det kostar väl 699 på gamestop så man gör ju inte för stor + affär där
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-16 18:41
Zavvi är verkligen tokbilliga!
JKIBMM

2011-05-19 23:17
Kitti

du kan även köpa från
simplyGames.com 25kr lev per vara.
thehut.com

Typ som zavvi, samma leverans på 5-10 dagar iband mer.
Men det är bra med tanke på att många svenska Eshoppar kan ligga på samma om du inte betalar express.

CdWow.se har fri frakt och du får din 10ånde vara gratis vilket kan vara trrevligt.

Admin

2011-05-20 01:42
Thehut och zavvi är samma företag eller tillhör samma företagsstruktur eller nåt sånt. De hänger ihop iaf :)

Simplygames.com säljer tydligen LA Noire för ca 37 pund vilket blir ca 375 kr. Om man hade tid så...
Poet

2011-05-20 04:37
Inte ofta man pallar beställa skit. Jag måste ha spelen asap
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-20 09:05
Evolution

Det stämmer säkerligen, zavvi består av ett antal sidor.

DoggsonLol

Det som är bra med att beställa är att du sparar pengar både av köpet och av inlämnadet av spelet. Jag köper typ spel som verkar bra men jag inte cravar samma dag som releasen. utan kanske spel som Dead space 2 för 250 kr eller nått för 150 kr. Sen när du lämnar in det till game/Gamestop får du typ samma pris. vilket ger känslan av att du hyrt det istället. Och du kan plocka ut lite nygamla spel if you now what im sayn.
Bra när du får extra % på inlämnadet oxå. Orka hustla spel på streetan lix0m.. kankse borde prova :D

2011-05-20 10:19
Dock måste jag påpeka att efter en del forumsökande så tenderar många vara besvikna på Zavvi.com. Riktigt långa leveranstider och misstankar om att de är beg. spel som säljes
JKIBMM
Admin

2011-05-20 10:36
Kitti:

Håller inte riktigt med. Är iofs ingen jättekonsument just där men har handlat kanske fem spel plus en bluraybox en gång. Leveranstiden är väl det enda problemet men de skriver att det tar 10-15 dagar och jag har nog aldrig fått vänta längre än så. Oftast tar det bara runt 8 dagar. Senast tog det 11 tror jag. Det är så klart en skillnad jämfört med att beställa från Sverige där det tar 2-3 dagar max. Av nån anledning verkar det vara själva skeppandet som tar tid. Att det är begagnade spel har jag inte märkt av. De har varit inplastade, luktar nytt och har aldrig varit problem att spela. Iofs kan de ju ägna sig åt att plasta in själva men varför det? Att sådana siter är billiga beror om jag förstått det rätt på att de är baserade i skatteparadis men ändå sitter inom EU och därmed kan undgå nån form av skatt och samtidigt tull.

Låter som att jag sitter och försvarar nu vilket inte är fallet. Men det är så dyrt i Sverige att folk förtjänar billigare spel. Det är billigare på de flesta andra håll i världen.

Enda spelet jag nånsin beställt som kom i suspekt förpackning var Black Ops som beställdes från Elgiganten. Kom i nåt jävla skitfodral som saknade officiella loggor mm.

2011-05-20 12:34
Varför skulle d vara begagnade?

det står klart och tydligt att det är leveranstid från deras lager till den plats du befinner dig på.

Däremot rekomenderas inte att förboka eller köpa ett spel du känner jordens sug efter.. Då är det bättre att köpa på ett ställe som ligger nära ditt hem.
Sen får du pruta och använda dig av lägstaprisgaranti shit. funkar ibland då d kollar på prisjakt etc och du får lägsta priset. Annars går du juh dit och handlar. vad säger chefen? jalla!
Poet

2011-05-20 14:06
CRIBBE: Om det är ett spel jag verkligen vill ha köper jag det oftast på Gamestop/Siba/onoff etc beroende på vem som har bäst pris

Sen om det är något med några veckor/månader på nacken och man inte har lika mycket cravings för det så kan jag beställa men inte annars. Sist jag bokade ett spel på nån skitsida så var det försenat... Det kom 1 vecka senare, men polaren köpte det åt mig samma dag ;)

Fuck att jag ska spela gta4 1 vecka senare....
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-27 21:32
Bra deal idag på Elgiganten på kungsgatan LA Noire 399 kr PS3 och 360n