I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Spelvärldens Framtid!?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-04-10 02:03

[Övrigt] Spelvärldens Framtid!?

Klickde in mig nyss på den här videon pch fick lite nerdgasm, speciellt för unreal tournament musiken. :D

http://www.gametrailers.com/video/engine-3-unreal-engine/712631

Iaf DirectX 11 finns redan på PC men används i mycket fåspel. Metro 2033 är ett av dem och Battlefield 3 kommer vara ett annat.
Det är ju naturligt att jo närmare fotorealism man kommer desto mindre synliga blir framstegen, trots det är dagens konsoler väldigt omoderna och det handlar inte bara om grafik smo det som syns på ytan utan även också hur mycket grejs man kan proppa i ett spel medan man samtidigt håller den grafikstandard som krävs för att kunna sälja ett spel.
PC grafiken utvecklas hela tiden men hålls ofta tillbaka av att storspel är så dyra att göra att man måste göra de till alla plattformar...

Så när kommer egentligen nästa generations konsoler, Xbox 720 och Playstation 4?
Hur kommer Nintendos nästa konsol se ut?
Hur ska företagen sälja konsoler med argumentet "lite bättre grafik än förra gången" eftersom hoppet kommer vara så litet?
Eller kommer det ens några nya konsoler? kanske PC:n är påväg in i en ny storhetstid och tar över helt?

Let the speculation begin!

Poet

2011-04-10 13:37
Både sony och microsoft har sagt att Ps3 samt 360 kommer att hålla fram tills 2015 innan nästa konsol kommer.

Nintendos nästa konsol blir ett dockskåp för 200$ med Mario och Link dockor, eftersom det är ungefär vad dom behöver för att sälja vanligtvis.

Tror inte hoppet kommer vara så lite, tror satsningen kommer vara gigantisk. En 360 har väl 500mb ram tror jag så väntar mig iaf nån gigs ökning till 720, vilket betyder att mer krävande spel kan göras.

Framtiden blir förmodligen Call of dutys varje halvår i download format, pay 2 play och annat bullshit..
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-10 18:40
Jag hörde att xboxen skulle komma drygt 1 år innan ps3an eller är det ändrade planer? Känns som att "vi släpper tidigare än sony" har varit deras affärsstrategi, åtminstone med 360 så var det ju så..

Jag undrar hur ps4an kommer bli.. känns som att det kommer bli ett jävla monster! :)

PC kommer ju alltid vara för folk som vill ha det bästa hela tiden, pc är ju överlägsen i prestanda för man kan byta ut sina delar hela tiden.. men jag tror inte att konsolerna kommer att dö ut för det.

Kan tycka det är ganska skönt att sätta sig framför PS3an och spela spel man inte vill ha nära sin Pc; gran turismo, need for speed, nhl, fifa m.m

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-04-10 21:06
Nintendos nästa konsol blir ett dockskåp för 200$ med Mario och Link dockor

hahah

day one!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-04-10 22:02
hade varit fett om det gick att upgradera konsoller. Det gör det väldigt lätt så man kan dra ut och in grafikkort/proccesor osv. lika lätt som hårddisken.

vet inte hur detta hade fungerat i praktiken(hur ofta nya grafikkort kommer osv. men hade ju varit något)

vet inte ens om detta är möjligt.
Get Random!
Poet

2011-04-11 09:47
Jag tror mycket fokus kommer ligga på 3D teknik då utvecklingen för 3D har framgångsrik.

Prövade 3DS här om dagen, jävligt ballt måste jag säga!
At the gates of Eternity...
Poet

2011-04-11 09:49
King Phil: Jag arbetar med att chippa/modda och reparera konsoler. Det hade kostat för mycket. Grafik/moderkortet i sig och att betala för arbetet.
At the gates of Eternity...

2011-04-11 10:18
hade varit fett om det gick att upgradera konsoller. Det gör det väldigt lätt så man kan dra ut och in grafikkort/proccesor osv. lika lätt som hårddisken.

Nej det hade det inte. Att slippa uppgradera sin konsol är ju det främsta argumentet för att spela på den istället för en pc. Bara i med spelet och köra utan att behöva oroa sig för att man måste köpa en nytt grafikkort, trycka in lite extra ram, ladda ner nya drives eller spilla jolt på tangentbordet.
installationstiderna vi dras med denna generation är fan tillräckligt illa. Dragon age II var olidligt långt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Admin

2011-04-11 10:27
Problemet är som sagt att allt ska portas till pc, 360 och ps3. Inte pga att storspel är så dyra utan pga ren och skär girighet. Känns som att det finns en hel del kvar i dagens konsoler. Titta bara på spel som Metal Gear Solid 4 som kom 2008 och fortfarande sopar mattan med i stort sett allt som kommer idag. Problemet verkar vara att portning skapar en hel del begränsningar. Alla format har sina begränsningar och ska det vara multiformat blir begränsningarna fler än nödvändigt och kvaliteten lidande.

Vinnarna blir Nintendo som bara kör sin grej. De multiformat som når även Wii säljer väl typ tre fyra ex där.

Sen tror jag inte det kommer några fler konsoler, möjligen en sista generation. Framtiden kommer istället handla om att spela i moln och där blir prestanda i en burk hemma bredvid tv:n helt irrelevant. Det enda som räknas är din uppkoppling.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?