I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Wii] Vuxna(re) spel till Wii?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-01-05 22:49

[Wii] Vuxna(re) spel till Wii?

Fick en röd lampa på xboxen så jag funderar på att skaffa ett Wii så jag har nåt att göra medans gamla Bettan e på lagning.
Har ni några tips på bra spel till Wii som inte är färgglada happy-go-lucky-spel?
Jag har redan spelat Metroid Prime och Zelda: Twilight Princess (hade Wii tidigare).

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-05 22:50
Jag har redan spelat Metroid Prime och Zelda: Twilight Princess

Dom hade annars varit bra tips.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-05 23:47

"färgglada happy-go-lucky-spel"
så dom måste vara fula dystra skitspel?
tipsar hellre om bra spel isåfall. Här komemr lite vuxnare och BRA spel till wii.

Madworld - blodigt som fan. inte spelat själv. men många älskar detta, och tror det är din stil då du verkar ogilla sött.
Monster hunter tri -hardcore döda mega stora monster "rpg"
Muramasa the demon blade - Ruskigt snygg sidescroller ninja fight spel. ruskigt kul.
Teenage mutant ninja Turtles Smash Up - Samma som gjort Super smash bros brawl, som du nog känner till. detta är lite mörkare och med turtles istället
No more heroes 2 - blodigt slaktar spel. med mycket humor.
Dead space extraction - riktigt bra on-rails shooter
Golden eye 007 - riktigt bra första person skjutar spel.
Sin and Punishment 2- typ som gradius fast galnare och 3d.
Trauma team serien - har ej kört.. men folk verkar älska serien. inte min stil.
Red steel 2 - riktigt bra fps där du får slicea dina fiender med svärd. Ettan var ett meh, köp inte rs1.. men tvåan.
The Sky Crawlers: Innocent Aces - flygskjutar spel. har inte spelat, men bra betyg.
Silent Hill: Shattered Memories - skräckspel. en remake på första silent hill, med modern grafik och endel nytt. Riktigt bra.
Call of Duty: Modern Warfare - aldrig gillat nått call of duty, men folk som ogillar färglatt verkar göra det.
A Boy and His Blob - plattforms spel, bra.
Sonic colors - första sonic spelet sen dom första till genesis som fått riktigt bra betyg
Lost in shadow - plattforms spel, du är en skugga som springer runt å ska lösa pussel och döda monster.
Zack & Wiki quest for barbaros treasure - peka och klicka spel.. fasst bra. har aldrig gillat peka klicka spel, men detta.. awesome. det var tillåme massa speltidningar, bla IGN, som starta kampanjer för att få folk upptäcka detta så det skulle sälja bra och en tvåa förhoppningsvis skulle bli gjord.
Endless ocean 1+2 - Simma i tropiska hav och utforska massvis med fisksorter som finns på riktigt. korallrev is nice.
Mini ninjas - har kommit till alla andra system med. men fortfarande nice.
Cursed mountain - inte spelat själv, men det ska vara ett bra skräckspel.
Spectrobes origins - kanske inte det du söker, men tycker det förtjänar mer uppmärksammhet. helt klart. tänk pokemon fast du fajjtas i realtid, och med det COOLASTE sättet någonsin att få tag i monster krabaterna.
Overlord dark legend - riktigt snyggt och kul spel.
The conduit - snyggt FPS.. Dålig AI... Golden eye spelet och red steel 2 är bättre. men ändå värt nämnas.
Donkey kong country returns - du vet. och det är grymt bra.
Disney Epic Mickey - jag gilalr inte det här spelet. men skriver om det ändå, för många älskar det. och det passar bra in på det du beskriver.
Tatsunoko vs capcom 2 - fighting
Rune factory frontier - Dungeon crawling, rpg, med lite harvest moon inslag.(gillar ej harvest moon men dom influenser som kommit till detta är bra.
Metroid other M - Du vet, eller hittar info.

Har säkerligen hoppat över ett flertal spel.
Finns även många grymt bra wiiware spel. orkar inte lista dom här.

2011-01-05 23:49
jag hoppade över några självklara grejjer som typ mario galaxy å så...
å resident evil serien har jag aldrig gillat, men finns några spel som klassas som riktigt bra i den till wii.

2011-01-05 23:51
har inte rangordnat spelen. fråga gärna om det är något spel som du vill veta lite mer om.. annars finns reviews på youtube.
Toastare

2011-01-06 02:32
sen kopplar du upp det mot nätet och då kan du ladda hem massa klassiker och köra den som emulator.
Jag skyller allt på Emma!

2011-01-06 10:10
så dom måste vara fula dystra skitspel?

Ja, så dina tips duger tyvärr inte. Fanboy någon?
Finns många spel som inte är Super Mario-färgglada och ändå är snygga, bra spel, du nämnde många själv.

Jag kan ju surfa in på IGN.com själv så jag skulle uppskatta lite mer personliga tips, alltså typ: Det här spelet är så bra för att bla bla bla i stället för att bara nämna en massa spel, men tack för insatsen i alla fall.

BountyBoo F30
Ja, jag hade ju Wii tidigare så jag är medveten om det men nu är jag ändå ganska viftsugen så jag vill helst ha "riktiga" spel. Tyckte Lost Winds var grymt, har det kommit fler bra Wii Ware-spel?

2011-01-06 11:41
Funkenteller P25
Om du gillar old school spel så har det kommit många bra wiiware spel.
Gradius rebirth, contra rebirth, excitebike(färglatt varning). blaster master rebirth bör undvikas enligt mig.
Lost winds 2 har ju kommit också. I övrigt kan jag nog inte uttala mig. wiiware har jag inte stor koll på.
Vad jag hoppas som fan som utannonserats är att en remake på ett gammalt pc spel vid namn Descent ska komma.. dom annonserade dom arbetade på det till wiiware i början av förra året.

Fanboy.. Förmodligen, tycker det är värdare ha ett grymt grafikkort till min dator så jag kan lira med bra grafik än att ha två dyra extra kolosser i vardagsrummet. Försvarar gärna wii eftersom det messt är hat mot den på nätet från andra fanboys av andra system :)

2011-01-06 11:55
OPkej här är en nerbantad lista med spel jag verkligen tycker du bör kolla närmare på.

Muramasa The Demon blade
Det här spelet är bra för att kontrollerna gör så man känner att man har riktigt bra kontroll över sin karaktär.
Man känner sig helt enkelt väldigt bra när man lirar, som en riktigt proffsig lönnmördare.
När det går dåligt är det helt på grund av en själv och inte kontrollerna. Spelet är inte heller för enkelt
samt det är ruskigt snyggt.

Dead Space extraction
Gillar det här spelet för att man bara kan hoppa in, skjuta lite grejjer, och avsluta.
Perfekt efter en jobbig dag på jobbet eller när man bara vill lira lite med nån polare som inte är insatt.
Det är desutom snyggt. Avkopplande att slippa fundeara hur man ska gå osv, utan bara behöva sikta och skjuta.
fungerar ypperligt med Wii fjärrkontrollen.

Golden eye 007 - Grafiken är riktigt riktigt bra. kontrollerna känns helt rätt.
AI'n har jag inte kunnat klaga på än så länge, den känns som den ska. Att skuta folk i det här spelet känns allmänt bra.
Minus: Co-op play på uppdragen finns inte!
splitscreen multiplayer är inte kul om man bara e två, plus att dom som har wiifjärr och nunchuck har övertag över dom medd gc kontroll.

2011-01-06 18:53
Det blev Red Steel 2 pga utbudet, det var det enda spelet som verkade intressant förutom Nintendos egna. Tyvärr är jag inte så impad än så länge, tycker, till skillnad från din beskrivning av Muramasa, att det är svårt bara pga kontrollen.
Däremot är jag imponerad av grafiken, har bara kopplat in den med kompositkabeln så det är lite geggigt men ändå jävligt nice, känns som att det nästan skulle kunna va ett 360-spel.
Det finns en chans att jag kommer komma in i det om jag vänjer mig vid kontrollen men än så länge känns det inte så nice.

Är inte Blaster Master-spelet bra? Jag älskade originalet till NES när jag var liten.

2011-01-06 23:38
Funkenteller P25
Okej, hoppas du kommer in i kontrollerna till Muramasa... du har ett bra tag på dig innan spelet är slut :) långt spel.

Personligen tyckte jag inte om blaster master remaken.. jag har noll nostalgi till spelet, lirade det aldrig när originalet kom.

2011-01-07 11:17
Nej, nej, jag uttryckte mig lite klumpigt. Jag tyckte Red Steel-kontrollen känndes klumpig till skillnad från din beskrivning av Muramasa. Har inte Muramasa. Men jag börjar vänja mig vid Red Steel och det är helt ok-

2011-01-07 12:10
Funkenteller P25
Kontrollen i red steel 2 är inte direkt intuitiv...
glömde bort hur man gjorde olika moves flera gånger när jag spela det...
klart en nackdel för det spelet, man kan inte bara plocka upp å spela ett litet tag å sen lägga ner.
man måste komma in i kontrollerna, och då krävs att man spelar ett längre tag...
vilket är dåligt.

2011-01-07 14:38
skaffa ps3 istället.

2011-01-07 15:55
Tack för ditt givande inlägg svanspelle!

2011-01-09 14:29
np!

istället för leksaker som wii så är väl ps3 att föredra? om du vill ha "vuxna" spel.

2011-01-09 14:45
svanspelle
Du säger att han inte ska köpa ett wii för att det är en leksak och nämner istället en annan leksak han borde köpa?
Om han inte vill ha en leksak hade han väl för fan fixat en ordentlig pc och inte frågat om wii spel.
"köp inte pokemon.. det är leksaker. köp istället den här coola spindelmannen gubben, den är fett ball. flera vuxna har sagt till mig att den är cool, alltså är den ingen leksak utan även för vuxna."

2011-01-09 15:31
vad yrar du om?

ps3 är en konsol, inte en leksak.

förstår du inte skillnaden så får du väl googla fram det eller nåt.

2011-01-09 15:41
svanspelle vad yrar du om?
Om PS3 är en konsol är Wii också en konsol.
Om Wii är en leksak, är ps3 också en leksak.
Du bestämmer om du tycker ps3 är en leksak eller inte, men hävda inte att wii inte tillhör samma kategori som ps3, det får dig framstå som en idiot :)

2011-01-09 15:43
men är du dum på riktigt?

ps3 = mer vuxna spel som han vill ha. kraftfullare konsol överhuvudtaget. blu ray.

vad F Ö R S T ÅR du inte?

2011-01-09 15:43
lol @ svanspelle

Jag skrev vuxnare just eftersom det är till Wii där det finns ett överflöd av mer familjevänliga spel. Jag har inget som helst intresse av vare sig PS3 eller en PC så den diskussionen är totalt onödig. Nu är jag intresserad av hardcore-spel till wii, inte PS3.

2011-01-09 15:45
Att jag är intresserad av spel till Wii är just för att det är en annorlunda känsla. Jag har som sagt en 360 och Bluray-spelare är totalt onödigt när man har en dator som klarar HD-filmer och har ett HDMI-uttag i TV'n.

2011-01-09 15:50
jag nämnde bara dessa egenskaper eftersom wii framstår som en leksak i jämförelse. men det verkar ju vara för svårt för att förstå.
Toastare

2011-01-09 16:51
haha Blu-ray=vuxet.

2011-01-09 16:53
svanspelle
chilla killen. vi alla vet hur grymt ps3 är :)
men jämfört med en dator framstår ps3 som en "leksak".
du gör exakt samma jämförelse som den jag gjorde ovan, men med din favorit på toppen, sluta vara så blind.
jag anser inte att varken wii, xbox360, eller ps3 är "leksaker"(iof så är allt spelande en sorts lek). men med din retorik blir alla tre det.

om det inte vore för att jag planera andra dyra köp så hade jag skaffat ps3 lagom till LBP2.
så nu har du fått bekräftelse på att andra än dig gillar ps3, nöjd nu?

2011-01-09 17:14
BountyBoo F30

när skrev jag att specifikt blu ray är vuxet? herregud. jag tog fram egenskaper som gör ps3an till en kraftfullare konsol, så svårt var det väl inte att lista ut?

2011-01-09 17:17
jo men eftersom vi just pratade konsoller så nämnde jag ps3 istället för en jättedyr dator för att ens kunna spela spel utan att det hackar.

men uppenbarligen så vill han fortsätta spela sitt Wii.

2011-01-09 17:27
absolut, vill man inte ha go-happy spel till Wii finns de fan ingen anledning att skaffa det. PS3 + Move! där har vi det
Toastare

2011-01-09 17:39
"kraftfullare konsoll"
Toastare

2011-01-09 17:40
De flesta sitter väl ändå på bägge delarna..

2011-01-09 17:44
"De flesta sitter väl ändå på bägge delarna.. "

Fortsätter leken.

2011-01-09 22:02
Hallå!!!!
Kan någon rensa bort dom här stolpskotten eller?
Just nu är jag sugen på vuxnare/hardcore-spel till Wii, inget annat. Jag kommer definitivt köpa diverse Super Mario-spel etc. sen men det är inte det jag är sugen på nu.

När det kommer till de "stora grabbarna" valde jag 360. Gör hemskt gärna en tråd om vilken konsol som är bäst, huruvida Wii ens är en konsol, om Wii ens har några hardcore-spel, att konsolspelande är helt underlägset PC, men om ni inte har några tips på vuxnare spel till Wii så kan ni tagga långt bort från den här tråden.
Toastare

2011-01-09 22:56
svanspelle, förlåt om jag var taskig..men det lät bara sjukt kul att du blev förbannad över att det absolut inte vara en leksak utan en konsol och anledningen var för att den hade blu-ray.

Funkenteller, men för fan.. googla lite, du frågar på whoa och får skitmycket tips som inte passade. Tro någon orkar hjälpa dig då.

2011-01-09 23:35
Jag blev inte förbannad? Och nej anledningen var inte att den hade en blu ray? Känns som att jag upprepar mig själv hela tiden utan att du förstår.

Och ja, Funkenteller har fått massa tips, men inget verkar passa ändå. Google it.

2011-01-10 08:48
BountyBoo F30
Ok, varför ens ha olika forum och trådar över huvud taget? Om man ska köra på ditt resonemang borde det bara finnas ett enda forum som heter något i stil med "Snacka skit och jiddra om allt och inget".

Googla kan jag och har gjort, känner till alla titlar som tipsades men det jag är ute efter är vanliga människor (inte spelrecensenters) åsikter och tips om spel inte en lång lista på titlar.

Du menar alltså att om första svaret på en tråd inte duger för trådskaparen så gäller total anarki?
Toastare

2011-01-10 10:24
anarki, lugn nu.. men om du inte hetsar kanske du lättare får hjälp?

2011-01-10 10:45
A ja, zip mig! Ni kan få den här tråden, I'm out.
Admin

2011-01-10 11:35
ON-TOPIC TACK!

Om ni nu tvunget ska ha den här diskussionen igen så ta det i en annan tråd. Detta handlar om spel till Wii.

//Jonas - moderator
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-01-10 18:17
Lägger till en till input om Muramasa. Jag har bara provat spela det med gamecube kontroll, och det är amazing.
har börjat spela om spelet nu igen.. och det är definitivt så bra som jag mindes det.
Ett måste hos varje wii ägare enligt mig, men tror inte det är så många som äger det. mario galaxy 1-2 är enligt mig sämre än det här, även om detta är mer repetetivt. men det är min högst personliga åsikt om spelet.

2011-01-10 19:24
Jag kommer nog skaffa mig det när jag får pengar, det verkar grymt.
Användaren är inte inloggad ? 

2011-01-25 00:50
Några tips som inte nämnts än:
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers Bra äventyrs spel i Zelda stil. Gillar spelet och tycker det är bättre än Twilight Princess på många punkter.
Okami Också ett Zelda liknande spel. Som faktiskt är bättre än Twilight Princess! ;)
Prince of Persia: The Forgotten Sands finns till de mer "vuxna" konsolerna också. Har även Ps3 versionen själv. Men Wii är överlag ett bättre spel. om man gillar de tidigare spel i serien gillar man detta också! :)

No more heroes 1-2,
Monster hunter tri,
Resident Evil 4 Wii edition,
Red steel 2,
The Conduit,
Zack & Wicki
^^spel jag kan rekomender som nämnts tidigare! :)

2011-01-25 20:04
Personligen vill jag varna för Crystal bearers... prov spela det innan du köper...
jag hatade spelet, men det verkar finnas folk som tycker det är grymt.

Okami är väldigt bra, men tycker inte att det är i närheten av lika bra som något konsol zelda, men jag diggar å andra sidan zelda något otroligt.
Zelda är den största anledningen till att jag fortsatt köpa nintendo konsoler.
så se mig som något vinklad angående den serien.

2011-01-25 20:50
Är skeptisk mot Crystal Bearers. Det verkar va för mycket mini games och sånt.
Okami har jag funderat på men är inte så förtust i grafiken, i alla fall inte av intrycket från videos jag sett, har inte sett spelet live in action.
Jag älskar också Zelda, ser verkligen fram emot Skyward Sword även fast jag inte är så förtjust i wiimoteviftande, men Nintendo om någon borde ju klara av det.

2011-01-26 10:39
okami är enligt mig sjukt bra och extremt jäkla snyggt, var också lite skeptisk till grafiken innan jag testade det, men jag ändrade mig snabbt som tusan där.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?