I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Favorit låtar från spel top 5

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Poet

2010-12-11 19:18

[Övrigt] Favorit låtar från spel top 5

Satt och kollade runt på youtube och fick nån noja att kolla efter gammal spelmusik.
Så tänkte att vi kör en top 5 för sakens skull eftersom annars blir tråden helt nerfuckad av 200 länkar per användare.
Behöver inte vara så att ni behöver ranka dom utan kör 5 låtar bara som ni tycker är bättre än det andra :)

Marty kommer alltid vara en legend

Ytterligare en legend :)

Fortfarande helt jävla amazing

Bästa Zelda låten någonsin

Delen som kommer efter 1:00 till 1.40 är underbar samma med 2:24 delen, det är sällan jag sitter och väntar i menyn för att få höra ett musik stycke när det gäller spel

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-12 04:16
Mute City var ett grymt val, även fast jag bara upplevt 64-versionen! :p

Skulle egentligen byta ut nån av dessa mot Gerudo Valley men det blir tråkigt att ta samma.

Kan tillägga att jag inte ens klarat spelet, ligger på min to-do list hehe, vill fixa en DS först(igen) för att slippa köra emulator.

Självklar!

Sätter stämningen till hela spelet

Magi när man hörde denna första gången. :>

Öhh kunde omöjligt välja en 5:e, blev denna...byter kanske sen.

Poet

2010-12-13 12:46
Den listan var ju nice, spelade Deus ex till ps2 tror jag det var för en jävla massa år sen men kom inte ihåg themet.
Flashpoint låten var sjukt grym, otroligt att man inte hört den samplad nånstans
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-13 16:48
Finns bara en som borde toppa allas listor

Get Random!

2010-12-15 01:13
FFX: To Zanarkand

MGS2: Main Theme

MGS: Sniper Wolf Theme

SH2: Promise
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-15 21:44
Kul tråd!

kanske är lite tjatigt med allt WoW, men den här är fan maffig, speciellt när rösterna kliver in, grym! Om ni inte redan hört KLICKA!

epic!

en låt jag gått runt och nynnat på i 10 år+

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-18 22:05
Denna är lätt min favorit:

2010-12-18 22:16
Som Zelda-fan måste man ju ta med denna låten. Det var riktigt mäktigt att höra denna versionen av denna klassiska truddilutt första gången.

En till från DKC 2, som måste ha det bästa tv-spelssoundtracket.

2010-12-19 03:21
Ahh fan glömde helt bort Snes klassikerna.

!!!

2010-12-19 21:41
alla låtar i spelet (typ) är legendariskt bra. men denna är ju klart mest klassisk.

åh, det här är så nice. mario ligger å drömmer.

ok, låten är kanske inte världsklass. men ändå. fint!

2010-12-19 22:04

2010-12-19 22:09
Solomon's Key - NES

The Goonies II - NES

Bubble Bobble - NES

Castlevania - NES

Metroid - NES

Inte nån definitiv lista på något sätt, men just de där har bland de bästa melodierna ever i tevespel! Går liksom runt och nynnar på dem då och då fortfarande. Kanske för att jag spelat dessa spel så in i helvete mkt i mitt liv, haha..

2010-12-20 04:00
Låten som i min mening slår ut alla andra tvspels-låtar. Mest av nostalgiska skäl kan hända.

2010-12-20 15:04
Brukar inte lägga musik från spel på minnet. Ett undantag är musiken från Perfect Dark på N64:an men det är bara för att jag spelat så mycket. Kan dock inte namedroppa något från det spelet. Här kommer andra favoriter istället:

2010-12-20 16:05

För var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli
Admin

2010-12-20 16:25
Metal Gear Solid 3 - The best it yet to come (lite snack i början).

Punch Out till NES

Skulle vilja länka allt från Katamari.

Kommer inte på några fler nu. Zelda är ju redan länkat flera gånger om.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-12-20 18:22
ahh monkey Island 3 låter såklart bättre än blipbloppandet i ettan...orkade inte leta fram den bara.

Men jag byter iaf min castlevania till:

2010-12-21 04:19
Sonic the Hedgehog - Greenhill Zone (SEGA)

Megaman III - Intro (NES)

Donkey Kong Country - Aquatic Ambiance (SNES)

F-Zero - Port Town (SNES)

Eek! the Cat - Stage 1 (SNES)
Bitches Ain't Shit

2010-12-21 06:44
justefan denhär också

För var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli
Admin

2010-12-21 09:54
Eek! the cat låter lite som introt till Ika i rutan. Men bara lite. Och så är jag förmodligen tondöv.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-12-31 17:19
To zanarkand is the shit men den var redan länkad
ge mig din månadspeng

2011-01-10 08:48
GAIA, Goonies 2 absolut värt en top 5 plats! =)