I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PS3] Gran Turismo 5

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-11-22 10:08

[PS3] Gran Turismo 5

wtf, ingen aktiv tråd om detta!

Release i övermorgon! Vilka ska lira?

rapperted.se

2010-11-22 10:38
Jag vill haaaaaaa! men har inga pengar =((
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-11-22 12:29
Vill ha jag med! Men må vänta till nästa månad för o köpa....finns fler spel jag vill ha oxå, blir tufft o prioritera...

2010-11-22 18:57
Ska förbeställa idag, är riktigt peppad! Har faktiskt aldrig gillat bilspel tills jag testade Prologue, köpte t.o.m. en ratt att köra med, haha.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2010-11-22 20:56
Jag ska lätt köpa. Får nog bli nästa månad dock.. om jag kan hålla mig. Älskade bilspel när jag var yngre men på senare år har inget sett intressant ut.. Tills nu, GT5 vekar tokfett

2010-11-23 09:06
Köpte PS3an för 2 år sedan för att lira GT5 haha. Äntligen är den här (imorgon). Folk som köpt via cdon.com verkar ha fått sina spel redan hemlevererade förra veckan, jag vet iaf att min signature edition har funnits i butiken i en veckas tid där jag ska hämta den. Verkar ha gått och hitta GT5 även på butikshyllor här och där.

Måste erkänna att jag var rätt missnöjd med GT:P. Men fick testa en buggig japansk konvertering av GT5 på Gamex (luktade alpha/tidig beta lång väg), men redan det var långt bättre än än GT:P.

Borde börja hooka gamer id's för att köra i MP sen.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-11-23 10:01
haha samma här... köpte ps3an för drygt 2 år sen och logitechs officiella GT-ratt (hade den till ps2an också)...

Ikväll ska riggen byggas upp hemma och sen kommer ingen levande människa se mig på ett bra jävla tag!
rapperted.se
Admin

2010-11-23 15:52
Man Furismo Jive...

Är inte direkt intresserad av bilspel men måste erkänna att jag är lite nyfiken på det här.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-11-23 20:17
ted
Nice GT-ratten har väl force feedback (lite lat o googla nu)

Haha kan spela den i en vecka, sen blire semester för min del i 3 veckor, vad är 3 veckor och 40 minuter mot 4+ år :/
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-11-23 21:54
Jag va sent ute med min förbeställning... Beställde från Amazon och det stog att paketet ska komma imorrn, men man vet aldrig, palla vänta tills på fredag för att spela :(

2010-11-23 22:27
CDON bröt street date (och enligt rykten även Ica) så många butiker började sälja redan idag.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2010-11-24 00:52
Gogaku
Vilken version beställde du? Borde ha fått tracking number så att du kan kolla vart den är någonstans?

Coke
CDON levererade redan förra veckan. Aja får mina ex idag :)
Est. 1984

2010-11-24 03:43
Kane

Den vanliga versionen, jag fick nåt form av nummer som, när jag klickar på det, säger att spelet förväntas komma imorrn, men det står inte att det skickats utan att det bara har förberetts för att skickas... Aja, vi får se, om det inte kommer imorrn så kommer det på fredag (torsdag är thanksgiving, så inget skickas då).

2010-11-24 09:30
Jag förstår inte hur CDON har råd att betala böterna för att bryta street date. Det var ju samma sak med black ops. Många som beställde från dem hade sina ex på måndagen.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2010-11-24 10:09
brukar inte eligiganten köra riktigt billiga releasepriser.. typ 379 el nåt?

Någon som vart där och kollat (hemsidans priser brukar inte stämma med butikens fysiska priser)?
rapperted.se

2010-11-24 12:35
Mediamarkt säljer/sålde GT5 vanliga för strax under 400 kronor iaf.

Gogaku, kolla om du kan avbryta köpet och gå köp i random affär i Sverige..
Est. 1984

2010-11-24 12:37
Yes, det stämde... 379:- kostar det på Elgiganten.. var precis och plockade upp det
rapperted.se

2010-11-24 13:44
ska handla gt5 på fredag
Sprit, vapen & knark gör den svage stark

2010-11-24 15:20
Kane

Det vore en ganska lång promenad då jag befinner mig i USA :)

2010-11-24 16:29
Gogaku
Och damn :o
Lär ju hitta den på Wal-Mart eller Best Buy?
Est. 1984

2010-11-24 16:33
Jag bojkottar båda dom butikerna av olika anledningar haha, men nu står det iaf. att spelet är ute och blir levererat, så förhoppningsvis stämmer det och jag får det senare idag! Jag förbeställde det från Amazon då jag fick ett $10 presentkort och en cool nerladdningsbar bil på köpet :)

2010-11-24 16:34
Ni som har spelet, vad tycker ni än så länge? Kollade Metacritic och dom flesta recencenter har bara gett spelet runt 8.5-9/10, vilket är smått förvånande...

2010-11-24 17:37
Gogaku

Jag har spelat det sen i Torsdags, de gillar att bryta releasedatum här i Dubai.

Kan säga såhär, jag förstår exakt varför diverse resencenter har gett det 8 eller 8.5 för spelet är då inte felfritt. Men å andra sidan så är de brister som finns helt betydelselösa för mig och förstör inte upplevelsen alls. Men visst är de där.

Jag har förvånansvärt roligt med det och det känns som att jag kommer sänka minst lika många timmar i det här som i Fallout: New Vegas, dvs minst 100+. Jag säger "förvånansvärt" eftersom jag de senaste månaderna började misstänka att GT5 skulle vara mycket sämre än Forza 3. Sen, även om jag gillar carsims så har jag alltid gillat arcade racers mer och jag var helt säker på att jag skulle ha mer kul med Criterions NFS Hot Pursuit 2 än GT5, men det visar sig vara tvärtom för varje dag som går.

Jag tycker dock fortfarande att Forza 3 är ett mycket mer välkomnande spel för nybörjare och drive-assists och curve-rewind funktioner är mycket bättre i Forza 3. Dessutom vet jag inte riktigt vad för online community GT5 kommer ha. Online funktionerna ser lovande ut(har inte ens testat ännu) men Forza 3 hade ju ett riktigt skönt system för custom cars där folk gjorde helt otroliga kreationer. Dessutom har Forza 3 utan tvekan bättre AI och smidigare menyer än GT5.

Annars tycker jag grafiken, styrningen, tracksen, variationen och helt enkelt andelen content är mycket bättre i GT5. Har inte bestämt mig än för vilken av dessa carsims jag gillar mest, båda har sina brister och fördelar. En sak är säker, de är båda riktigt, riktigt bra spel och GT5 är ett måste om man har ps3 och är en gnutta intresserad av bilar eller bilspel.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-11-24 17:45
Jag tror spelet blir bättre on nån månad, med kraschfysiken & online patchad osv.
(Producenten twittrade väl om att det skulle styras mer med spelet framöver.)
Ang betyget så har ju de här värsta bilnördarna väntat i över fem år,
å det kan ju inget spel i världen leva upp till?
Har dock inte kört det själv, det kanske är en 7:a, vad vet jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-24 19:35
visst långa laddtider och joxiga menyer emellanåt.... men när man väl kör... det är underbart..

rapperted.se

2010-11-24 19:41
för er som testat det.. tar det 50 minuter att instalera??? läste det på aftonbladet idag.

2010-11-24 20:01
ja det gör det
rapperted.se
Admin

2010-11-24 20:11
Om du installerar allt på en gång. Läste nånstans att det går att köra utan att installera men då blir laddtiderna längre, men å andra sidan kan spelet installeras i bakgrunden medan du kör också.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-11-24 23:10
Installerar nu, det är perfekt för jag ska åka och klippa mig precis, så då kommer det bli klart tills jag kommer hem! Peppen är historisk, har ratten och allt uppsatt mitt framför TVn, hehe.

2010-11-25 16:46
Ok, har spelat en del nu och jag kan inte undvika dom dåliga aspekterna av spelet. Dom bra överröstar dom dåliga helt klart, själva körningen är hur grym och realistisk som helst.

Däremot så är laddningstiderna otroligt långa, även efter en installation. Individuellt är laddningstiderna inte så farliga, men det är så otroligt många utav dom så tillsammans blir dom väldigt frusterande... Sen är jag riktigt besviken på att standard bilarna inte har en cockpit view, det är min favorit-view och det är riktigt tråkigt att det är borttaget på majoriteten av bilarna. Speciellt efter att Polyphony gång på gång sagt att den skulle vara där på alla bilar. AIn är sådär också, det känns inte riktigt realistiskt hur vissa bilar kör... Det sista är menysystemet som är grymt frustrerande, bara det faktum att man inte kan klicka ett steg till vänster för att komma till "exit" utan man måste klicka sig x antal gånger till höger är riktigt dumt och en sån liten grej som kan göra mycket.

Men som sagt, själva körningen är riktigt grym och jag har riktigt kul med spelet, dom dåliga aspekterna drar ner betyget då det känns som det mest är BS som lätt skulle kunnat va fixat vid det här laget, men det är knappast något som får mig att sluta spela. Själva racingen är så nära the real deal som man kan komma!

2010-11-25 23:00
Är lite sugen, men tror fan inte jag pallar med det av den enkla anledningen att det är FÖR verkligt.

2010-11-26 08:50
finns ju inte ett enda vettigt playseat kvar i hela sverige, hur fan ska jag kunna köra utan en riktig racingstol!??! BOOOH!!!
tut!

2010-11-26 09:05
Misguided, yee.. jag har också letat... Verkar dåligt... min rygg kommer inte överleva många kvällar till..

Vikktorius: FÖR verkligt kan det aldrig bli...
rapperted.se

2010-11-26 09:36
Ted: I alla andra genrer får det gärna vara verkligt, men i ett bilspel vill jag kunna ratta runt och tuta bäst jag vill. Inte känna att varenda gång jag tar en sväng lite fel så är jag körd. Det är nog mitt tålamod det är fel på helt enkelt...

Sen har mitt Ps3 fittat ur så jag kommer inte in på internet :(

2010-11-26 09:47
Vikk: Förstår vad du menar.. men det där kompletteras med en sinnessjukt bra gameplay (ej lirat med handkontroll så det kan jag inte uttala mig om dock)..
rapperted.se

2010-11-26 12:12
Vikktorius P23

Finns mycket drive assists osv i GT5, det är lite vänligare för nybörjare än de äldre GT spelen. Dock är Forza 3 mycket mer inbjudande för de oinsatta, man kan t ex spola tillbaks tiden i slowmotion om man råkar ta en kurva fel och göra om den. Hmm, jag vet inte ens om detta finns i GT5, har inte kollat runt i menyerna alltför mycket men jag tror inte det är där.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-11-26 15:57
nu var det köpt.. 379kr på elgiganten

2010-11-26 18:57
har kört ett tag nu.. det är riktigt bra och snygg grafik tycker jag.. men det tog då inga 50 minuter för mig att instalera.. men därimot blir det att stå instaling och tar en stund innan man ska starta ny bana så kanske intalerar under tiden man spelar... men spelet var helt klar värt pengarna

2010-11-26 19:11
hjälte P28

Det tog en timme för mig av nån anledning och det står fortfarande "installing" när jag ska köra ett nytt race... Verkar som det är olika för folk. Jag läste nånstans att det kan bero på ens uppkoppling och hur pass aktiva servarna är då spelet alltid är uppkopplat och laddar ner grejer från nätet. Detta ska också påverka laddningstiderna.

2010-11-28 10:28
jag har en fråga.. varfan hittar man bilarna man vinner????
har vunnit flera bilar men hittar dom inte någonstans..
har kollat i garaget men där finns bara bilen jag köpt?
Admin

2010-11-28 16:11
Vikktorius

Ang att du inte kommer ut på internet längre, har du accepterat användavtalen igen? Har hört att en del (alla?) blivit tvungna att göra det men då borde det ju dyka upp ett meddelande automatiskt (blev så på psp iaf).

Annars kopierar du bara felmeddelandet och matar in det här för att få veta vad det handlar om:
http://us.playstation.com/support/answer/index.htm?a_id=939

Du kanske blivit bannad av någon skum anledning?

2010-11-28 18:07
har löst problemet

2010-11-28 22:22
Har någon fått sin PSeye att funka med spelet? Det va sagt att man skulle kunna röra på huvet så att föraren tittar åt olika håll, för att se backspegeln bättre t.ex. Har inte fått det att funka, någon annan som har det?

2010-11-29 13:55
Har fullständigt trimmat sönder min Skyline och det finns inte mycket som piskar den.. inte ens i expert-racen... Lättkörd, axar som ett odjur och väghållningen är sinnessjuk...

vad har ni för favoritbilar? några heta tips?
rapperted.se

2010-11-29 16:21
Jag fick en Mercedes SLS AMG Stealth model med spelet nar jag forbestallde det fran Amazon. Nar jag kan anvanda den bilen sa har motstandet inte ens en liten chans. Det ar nog min favoritbil, enbart for den ar sa oversnabb, och det ar nastan omojligt att spinna ur. Forutom den sa ar det nog min Ferarri fran 76, som ocksa ar grymt snabb, med grym vaghallning, speciellt trimmad.

2010-11-29 16:32
AMG'n är galen.. men var aldrig någon favorit i de tidigare spelen tyvärr, men ska nog klippa en sån ändå...

R8:an kan man smiska upp riktigt riktigt brutalt också
rapperted.se

2010-11-29 21:04
nu var det köpt.. 379kr på elgiganten

vad glad man blir när man impulsköpte det på EB för 699:-...
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2010-11-29 21:56
Ett litet tips: ta en titt på B-spec läget, ai föraren kör samma lopp och så får man fulla summan från tävlingen + en alternativ version av bilen man vinner i a-spec läget.
Est. 1984

2010-11-29 23:37
ted P28

Den är galen, svårt att inte vinna med den. Sju växlar, och en top speed på jag vet inte hur mycket :)

2010-11-30 00:56
favoritbil = S13 :D
fan att det inte går att byta fälgar på SILEIGHTY'n......... :(

började just öva lite drifting =

efter 10 minuter i min otunade leksak fick jag nästan in en kurva iaf. Ska bli mer när jag får hem ratten.. och jag hoppas verkligen de släpper nån form av video-redigering alt. upload function (youtube?). Vore skitnice

dori dori ^_^

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-07 12:39
behöver tips.. ska börja med supercar racet..
men har ingen snabb bil.. vad ska man skaffa för bil och trimma up?