I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[360] Fallout New Vegas krashar och buggar

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-10-29 12:47

[360] Fallout New Vegas krashar och buggar

Först och främst, Fallout 3 är ett spel som föll mig helt i smaken, jag är en sucker för dystopi scenarion i spel och känslan av Mad Max och möjligheten att springa runt och göra i princip vad jag vill är en av de bästa som jag har fått från spel. Så när New Vegas kom ut så hookade jag en kopia, inget tjafs om saken...

Det visar sig att det här spelet är ganska likt föregångaren, men det har fortfarande en bra driv som får mig att vilja utforska ännu mer och en intressant historia, awesome.

Vilket gör mig jävligt besviken när man inser att spelet verkar inte helt testat innan det hamnade på hyllorna i spelbutiken, det har i mitt fall uppstått frysningar och krashar som gör att man inte kan fortsätta på huvud storyn. Jag tycker att det är ok med några små buggar här och var, det är ändå ett sjukt stort spel. Men att man inte ska kunna klara av skiten helt tar udden utav spelupplevelsen, nu är man fast och får vänta tålmodigt på en uppdatering från x-box live... Uppenbarligen finns det fler problem än dom jag har stött på med det här spelet så man får se hur lång tid det tar innan de fixar dom...

http://forums.bethsoft.com/index.php?/forum/113-fallout-new-vegas-xbox-360-issues/

I vilket fall, tänk två gånger innan ni köper Fallout New Vegas.

In the old days it was not a crime

2010-10-29 13:33
Tråkigt. Hoppas det är fixat när spelet sjunkit i pris, hade inte tänkt att köpa det innan dess ändå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-01 22:26
Fan, tänkte skaffa det, hoppas dem fixar de snart!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Rappare

2010-11-01 22:41
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20101021/bethesda-fallout-new-vegas-patchar-pa-vag

Goda nyheter! Köpte spelet idag!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Rappare

2010-11-01 22:42
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-11-02 07:33
Finns redan patchar och buggfixar till PC versionen. Som f.ö är riktigt bra.

Gillar New Vegas väldigt mycket so far. Tycker att dialoger, story, quests och sättet de har byggt upp världen på är mycket, mycket bättre än fallout 3. Många stora unika landmarks och coola ställen att utforska. Finns otroligt många factions med, och den här gången känns det mer som att saker man gör påverkar världen på ett eller annat sätt. Quests har flera lösningar på ett annat sätt än i F3. Det känns inte lika binärt som föregångaren.

Att säga att New Vegas är en värdig uppföljare till Fallout 2 är en rejäl överdrivt, men det här spelet känns mycket mer Fallout än vad F3 gjorde. Möjligtvis tack vare att vissa av Obsidian snubbarna är gamla Black Isle rävar som var med och gjorde tvåan.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Poet

2010-11-02 17:14
Dom släppte ju en patch som fixade 200 saker för några dagar sen, sen är det helt random också polarna har haft nada knas med spelet förutom frame rate slowdowns
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Rappare

2010-11-06 20:40
Kör på PC och har inte haft några problem alls förutom några lösryckta grafikglitchar, som blod som sprayar i tomma luften och AI som fastnar på terräng.

I övrigt känns det som många sagt betydligt bättre skrivet än det stundtals rent löjliga Fallout 3 (seriöst, Little Lamplight...?). Samt att Hardcore Mode gör allting en aning mer intressant.

2010-11-07 07:01
Omen22

Ja precis. Jag har sänkt ca 62 timmar i PC versionen och de enda buggarna jag har stött på har varit grafiska "bloopers" typ. Inget direkt gamebreaking.

Några jag minns på rak arm:

- NCR soldat som fastnat med röven i ett berg.
- Supermutant med snurrande huvud.
- Deathclaw som flög 400 meter upp i luften efter jag sköt av hans arm i VATS. Det låter coolt, men det sega är att händelsen inträffade i VATS och slowmotionkameran hängde med hela vägen. Det såg coolt ut i början, men det tog typ 4 minuter innan jag kunde spela igen och jag kunde inte skippa VATS animationen genom att trycka E osv haha
- Cass har sprungit vilse typ 4 gånger, det fulla helvetet. Det som är bra är att om man tappar bort sina companions så kan man bara åka till Vault 22, ta hissen till andra våningen och BAM så är ens companions tillbaka. Spelet gör någon slags check där och automatiskt teleporterar tillbaka dem.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-11-15 00:05
Hur mycket det crashar sägs bero på hur många saves du har, försök att begränsa dig till tre st och se om det går bättre.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!