Producent
2010-10-14 15:42
[PS3] PS3, vilka spel e ett måsta att ha???
ska köpa mig ett PS3 i slutet av månaden, spelan jag redan har bestämt mig för e god of war 3, black ops. Men vilka andra spel e ett måste att ha till Ps3:an??
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Heavy Rain Metal Gear Solid 4 Uncharted 1 & 2 Killzone 2 (och 3 när det kommer ut i början på nästa år) LittleBigPlanet (2an kommer ut i början på nästa år) Ratchet & Clank serien Gran Turismo 5 (kommer ut till jul) Där är en bra lista att börja med iaf :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
satsa på alfapet, det är grymmaste!
Gran Turismo 5 (kommer ut till jul) Jag tror på det när jag har skivan i ps3an och tryckt start efter att ha sett välkomstbilden.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
marvingaye haha, jag börjar känna likadant, men det är vad dom säger iaf... vi får se.
Gogaku's lista är helt klart fin fin. Specielt MGS4 och Uncharted spelen. Otroligt bra spel. Annars har vi: Infamous Flower Valkyria Chronicles Blazblue Peggle... fuck yeah! Bioshock Braid Demon's Souls Finns några bra PS1 spel på PSN om du gillar sånt. Final fantasy 7 8 och 9, suikoden, alundra osv
Får inte glömma ICO & Shadow of the Colossus rereleasen (i HD) som kommer i början på nästa år. Samt God of War Collection! Personligen spelar jag Sports Championship med PS Move just nu, riktigt grymt faktiskt, men det kräver att du lägger ut x antal kronor (är det 1000?) på Move start-paketet.
Blazblue Och Super Street Fighter 4 ;)
Uncharted 1-2 och Metal gear solid 4 Enda anledningarna till att ha en ps3
I.C.T.W Ill be heading out soon
Doggsonlol Har du fortfarande inte provat demon's souls din penissväljare?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Demon's Souls kom jag aldrig in i, tyvärr. Så jag har inte lyckats uppleva storheten. Men för att återgå till ämnet. Infamous är ett av de bästa spelen jag spelat. Klarade det på nytt så sent som igår. Du får säkert ut 15-20 timmars spelande, minst. Handlingen i korthet: du spelar som Cole, som jobbar som bud, när ditt paket exploderar. Hela staden sätts i karantän och du upptäcker att du har elektriska superkrafter. Utvecklarna hade som mål att skapa en egen serietidningskaraktär och de har lyckats. Tack vare att du kan klättra på precis allt blir det här förmodligen den bästa sandlådan någonsin. Och snart kommer Infamous 2... LittleBigPlanet. Du spelar som en liten tyghög som du kan spöka ut lite hur som helst. Plattformshoppande som är riktigt underhållande även om det kanske inte ser ut att vara så mycket för världen. Ser faktiskt ut lite som ett barnspel men tvärtom är det här något för alla. Och som sagt, tvåan kommer snart... Gemensamt för ovan nämnda kan sägas att jag inte trodde på något av dem till en början. Utifrån sett ser de ganska mediokra ut men Infamous har en bra story, bra kontroll och båda spelen erbjuder oerhört mycket spelglädje. Sen kan du förstås skaffa Uncharted-spelen (jag tyckte dock ettan var ganska tråkig och den behövs inte för tvåan även om det är bra att att ha spelat ettan) och MGS4, men då måste du nog ha spelat några av de tidigare spelen. Samtliga nämnda här får du dessutom riktigt billigt då jag tror alla finns som platinum idag.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
marvingaye: Låtsatsfarsan är casual som alla andra ps3 ägare här så han köper inte spel som inte får galen hype, nästa spel på hans lista? black ops ofc ;) så han kan klara det på normal och säga att det är för lätt :D Gillar inte hur "coopen" funkar i demon´s souls så tyckte det verkade lite segt, sen skulle jag aldrig i hela helvetet köpa ett ps3 spel.
Producent
2010-10-15 18:31
ingen som har tipsat om battlefield 2?? kikat lite på youtube o det verkar riktigt schyst. Får tacka er för era tips ska kolla upp dessa spel =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Du sa ju måsten, bfbc2 är knappast ett måste. Funkar ett tag sen blir det trist
metal gear solid 4 Uncharted 1 och 2 alla God of war Resistance 1 och 2 GTA 4 Killzone 2
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Uncharted 1 och 2 räcker långt! :) sen nhl11 såklart även om det är multi
uncharted 1 & 2
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lånar den här tråden lite. För jag funderar också på att köpa en Ps3 snart... Mycket för Blu ray och för exlusiva titlar. som God of War Collection, God of War 3, Uncharted 1 och 2 och Little Big Planet osv... Men vad är det för kabel man får med? HDMI? Och om någon kan rekomendera en riktigt bra bluray film. Så man verkligen märker skillnad på Bluray och Dvd! :D
Man får inte med en HDMI kabel, inte när jag köpte den iaf. Tror man får med en vanlig SD-kabel, möjligt en composit. En bra blu-ray film där man verkligen kan se skillnad är Avatar (fast om du har en 3D-tv så borde du vänta tills 3D versionen kommer ut). Planet Earth har riktigt snygg cinematografi också, men det kanske inte är så kul med dokumentärer ;)
Planet Earth och Life sopar mattan med skitrullar som Avatar hela veckan ;) Faktum är att de, även för den måttligt intresserade, är en skön upplevelse enbart tack vare kvaliteten. En film jag såg rätt mycket skillnad på var V for Vendetta faktiskt. Dock gick jag från dvd SD till bluray full-HD, så allt blev ju en skillnad. Titta gärna på stop-motion-filmer. Där ser du en enorm skillnad. Upptäckte exempelvis små hårstrån som fastnat i lederna på figurerna i Corpse Bride. En HDMI-kabel hittar du f ö billigt på t ex netonnet. Hade du tänkt spela online kan det vara kul att skaffa en mic och det finns billiga paket på t ex Game som har både HDMI och mic.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Jag kollar hellre på Planet Earth än Avatar, men alla kanske inte tycker det är så kul med dokumentärer oavsett hur snyggt dom är gjorda :) Kommer ihåg första gången jag stoppade in min Planet Earth Blu-ray, scenen med tiotusentals fåglar... god damn!
Skaffa då Life och kolla på scenen med hundratusentals maneter filmat underifrån :) Tänkte kolla på en del igår, men min PS3a bestämde sig för att blinka rött och säga "jag är död". Helvetes jävla skit....
Hmm, ska lätt kolla in det! Fan va segt... Har du garanti kvar?
Nej, men eftersom vi enligt konsumentlagen har tre års reklamationsrätt i Sverige ska jag utnyttja den (konsolen är 2,5 år gammal). Lär inte vara några tvivel om att det här är ett fabrikationsfel. Jag testade förvisso att maxa fläktarna när problemet uppstod men det verkar bara vara en myt att det ska bränna sönder kretsarna. Snarare är det standardinstruktioner från Sony som de ger till reparatörer. Men fortfarande riktigt segt. Trodde det var sånt som bara hände Xbox (menar inte att låta dryg nu). Skulle nästan vara skönt att fixa en slim istället. Behöver ändå större hårddisk känns det som (40 gb nu) och slim ska vara både tystare och inte överhettas. Men det är ju inte direkt gratis. Läste nånstans att det kan bero på att Sony använt billig kylpasta. Snåla jävlar...
Heavy Rain Fifa 2011 Final Fantasy XIII Är väl de spel jag fastnat mest för...
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Uncharted 2 Modern Warfare 2 FIFA 11
Gta4, Skate3 & Call of duty: Black Ops kan jag gott rekomendera iaf.
Homies "Gå och hacka knark istället tönt"
Hur fan kan man gott rekomendera Black ops? Undvik skiten
Doggsonlol Grym underhållning den lilla stund Single Campaign varade. Tycker multi är fin fint tidsfördriv. Spelet kanske inte är ett MÅSTE men jag ångrar inte att jag köpte skiten iaf.
Konstigt att ingen har nämnt Red Dead Redemption
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Gran Turismo 5
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Apropå Gran Turismo 5 prologue. Går det inte spela utan och va inloggad i Psn? Finns ju offline lägen. Drog ner det häromdan innan psn blev hackat och dom stängde ner. Nu går det inte spela.
JL P26: Singleplayern var ju inte alls underhållande på veteran, treyarch kan inte göra ett spel svårt pga rätt saker utan dom trycker in skit som man bara stör sig på. Slumpen avgör om du klarar en bana eller inte, eftersom du kan springa in och dö 25 gånger men den 26:e gången skjuter ingen på dig. Grymt frustrerande och skit. Blev prestige 8 i multiplayern innan jag sålde skräpet, aldrig mer ett treyarch spel... Lol på hackat psn :D
Vilket påsk ägg ni fick :D Singularity är ett riktigt nice spel(bra singleplayer) (169kr typ) tillverkat av Raven (activision) Vilket gav mig en bra vibe av Ravens inblandning i CoD serien. känns som en blandning av Left 4 dead, dead space,Metro 2033 och sof
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Singularity 99kr på Elgiganten...
:D köp läge. bytte juh till mig det, så jag chansade lite på priset
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-