I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] PES2011 o FIFA11

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-09-21 23:36

[Multi] PES2011 o FIFA11

Nu finns demon för båda spelen ute och snart släpps spelen.
Har inte sett en enda tråd om spelen som det brukar vara varje år, vilket spel är bäst.

Jag är ett PES fan och har inte köpt FIFA ända sen playstation one tiden med FIFA 99 o 2000. Har testat båda demon nu och har fortfarande svårt för att älska FIFA känslan, lite tråkigt att man bara kan spela normal på svårighetsgraden då det var mycket enkelt.

PES2011 tror jag kommer bli riktigt grymt! Grafiken och spelkänslan är riktigt bra, och det kommer ta tid för mig att kunna spela på svåraste. Har bara kört proffs och det har jag svårt med. Jag spelar oftast lika eller så har jag vunnit med ett mål bara, skotten har jag svårt för och det kommer ta tid att lära mig.

Enda minus jag kan komma på med demot är att menyn inte var den bästa, tycker om mer den gamla, och publiken var inte så livlig heller.

2010-09-22 00:31
Blir ett dilemma iår, tror båda kommer vara riktigt bra, har dock ej testat något demo än...Har också alltid varit en PES-typ men på senare tiden har jag börjat uppskatta FIFA en aning, så vi får se. :P

Admin

2010-09-22 15:06
Bara testat Fifa demot än så länge och det var bra. Ska testa det lite mer och jämföra.

Bytte tillbaka till Fifa 09, då de gick om PES igen. Nu står jag dock likgiltig. Känns som att det vore dags att uppdatera med ett nytt fotbollsspel, men å andra sidan känns Fifa 09 fortfarande ganska bra :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-09-22 15:28
Känns som att FIFA sprang om PES för ett par år sen.
Jag brukar dock köpa båda men spelar mest FIFA. Ser riktigt mycket fram emot FIFA11, det verkar rocka!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2010-09-23 00:03
jag tycker att känslan och grafiken är sjukt mkt högre på PES11, gillar oxå hud;en mer, riktigt clean! sen är alla rörelser och reaktioner fett mkt bättre på PES.
jag tycker fifa känns lika stelt och "vanligt" alltid, dom utvecklas tråkigt och långsamt. lite nya finter varje år som man i princip aldrig använder. dock e passningssystemet ÄNTLIGEN lite bättre på FIFA!

något jag haaatar i båda spelen är alla glitches i Offside systemet!
om jag Skjuter på mål och målvakten slår ut den så har jag fått offside ibland för att en spelare som inte ens är i närheten av bollens riktning va offside? och jag har sett sådanhär fall IRL och det har aldrig blivit offside då.

jag kommer troligtvis inte köpa något av dem men hittills har jag spelat PES demot några timmar sammanlagt skulle jag tro, både mot dator och kompis.
och OM jag skulle köpa så hade det nog blivit PES, dock vet jag inte hur de är Online och så, är inte så insatt i spelen längre.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-09-23 00:45
http://level7.nu/spel/spel.php?id=5459&show=text&aid=199007

Senast PES fick en 9a i betyg på recension va PES6 och PES4

2010-09-24 02:40
pes har inte varit bra sen PES6. testade båda demona idag och fifa är överlägset igen

2010-09-24 09:08
Yes, efter att ha lirat båda demos så står det klart.. Fifa är överlägset..
rapperted.se
Producent

2010-09-27 13:35
turd och ted har det enligt mig.
Lil_H..
Admin

2010-09-27 14:02
Testade PES-demot litegrann men det var faktiskt ingen höjdare. Satt mest och ville byta tillbaka till Fifa. Kanske gav jag det inte en ärlig chans, bara nån minut, men det fanns i stort sett inget som tilltalade mig. Kanske är det ett spel man måste lära sig (det var ju iaf ett argument för de gamla PES-spelen, att realismen var bättre, det krävde ett taktiskt tänkande, inte bara sätta sig och springa igenom motståndarna).

Samtidigt så övertygar inte längre Fifa sådär jättemycket. Det är bra, men största argumentet vore väl att få uppdaterade elvor som det känns nu. Håller mig nog till Fifa 09 ett tag till. Så ofta spelar jag inte fotbollsspel ändå.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-09-28 21:41
Tacka vet jag sensible soccer till amiga
http://duckdown82.tumblr.com/

2010-09-30 09:06
har varit trogen PES i många många år. Kommer dock att köpa både FIFA och PES iår. Konami verkar ha lite bättre kolla denna version, köpte 2010 och har bara spelat det ett par gånger, inte så kul att trampa på bollen när man dribblar och bara den ändringen av Konami gör att 2011 garanterat är bättre.

2010-09-30 12:01
Någon mer än jag som fick sitt fifa igår, 2 dagar före realese?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2010-09-30 14:17
Realese idag. Var beställde du ifrån?
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2010-10-01 13:45
Webbhallen.

2010-10-02 05:58
fifa, inget snack
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-10-05 02:36
Asså, min kompis spelar alltid PES och jag har blivit tvingad att lira det mot honom ett bra antal gånger. Tycker inte alls om det faktiskt, iofs var det 09 men sen dess så har jag inte gillat det. Var för jävla tråkigt, man kunde springa och springa hela tiden. Nu vet jag väl inte hur dom två senaste versionerna är, men jag har väl fastnat för FIFA.

Så fort jag kommer hem nästa vecka ska jag köpa det och lira. Dock har jag hört att det ändrats en del sen förra året? Har det blivit mer som World Cup eller vad är skillnaden?
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-10-05 19:07
Nån fifa människa som vill lira live på ett eller annat sätt?
Är på 3leveln, så förvänta er inga svåra motstånd. Första jag köpt, lirat hos polare tidigare, dock är jag helt såld på spelet atm.

2010-10-05 20:49
Vilket spel funkar bäst att lira på nätet tror ni?
Siktar på att lira Master League online nu (PES) är rätt peppad.. Men är lite orolig att det ska vara laggigt och jävligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-06 10:47
Nu måste jag sluta spela fifa... Jag blir aldelles för arg. Kan inte förstå hur man gör mål eller för den delen ens tar emot en boll utan att bli överkörd av en back även fast man står med ryggen till. Nä, fifa 10 var betydligt bättre!
Military justice is to justice what military music is to music

2010-10-07 03:38
FIFA11 gör nog ingen besviken, riktigt bra spel. Mer tyngd i spelarna och det är märkbart svårare att komma till bra lägen jämfört med förr. Mer tyngd i skotten också vilket var på tiden. Det enda jag stör mig egentligen är att spelarna fortfarande ser ut som zombies.

PES11 har ju verkligen ryckt upp sig i jämförelse med dom två senaste. Animeringarna är ju helt förnyade och rörelserna känns inte alls lika stela och monotona som tidigare. Känns som ett helt nytt spel gameplay-mässigt, på ett BRA sätt.

Tror jag kommer satsa på PES11 det här året faktiskt... gillar den mer realistiska känslan, känns mer "simulator" över PES än med FIFA.
Bitches Ain't Shit

2010-10-07 22:21
PES är ju ingen dans på rosor direkt.. satan va mycket konstiga buggar, förstår nästan varför folk väljer FIFA över det. Även fast FIFA inte ens påminner om fotboll

Sen går det ju inte ens köra MLO verkar det som? Får upp något jävla felmeddelande om att jag har fel portar inställda på routern eller något! (wtf..?) fattar 0.

either way

ISS > FIFA/PES

2010-10-07 22:41
PES ägde 08, PES kändes trögare och svårare 10, men hoppas på 11. Fifa gav jag upp för flera år sen

2010-10-08 00:12
samz: Känner igen mig!!! Första dagen som jag fick fifat satt jag och skrek konstant och var lack utav fan, var påväg till game och byta in det mot något annat.
Hade ingen chans på live, 8 raka förluster innan jag fick vinna en på övertid.
Nu har jag börjat lära mig och går mycket bättre och bra mycket roligare.

2010-10-09 23:11
Asså va i helvete är det frågan om, har fortf. inte fått Master-League online att fungera, försök öppna portar i routern och grejat. Fortf. samma felmeddelande i spelet "blabla configure NAT blabla"

Blir så jävla less
600 kr down the drain

2010-10-14 17:33
finns det nån bra fansite för PES 2011? på svenska lr engelska, hittar ingen..

2010-10-15 20:01
http://www.pesfan.com/

är nog den största

2010-10-16 04:53

2010-10-26 12:25
Foerplay: Har försökt att komma in i det men nu blev det fan nog. Skivan åkte i väggen och jag känner mig mer än ilsken! Vafan var lika förbannad när jag lirade 10 men då kom jag in i det och kunde börja lira efter ett tag, det här börjar bli löjligt. Aja det är nog dags för mig att sluta lira fotbollsspel nu.
Military justice is to justice what military music is to music

2010-10-27 15:32
poorks:
Det låter som du har fel NAT. Vilket är Sonys egna hittepånamn på
nån portinställning, rena grekiskan I know.
Kolla dina nätverkainställningar i ps3:an,
antagligen har du typ 3, o typ 2 är optimalt.
Kör du sladdlöst så brukar det va enkelt fixat,
du får helt enkelt börja köra med sladd, som jag :(
Annars är det bara o börja nöta av forum, sida upp o sida ner.
Jag fick aldrig till det, o då öppnade jag varenda portjävel
& ändrade alla router instl. som finns på hela internet.
Japsarna kan fan inte laga bra onlinespel.
Det är bara Konami & Capcom o co som strular med sina skitlösningar.

2010-10-27 15:35
F.ö gillar jag PES11 riktigt mkt.
Stor jävla improvment från rätt sugiga 10:an.
Får liiite samma känsla som när man lirade 5:an
hela nätterna back in the day.
Fifa är säkert skitbra det med, men har inte spelat det sen
typ 98, så orkar inte med ett nytt system..