[Övrigt] GTA 5?
Kommer det något GTA 5? håller de ens på med de? hittar ingen information om de.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fan vad.. taggat Jag förväntade mig nåt mer som BOGT eller nåt, har ju spelat ut alla så detta blev taggat
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Tveksam till Hollywood. Vet att det är många (åtminstone utanför USA) som gärna hade sett att serien flyttat utomlands. Hoppas åtminstone att tidsepoken landar någonstans kring 60-talet. Känner mer intressant än att kuta runt bland stora villor i Beverly Hills, gå på fest Paris Hilton eller andra clichéer. Sen är frågan vem huvudpersonen blir. Illegal invandrare från Mexico? Guido? Överklasstyp? Pojken från landet? Svart snubbe från south central? Någon annan stereotyp som har/har haft en svår tid och måste vända upp och ner på hela sitt liv? Skulle vara ganska kul om man fick spela som kvinna. Kanske en misslyckad svensk skådis? En avdankad porrstjärna? Skvallerjournalist? Uttråkad hemmafru?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Tror Hollywood som setting skulle kunna bli riktigt bra. Rockstar är bäst i industrin på att göra satir av amerikansk och brittisk kultur. Förmodligen pga att Houser bröderna bodde i London innan och har levt i New York den senaste tiden. Grejen är att om de skulle flytta GTA serien utanför staterna/UK skulle nog satiren tappa en hel del av sin wittyness då R* förmodligen inte är lika kunniga när det kommer till andra kulturer. Ett GTA Hollywood har potential att ha massvis med skön satir och roliga karaktärer. Skulle kunna vara lite som Entourage, man kanske spelar som en up&coming filmstjärna fast eftersom det är GTA så blir man tvungen att röra sig omkring i den kriminella världen vid sidan om. Tänker mig karaktärer som sliskiga Ari Gold-aktiga agenter, svanssnubbar som Turtle, arvtagerskor som endast är kända för att vara rika (Kardashians, Hilton's), pretentiösa och helt störda film regissörer och skådespelare. Sen hipsters, rockstjärnor, mexikanare, rapstars, Valley/Orange County brats, suburban morsor som langar gräs(tvserien Weeds) Det känns som att de har hur mycket material som helst att hämta från popkulturen de senaste åren. Finns nog bra mycket mer saker att driva med och skriva skön Rockstar-satir om i Hollywood/LA än den bra trötta hästen New York som spelindustrin har misshandlat i flera år nu. Sen får man hoppas att de även gör ett bra spel också. Så man har kul även när man inte tittar på cutscenes.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Klart det finns mycket att arbeta med, men hur intressant känns det egentligen? Alla rika arvtagerskor gör ju redan narr av sig själva på daglig basis, regissörer och musiker i Hollywood känns också urvattnat. Rapstars "förbrukade" de hyffsat bra i San Andreas, så där är risken stor att allt känns som en sämre kopia. Åtminstone på förhand känns det som att ett sådant här spel skulle vara hyffsat förutsägbart och sakna det mesta vad originalitet heter. I sådana fall skulle jag nog gärna ha en lite mörkare story. GTA IV föll lite på identitetsproblem. Skulle det vara ett mörkare och mer allvarligt spel eller skulle det vara humor? Nu började det som det förstnämnda och sedan dök diverse "roliga" figurer upp och spelet landade lite i ingenstans. Det jag drömmer lite om är ett Vice City i Hollywood runt 50-70-talet. Där finns mycket orört inom spelvärlden. Marlon Brando, James Dean, Rita Hayworth och Elisabeth Taylor för att nämna några skådisar. Elvis, Jimi Hendrix och Beatles musikaliskt. Vi har även Beatniks, hippies, Vietnamkrig, Hunter S Thompsons Las Vegasäventyr, tidiga motorcykelgäng, drogliberalism, homosexuella i San Fransisco, civil rights movement och raskravaller. Annars tycker jag det vore lite kul om GTA återvänder till England. Inte nödvändigtvis bara London. Det kan lika gärna starta i Manchester, Sheffield, Liverpool eller varför inte på Nordirland? Samtidigt har Rockstar lyckats överraska tidigare.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Näe fy fan, hoppas de droppar all seriousness nu med GTAV. Vill inte ha en mörk story alls faktiskt. Rockstar borde spara de ideerna till Max Payne 3 och köra fullt ut på satir och humor med GTA serien i fortsättningen, det är det de gör bäst tycker jag. Sen kan de gärna slappna av lite med gameplayet också och hålla saker roliga istället för "realistiska". Vilket de iofs visade att de hade förstått i och med BOGT som var lite mer avslappnat och over-the-top än GTAIV. Annars får jag tyvärr säga att jag inte riktigt kan hålla med om skepticismen inför ett GTA V Hollywood. Tycker det finns ett överbelastat lager med sköna grejer att hämta från LA och contemporary popculture som inte alls har behandlats i TV-spel och som jag gärna skulle vilja se Rockstar ge sig på med sin egen humor. Även saker som redan från början är ett skämt är de duktiga på att göra något roligt av och ta det till en ny absurd nivå. T ex MTV Cribs och "Hollywood Access" serier är ju otroligt löjliga som de är, men Rockstars "Im Rich" TV serie i GTAIV var ju likväl förbannat rolig och ännu mer överdriven än källmaterialet. Sen skulle förstås ett GTA V inte enbart utspela sig i Hollywood utan röra sig runt i tre olika delar av LA. Visst, San Andreas var förvisso också LA men där var fokuset lite mer Compton-Bay Area-Nevada-Big Bear med thuglife och hip hop som huvudrätt. Det här skulle kunna vara mer Hollywood-The Valley/OC-Newport osv med kändisskap och filmvärlden som fokus. Om stämningen och atmosfären i San Andreas var Menace 2 Society eller Boys In The Hood så tänker jag mig att GTA V skulle kunna vara mer Entourage.
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Tycker inte det låter så tokigt med ett GTA V i Hollywood. Kanske faller det också naturligt efter The ballad of gay Tony. Dyra fester, droger och en aning mer Vice city-inspirerat - från ett mer seriösare/mörkare GTA IV.
skulle vilja att man valde och gjorde karaktären själv, lite som San Andreas fast mer. Lodon hade varit rätt ballt, kanske på ett tidigare årtal dock. Eller nutid. Eller varför inte ett par olika stora städer runt om i världen, Paris, Madrid kanske någon stad i brasilien, tyskland. Varför inte Tokyo.
Get Random!
Jag vill snorta coke med Lindsay lohan hoppas på hollywood setting
I.C.T.W Ill be heading out soon
Tyskland och Brasilien är bra städer tycker jag. Kör på det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dieallot , jokes on you dipshit.. jag skrev någon stad i brasilien eller tyskland.
Get Random!
Max Payne 3 utspelar ju sig i Brasilien och är utvecklat av Rockstar. Närmare än så kommer ni nog inte få det... Jag tror inte vi kommer få se ett GTA utanför USA eller UK.
GTA är ju ingenting utanför online delen ändå så.. Alltid kass story o kassa uppdrag o massa andra småsaker som har irriterat mig sedan GTA 1.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
GTA är ju ingenting utanför online delen ändå så.. Alltid kass story o kassa uppdrag o massa andra småsaker som har irriterat mig sedan GTA 1. lul?
Get Random!
Ehm.. ja? Story = hej jag är gangster, jag gör några småuppdrag, men innan någon vet ordet av så mejjar jag ner 2000pers o baxar armens nyaste stridsflyg. Uppdrag = köra hit eller dit, alternativt något james bond liknande mission.. Sen att bilar och människor försvinner så fort dem försvunnit bakom hörnet och snutar som vet precis att du ligger under containern trots att det inte finns någon möjlighet osv.. Att dessutom AIn inte förbättrats nästan någonting sedan typ GTA 1's dagar gör ju inte saken bättre.. osv.. Såna jävla saker, skitkasst ju, finns ju inget bra förutom att kartan är stor(men ändå inte levande) o att man kan göra lite coola stunts..Spoiler Online däremot är nog det roligaste spelet som gjorts.
Ja ja, du gillar att roleplaya i San Andreas online. Vi fattar, du behöver inte bajsa i våra munnar för att vi gillar den sedvanliga GTA upplevelsen med story, sköna dialoger osv. En upplevelse som för majoriteten av tvspelsfans och tvspelsrecensenter ÄR GTA och även är en av de bättre spelupplevelserna någonsin. Somliga gillar att lajva och leka troll i skogen med folk, andra gillar att titta på Sagan om ringen på film. Smaksak, ta det lugnt.
haha fuck off, ta det lugnt själv, dem där sakerna tyckte jag långt innan jag lirade online.
haha, sure. Var f.ö mest menat på skämt. Men du vet att jag har en poäng i det jag säger ;)
poäng o poäng, jag måste ju ha rätt att kritisera spelet. Men jag verkar ju typ ensam i världen om att kritisera det där liret, verkar konsensus på att det är guds gåva till wangstan det där :S..
psyko_slusk har du spelat GTA 4 ? om man får fråga.. bättre än SA
Get Random!
GTA 4 är inte bättre än GTA:SA.
GTA 4 var som sagt sämre än GTA:SA. Det ända som är bättre är grafiken och det är det som stör mig.
Episoderna till GTA4 var bättre än huvudspelet. Ballad Of Gay Tony var nog den bästa. Fast fortfarande inte bättre än GTA:SA.
Kanske ska förtydliga min kritik. Det är så att GTA är ett grymt koncept, det är ju i grunden ett grymt spel, men att dem inte gör mer utav det är det som stör mig och att det inte blir direkt bättre med tiden heller, utan bara bättre grafik o ny karta, GTA SA mapen är dock riktigt nice, men uppdragen känns bara verklighetsfrånvända fortfarande osv..
fan ja som hade hoppats på att man skulle va typ kinesiska maffia
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
Jag vill som doggsonlol, snorta coke med Lindsey Lohan sedan vill jag ha ett uppdrag vart namn är "one night in paris" för att sedan röka en kubansk & slåss på stan med Colin Farell.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
GTA har tappat helt. San Andreas var the shit . allt efter det har varit riktigt wack
Om stämningen och atmosfären i San Andreas var Menace 2 Society eller Boys In The Hood så tänker jag mig att GTA V skulle kunna vara mer Entourage. detta låter lite nice faktiskt.
men dudes, face it, Rockstar överraskar oss varje gång. helt onödigt att sitta och spekulera innan vi iaf fått någon Officiell info på spelet. hoppas fan de kommer om ca 1 år högst, dock lär de nog va närmare 1½ :/
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Tror det dröjer längre, med tanke på
La Noire . Känns bara så iaf =P
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Tror det dröjer längre, med tanke på La Noire. Känns bara så iaf =P någon ny info på detta förresten?! kolla nyss på gametrailers, och senaste trailern dom hade är samma som är på dess hemsida, och den lades upp 5e okt 2006...?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Vill att nya Gta ska va lite mer likt SA, lite mer hood , då jag tycker att SA är de bästa av hela serien (förutom grafiken och de mer utvecklande sakerna i IV), då uppdragen är roligare och att man kan göra så mycke mer med sin gubbe, lite mer RP.