Alan Wake
Alan Wake Har tydligen blivit tillgängligt. Det har varit en del hype runt spelet som "heavy rain killer" etc etc. Fanboy på konsol si vs fanboy på konsol så. Inget informativt kommer komma ur min mun eftersom jag själv ställer mig intetsägande till titeln tills jag testat den. Ign har släppt en review med betyg 9,0 http://xbox360.ign.com/objects/743/743608.html. Som sagt, denna topic är mest till för att ha en topic om spelet. Hur lyder hypen rent generellt? Är det ett "måste köp". Fråga, fundera, köp, tanka, hata, älska.
9-1
har haft jävligt höga förhoppningar men nu när det har landat tycker jag att det ser jävligt meh ut. ska låna hem det och försöka ändra uppfattning
du är kär i mig.
Förstår inte vad detta spelet har med heavy rain att göra. Detta är ett survival horror-ish skjutspel. Heavy Rain är en interaktiv thriller/mystery film. Knappt ens samma medium.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
fast det är inte survival horror, det är en actionthriller. men att jämföra med heavy rain bara för det är störtlöjligt
du är kär i mig.
Jahaja, actionthriller. Men ja, still, löjlig jämförelse dessa människor drar. Alltså, nu gjorde du mig lite ledsen. Jag ville att det skulle vara survival horror. Såg ju lite ut som det i nåt gameplay footage de visade nån gång. Snubben gick runt i en mörk skog med ficklampa och lös på skumma varelser.
Alan Wake hade ju helt klart potential men efter att ha sett/läst recensionen verkar det ha fallit för den generiska vågen som besudlar "next-gen"...
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
ränka inte med något i stil med resident evil (eller ja, kanske 5an) eller dead space iaf :P
du är kär i mig.
Har kört någon timme nu, tja det är j helt oki, men nu åter till diablo 2, har några runor att leta efter..
9-1
Väntar spännt på min Limited Edition. Spelat ser ballt ut, storyn lär vara det bästa på länge. Får se hur det blir. Jag ser fram emot spelet iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tar tillbaks min skepticism, detta är fan kul so far. Riktigt nice spel, speciellt för mig som alltid haft en 12 inch boner för Twin Peaks och detta liret ger mig rejäääla TP vibbar. Gillar spelets writing också, inte riktigt lika bra(läs:överdrivet metaforiskt och neo-noir cheesy att det blir fantastiskt) som Max Payne 2 men jag tror det finns potential för att storyn kommer nå den härliga nivån av "så löjligt att det blir bra" rent story/dialog-mässigt. Fan va onödigt hårda många recensioner har varit. Det känns som att om Alan Wake haft noll hype, varit multiplatform och möjligtvis släppts av nån mindre utgivare så hade de alla älskat skiten ur det. Men nej, eftersom det är exklusivt, utgivet av Microsoft och konstant försenat så mäter dem spelet med en AAA, 200% hype, högbudget-mall. Bleh.
Tack vare en röd dag som inte ens borde finnas kommer mitt spel inte idag. Bra va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fortfarande inget spel. Har in kul med erat exemplar?
Jag älskade spelet, kanske inte det mest utmanande men en väldigt bra story!
Military justice is to justice what military music is to music
Spelet har vad dom flesta spelen saknar, och det har även det dom flesta spelen har (på gott och ont). Är snart klar med episode 3, stämningen är riktigt nice och designen, både banmässigt och utseendemässigt är bra. Tyvärr så är det ibland lite mycket "action" tycker jag, förstör stämningen lite. Än så länge är det dock riktigt bra.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Gillade det som fan. Ett av årets bästa spel hittils.
Ska man spela det här skiten om man är lite lättskrämd? :D Ogillar skräckfilmer och sån skit rätt mycket, har fortfarande små hallisar när man går ute ensam i mörkret och helt plötsligt tycker sig se både Jason och Freddy hänga vid vägkanten (Såg dom filmerna när jag var runt 10) Så frågan är ska jag skita i eller skita ner mig?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Man up och spela skiten. Jag avundas din feghet när det kommer till skräckspel, det är ju det som är meningen, att man ska bli rädd. Det är det som är kul. Tråkigt nog är det inte många spel som skrämmer mig längre.
Du jag spelade det där fucking RE1 med hundfan i fönstret har fan fortfarande psykiska problem efter det... fi fan. Skulle varit med på våra L4D1 Expert genomspelningar Dieallot och pojkarna fick höra många otroligt high pitched man skrik när jag sket ner mig :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
hahaha, sånt är för jävla kul
Hahahaha. "AAAAAAHHHH!!!!AAAAAAAHHHH!!! TANK TANK TANK!!! AAAAHHH!!!" Så ser man hur Doggson kommer springades med en tank efter sig genom kontorsavdelningen på en av banorna :D
jaha är snackades mycket om spelet, cp hypat innan ju.. värt att köpa?