I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

xbox tar betalt utan att jag vet?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-04-05 18:34

xbox tar betalt utan att jag vet?

Nu är det så att jag har en 360, jag har endast haft live 1 gång och det var den där första månaden som man får gratis. kopplade in nätverkskabeln i xbox.et för att ladda ner ett demo. Skulle sedan spela lite modern warfare 2 och klickade på skoj på multiplayer, och till min förvåning så kom ja vidare till online och ja spelade med folk online.

Hörde med en polare som sa att live tar betalt för det jag spelar, men jag hade för mig att det var så att man köpte en viss tid och efter den tiden så funkade inte live/online längre?

så vad är det jag har kommit över? är det den där första månaden som fortfarande finns kvar tid på ( alltså att det inte var en månad som i kalendermånad utan 30 dagars spelande spritt över en längre period? och om de nu är så att online alltid finns, hur tar de betalt, för ja minns inte att jag nånsin klicka in ett kreditkortsnummer eller liknande?

Mvh

Groupie

2010-04-05 18:41
Jag köpte för ca 1 år sedan 1 år xbox-live guld, när den perioden tog slut kom det ett mail som sa att jag hade köpt 1 år till, fast jag inte har gjort det, jag kan spel live och allt nu fast min tid egentligen bör vara slut.

Kostar detta?

2010-04-05 20:45
-Omega-

Jadu, svårt att säga vad som gäller där för dig hah. Jag skulle, om jag var du, logga in på xbox.com och kika vad som står i ditt konto där, om du har kort eller något aktiverat. Har du någonsin använt ett kreditkort på xboxen?

gggg_hatt

Microsoft är lite snikna på det där viset. Om du har köpt live med kreditkort på din xbox så köper man egentligen en prenumeration. Alltså har du köpt ett års live så kommer det när tiden går ut att förnyas automatiskt och dra pengar från ditt konto. Det man får göra är att logga in på xbox.com på nätet och kryssa ur automatisk förnyelse av medlemskap.

Samma sak om du inte längre vill ha ett kreditkort inlagt på ditt konto så måste du logga in och ta bort det. Fast det går enbart när guldmedlemskapet har gått ut. Och för att medlemskapet ska gå ut så måste man ta bort automatisk förnyelse.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2010-04-05 22:32
Okej, tack så mycket!

Groupie

2010-04-05 22:35
Jag kanske är lite dum nu, men jag hittar inte vart man kan göra det.

2010-04-05 22:40
Automatiska förnyelsen kan du ta bort enbart?? på www.xbox.se, logga in, i menyn bredvid ditt username så välj mitt konto, där någonstans kan man välja bort det, du kan göra det även om du har aktiv konto just nu så du måste inte vänta. Håll ögonen öppna, de är ritkigt fula med var man avaktiverar det. Missade flera gånger innan jag såg den.

2010-04-05 22:43
Groupie

2010-04-05 22:57
Jag ser att det står Automatiskt förnyelse: PÅ, men hittar inte vart fan man stänger av skiten, nu har jag iallafall mailat supporthororna så vi får se hur det går

2010-04-05 23:01
Den finns där, jag kan inte se det pga jag har avvaktiverat det, har ingen lust och slå på den igen heller. Den visar nåt skit, så man måste kolla längst ner på sidan för att se någon pissliten text typ fortsätt för att avvaktivera något sådant. Sen får man typ trycka vidare en gång till. Den är undangömd deluxe, men den finns.

2010-04-05 23:09
http://i40.tinypic.com/1ropsn.png

^^ Så ser det ut på mitt konto just nu. Notera Automatisk förnyelse: AV Någonstans på den sidan ska du kunna klicka vidare för att sätta på / stänga av skräpet. Måste dock ha en aktiv betalning med kortet :(

2010-04-05 23:13
Tydligen följande:

Tryck på "PÅ" så kommer 3 sidor om varför du ska vara kvar tryck nästa och sen vips e det borta =O)
Groupie

2010-04-06 01:01
Tryck på "PÅ" så kommer 3 sidor om varför du ska vara kvar tryck nästa och sen vips e det borta =O)

Problemet är att "PÅ" är oklickbart.

2010-04-06 11:56
Testa detta - se bild

Jag har inte avslutat min prenumeration men jag antar att man tar bort sina kontokort för att avbryta en kommande transaktion?

/Jesper
Hihi

2010-04-06 12:36
Du maste aktivt stanga av skiten.

MS ar inte dumma. De tjanar nog en slant pa detta eftersom manga inte vet om eller orkar bryr sig om att det automatiskt dras av cash. Har en polare som blir robbed av bade blizzard och MS varje manad och han spelar varken xbox eller WoW. Han ar for lat for att stanga skiten och tanker typ "men ifall jag kanske vill lira nagon gang..."

Dessa manadsavgifter alltsa. Fucking guldgruva.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Groupie

2010-04-06 16:26
Hardy/Jesper
När jag gör som du säger kommer följande upp: Det går inte att ta bort det här betalningsalternativet just nu. Gå till sidan "Information om betalningsmetod" om du vill visa tjänster som associeras med det här betalningsalternativet.

När jag går in på den sidan kommer detta upp: På grund av ogiltiga uppgifter kan vi tyvärr inte behandla din begäran. Kontakta kundsupport om problemet kvarstår.

Men, jag mailade dom och frågade hur man gjorde för att stänga av det, då svarade han att man skulle göra det via telefon.

2010-04-06 19:02
Du ringer xbox supporten för att avsluta automatisk förnyelse.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Groupie

2010-04-06 20:49
Asså shit, nu ringde jag dit men nu måste man ha det kortet man betalde med + den som äger kortet (morsan, som inte är hemma).
Kan dom inte bara trycka på stäng av eller nått

2010-04-06 21:15
Kaneida

Ska man ta bort själva kreditkortet från kontot måste man vänta tills prenumerationstiden gått ut. Men avaktivera ska gå iaf. Jag har för mig jag gjorde det direkt på sidan också. Ska gå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-07 10:37
Bikarbonat
Om du har automatisk förnyelse (som aktiveras automatiskt) då går inte prenumerationstiden inte ut väl?

2010-04-07 10:42
jag ändrade bara kreditkortets information till felaktigt det borde fungera.

2010-04-08 02:26
Kaneida

Nej precis har man automatisk förnyelse på då fortsätter den ju bara att köpa Gold medlemskap hela tiden.
Avaktiverar man så går ju prenumerationen ut tillslut. Först när prenumerationen gått ut kan man ta bort sitt kreditkort.