I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GTA San Andreas Online

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-04-14 18:45
Hur lång tid brukar d ta innan man får reda på om man kommit in?

2010-04-14 21:24
Inte så länge, men runt en dag
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-04-14 23:07
vart är det man skriver sin ansökning? har skaffat konto och gått igenom "testet" men ni verkar prata om något utöver det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-15 16:46
Efter testet trycker du på register till höger.
prinsen i hundkostym.

2010-04-16 14:20
Fasn jag har väntat i 3 dagar nu :( Svarar dom inte om man inte kom in på ls-rp?

2010-04-16 16:54
Jo, det ska stå att du blev declined.
Men står det inte vart i kön du ligger?
prinsen i hundkostym.

2010-04-16 17:27
Argh! Hade skrivit värsta fina och bra ansökan och sen när jag skickade så blev jag bara flyttad till logg in skärmen igen! Blev den skickad eller vad hände?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-16 18:47
Så nu står jag i kö i alla fall. 27 före mig! Hoppas de fortsätter läsa dem nu, vill spela ikväll!

2010-04-16 19:10
Vart ser man vart man är i kön?

2010-04-16 19:59
du loggar in på http://cp.ls-rp.com
och sen trycker du show profile

2010-04-16 20:53
Aja väntar fortfarande på svar. Har provspelat lite på San Andreas Roleplay servern. Rätt kul att integrera med andra! Hittade en motorcykel som jag körde runt på, följde efter folk för att snoka lite i vad de sysslade med. Sen träffade jag en som hette Tom på sitt screen name men som introducerade sig som Michael. Jag frågade om han visste om det fanns några jobb i stan för en som just har flyttat hit. Han sa att jag skulle följa med sen körde han med mig upp till en ranch i bergen, introducerade mig för hans vänner. Värsta gangsterbossen som hette Vladimir. Trodde att jag skulle få arbeta för dom. Men sen tog han mig åtsidan och sköt ihjäl mig ;(

2010-04-16 21:32
Online roleplaying ar ett steg ifran cosplaying, tva steg ifran att lajva i skogen. Sorry grabbs.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-04-17 00:00
Alltså vafan är detta, jag kan inte logga in på http://cp.ls-rp.com. Jag har fått nytt lösenord 2 gånger men d står fortfarande att d är fel...

2010-04-17 10:40
Sen träffade jag en som hette Tom på sitt screen name men som introducerade sig som Michael. Jag frågade om han visste om det fanns några jobb i stan för en som just har flyttat hit. Han sa att jag skulle följa med sen körde han med mig upp till en ranch i bergen, introducerade mig för hans vänner. Värsta gangsterbossen som hette Vladimir. Trodde att jag skulle få arbeta för dom. Men sen tog han mig åtsidan och sköt ihjäl mig ;(

Haha, det där har hänt mig också ett par gånger! inte precis så, men liknande, man litar på horungen, sen blir man mördad.
Man lär sig dock att bli försiktig :)
Inte så farligt dock om dem gör det snyggt.

SA RP är inte särskillt mycker RP om man jämför med LS RP dock, på SA har alla guns, på LS så kan man t.ex inte ens ha ett gun förns man är lvl 3, Det är dessutom jävligt mycket svårare att få tag på guns, man måste vara försiktig med illegal buisness också, inte bara är det dyrt, men många gillar att hustla folk på det viset.
Resultatet av det blir då att när du väl har ett gun så känner du dig som självaste Don ;D dem enda du bryr dig om att vara försiktiga med är gängmedlemmar och MC-knuttar o såna, snutar osv.

Online roleplaying ar ett steg ifran cosplaying, tva steg ifran att lajva i skogen. Sorry grabbs.

Du vet ju ingenting :P.. Det är skillnad på att rollspela gangster på datorn och att rollspela skogstroll i skogen :P

prinsen i hundkostym.

2010-04-17 11:06
Hehe när jag spelade på SA-RP så hade gängkrig utanför sjukhuset, 5 minuter senare står det folk och säljer Mp5:or där. Inte så trovärdig stämning.

2010-04-17 11:17
Nä precis.

I LS RP så kommer snuten dit och spärrar av området frågar vittnen osv.

I LS är man fan på allvar rädd för snuten, det är lite nice.
prinsen i hundkostym.

2010-04-17 11:44
Vad feck är powergaming? Så här skrev jag
Powergaming is to maximise your progress/rank/cash/abilties instead of developing your role and relations in game. This can be done for example by intricate scemes to get the most out for your characters stats, so called minimaxing, and by roleplaying a "superman" character with no flaws what so ever. In the context of this server it might also be to take actions wich requires permission from an admin without having said permission.

men fick avslag ändå

2010-04-17 11:54
yeah! skickade samma ansökan igen i hopp om att få en annan bedömmare och nu gick den igenom! Los Santos, here I come!

2010-04-17 11:56
Fick du avslag pga Powergaming grejen?
Tycker endå du skrev bra där :S..

Men ge något exempel, det var jag tvungen, o jag skrev endå mycket kortare än det där.

Ett exempel jag vara t.ex

Fisken: Hi!
Slusk: Hi
Fisken knocks Slusken out and takes all his money.

Det där är powergaming, för hur kontrar jag det där?, där nyttjar du RP'n på ett orealistiskt sätt när du inte gett mig ens någon möjlighet att kontra osv.

Jag blev också beskylld för powergaming en gång när jag blev rånad och sa att jag bara hade 200$ på mig, då sa han att om jag hade mer så måste jag säga det, annars är det powergaming, vilket nog kan stämma(där ljög jag dessutom, var så jävla less, hade förlorat hur mycket cash som helst den dagen, sen kommer den där jäveln, men det är powergaming tror jag)
prinsen i hundkostym.

2010-04-17 11:56
Nice Fisken!

Vad heter du In game?

Jag heter iaf Alfonso_Gonzales, holla at me om du ser mig ;D
prinsen i hundkostym.
Producent

2010-04-17 15:31
Min application blev också denied pga av otillräcklig förklaring av Powergaming. Men när jag försöker skicka in en ny får jag bara "404 page not found". Wtf?

2010-04-17 17:23
det fick jag med. pröva att logga in igen..

psyko!
Jag heter Ibrahim_Abdr och ser ut som en gammal arab i hawai-skjorta!
Blev drogkurir åt något gäng och de vill att jag ska sälja med kokain åt dom. Men det är ju fan ingen som vill köpa ;(
Producent

2010-04-17 19:50
Yes de funkade!

Jag ska förövrigt bli ghettorat som gör vad som helst för en hit. Blir kul när folk inser att de kan i princip skicka mig för att döda bara jag får lite drugs =)

Får väl också se hur länge jag orkar med den rollen...

2010-04-17 20:25
Fisken, hitta mig i El Corona så köper jag en bit av dig ;)..

prinsen i hundkostym.
Graffare

2010-04-23 08:39
Fan det går ju inte att läsa reglerna :S
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
Producent

2010-04-23 09:36
Efter blivit deniad 5e gången pga småsaker (olika saker varje gång) tappar man ju lusten. Hur jävla bajsnödiga är dom egentligen...

2010-04-23 09:38
tyvärr var detta bra mycket tråkigare än vad jag hade förväntat mig...spelet tappar poäng efter si så där en 10 min
JKIBMM
Producent

2010-04-23 10:27
Tror väl iofs att man bör spela längre än 10 minuter för att det ska bli kul...

2010-04-23 15:16
Det finns massor av server som är roliga direkt.

LS RP är uppbyggt på ett helt annat sätt..

Igår t.ex for jag o nå "homies" och rånade en taxi, det kan man inte göra på andra servrar, det kändes och utfördes precis som ett riktigt taxirån, så gillar man att leka rånare så är det nice :)..

En annan gång så kom det Italienare till El Corona o försökte sälja vapen till oss hangarounds, tills ett OG i hoodet upptäckte det.
Riktigt skojj den kvällen att följa utvecklingen när det var bråk mellan Mexikanska Gänget och Italienska maffian.

På 10minuter hinner man ju inte ens kuta in till stan, det tar ju ett tag innan man förstår vad man kan göra pånåvis.
Sen när man förstår det så kan man ju göra i princip vad man vill, bara fantasin sätter gränser.

Nu har jag dessutom en Lowrider, så då är det nice att bara rulla runt o checka läget, kolla vart det händer saker ;).

prinsen i hundkostym.

2010-04-23 16:53
Tror ni missförstod mig. Spelade mer än 10 minuter givetvis, men redan efter 10 minuter kände man att detta var bara en pc-version utav live:are som leker gangster

inget för mig
JKIBMM

2010-04-23 18:02
Det finns DM-servrar i massor också
prinsen i hundkostym.

2010-05-14 15:11
Har spelat en del på SA-RP.

Är Rank 5 och co-leader i ett nystartat gäng, vi RPar en del kul grejer men fokuserar mest på points. En hel del galna gängkrig och beef med snuten, har testat ls-rp lite men tyckte det var förvånansvärt dött och hittade knappt nåt folk, förutom en snubbe som bjöd på kokain och svamp och erbjöd mig att sälja ladd åt honom.

På SA-RP kan man sälja crack och gräs bara, händer inget spec när man tar det. Man får armor av crack och HP av gräs. Men den servern har ett helt annat upplägg än ls-rp, folk som springer runt överallt och håller på med allt möjligt. Finns en hel del grymma RPers men också mycket DMers, men dom blir bannade snabbt.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2010-05-14 16:32
Japp

Men på LS-RP gäller det bara att veta vart man ska, det är mer häng i hoodsen osv, Mexikanerna hänger på sitt ställe, afrikanerna på sitt, Ryssarna på sitt, japanerna på sitt.

Sen finns det vissa gatherings typ liquorstoren i Idlewood, eller när någon klubb har öppet då är det alltid fett med folk.

Jag fick känslan på SA-RP att sådana saker som nattklubbar etc inte gick att styra eftersom någon bara börjar DMa direkt..
prinsen i hundkostym.

2010-05-14 16:33
Annars är det alltid folk vid banken eller fishingpieren också..

Men som sagt, staden är lite mer "levande" ala hänger inte bara utanför gymmet o skriker " VEST!!" "Selling MP5, Shottie 2k!!!!" Tills någon bränner in med bilen rakt i folkhopen och det blir kaos ett tag..
osv osv
prinsen i hundkostym.

2010-05-18 21:36
Sant. Jag har hängt lite med svamp snubben på LS-RP, han snackar om att vi ska sälja ladd hela tiden, och att han och en snubbe till har en fet deal. Men det enda vi gör är att RPa att vi ser på¨TV eller dricker tequila. Ibland tar han med mig långt åt helvete ut i skogen för att han vill berätta något onödigt. Han RPar en italienare, men vill inte ha någonting att göra med maffian för att dom är rasister. Han och hans polare kallar mig Sugar för att jag vill sälja ladd hela tiden.

Har F.Ö blivit accepterad hos LSPD på SA-RP, och är en Cadet nu. Sjukt kul, dom delar upp två och två i units och sen sitter någon och talar om för alla vilken unit som ska vart, folk requestar backup och grejer. Sjukt organiserat och riktigt kul att haffa bra RPers, vilket drar ut på själva arresteringen, plus att det är mycket lättare att bli befordrad. Tänkte satsa på F.B.I eller S.I.U, där man får jobba mycket undercover. Är förövrigt en "crooked cop" och hjälper mitt gamla gäng en del, ger dom info om hits o.s.v. Sjukt roligt.

Akta er för fake SA-RP dock, den riktiga IP'n hittar du endast på deras forum, då förra ägarna har krävt rättigheterna till namnet. Dom är F.Ö rätt efterblivna och försöker hacka servern och fucka upp allt hela tiden. Men dom jobbar på ett nytt script som admins så fint kallar det "Faggot-Proof" haha.

72.249.94.90:7777 är IP'n till riktiga, lägg till i favourites om du vill spela.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2010-05-21 16:45
Håller på ladda ner spelet nu, tar en jävla lång tid, måste testa multiplayer!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-05-22 16:18
Här kommer lite ögongodis för er som tycker grafiken är trist, det finns nu nämligen en grafikmod så(dem som har hyffsade datorer) man kan hotta upp grafiken, ser riktigt bra ut faktiskt, man kan dessutom modda den så att grafiken blir efter eget tycke:

- kan hittas var?

Jag fattar inte hur man går in online, har gta, dock olagligt, så har inte nån skiva eller nåt om man måste ha de, så jag kan spela spelet, men glömde registrera mig, och har ingen aning hur man går ut online, hjälp!

Tipsa gärna nån najs serv!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-05-22 16:46
Nu fattar ja, glömde ladda ner en grej, kom gärna med lite servrar och blev sugen på det där med bättre grafik

2010-05-22 19:03
Står på sjätte plats i kön, nån som står i kön nu, före eller efter?

Har en känsla på att detta kommer ta lång tid, och kommer säkert inte komma in, har ingen aning vad metagaming är och vad man ska skriva på
How are you planning to roleplay this character?
Moderator

2010-06-03 02:52
Haha underbar nattläsning det här ju, verkar awesome! Hur blev det med whoagänget då? Är nästan sugen på att fixa spelet och hoppa in.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-06-03 16:11
Jag har inte lirat på ett par veckor nu, sommaren har kommit i vägen och maffian jag var med i gick i stöpet endå så.

Men så fort någon utav er är lvl 3 eller högre på LS - RP så säg till ;D
prinsen i hundkostym.

2010-07-19 04:24
har ansökt nu, hoppas på det bästa =)
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-07-19 11:56
Jag lirar på LS-RP nu. Är en Jamaikansk gangbanger o e hangaround i Ryder Block Families, men lär bli "ragged" snart. Sjukt kul hood RP när alla står o driver med varandra och spelar kort på hörnet o grejer. Feta block partys med våran allians efter varje mark in meeting som är en gång i veckan. Händer alltid roliga grejer.

2010-07-27 17:09
jag svarade på frågorna och tryckte på post answers och då kom jag till startsidan utan att dt stog något typ bara loggin och password.

vad hände, har dt skickats? gorde det så bara för att jag svarade fel?
Producent

2010-08-03 10:33
Blev fett sugen på detta nu...
Har dock inte haft tid än att fixa det...
Hur sköter man ansökningen på bäst sätt? Verkar ju svårt att komma in...
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.

2010-08-04 05:59
Finns andra servers att börja med om man inte är så hemma i RP-världen.
LS är hardcore jämfört med NGRP t.ex. Jag har lirat på LSRP, NGRP, COSRP, RCRP osv. Finns skitmånga.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-09-16 01:22
COS-RP har fett script. Synd att admins är efterblivna bara, pajar allt.

Någon som ännu spelar på LS-RP?

2010-09-16 01:36
Detta ska jag fixa imorgon när jag kommer hem : O någon som vill tipsa på en bra server där var lite whoa-folk kanske spelar?=)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-09-16 04:32
LS-SP, men även NG-RP är "okey". Lirar dock inte så mycket längre. Men ska nog ansöka om en ny på LS-RP så man kan lira med Madmonk igen.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-09-16 13:48
Jag kör endast på LS-RP nu, finns en massa svenskar där också.