I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Xbox live med comhem-anslutning. Lösning?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-01-25 13:32

Xbox live med comhem-anslutning. Lösning?

Har försökt att köra xbox live med min comhem-anslutning vilket inte fungerar enligt xbox hemsida. Som jag förstått det ska man ha antingen en router eller något som kallas ICS-anslutning. Vet någon om det finns en annan lösning? Eller om man löser det med en router, vet någon en lämplig router till ett humant pris?

Har även hört att det eventuellt ska funka med en korsad kabel om man direktansluter från modemet till 360n. Stämmer detta?

tack på förhand

2010-01-25 14:39
Jag har com hem och det funkar. Men jag har ju självklart också en router eftersom jag har datorer som också behöver internet. Har en D-link, vet inte modellnamnet men det är en trådlös och den gick väl runt en röding har jag för mig.
Fast min uppkoppling e fett instabil så ibland slängs man ut mitt i ett spel eller om man hostar så försvinner andra spelare.

Någon som vet ifall 2 mbit/s är tillräckligt för att spela online? Det funkar ju för mig men jag vet inte ifall det är fett buggit för de andra när jag hostar, ingen har klagat men man vet ju aldrig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-26 08:04
Jag har oxå comhem, jdock genom router nu men innan körde jag direkt från modemet o de funkade. Fast dock var man tvungen att starta om modemet varje gång man kopplade om från dator till 360.
www.myspace.com/jmellow08

2010-01-26 08:33
Tjacka en router, Dlink trådlös grej kostar typ 300kr på siba.

Har kört på Com hem uppkoppling förut och även jag körde via router ;)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-01-27 16:15
Någon som vet ifall 2 mbit/s är tillräckligt för att spela online? Det funkar ju för mig men jag vet inte ifall det är fett buggit för de andra när jag hostar, ingen har klagat men man vet ju aldrig.

Jag kan ingenting om när man hostar på xbox/ps men PC så är det rekommenderat att ha en 100lina (helst fiber) om man ska hosta en online server.