I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nytt "Medal of Honor", tar upp kampen med MW?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Admin

2009-12-04 15:44

Nytt "Medal of Honor", tar upp kampen med MW?

"Electronic Arts has officially announced the reinvention of its first-person shooter war game Medal of Honor, bringing the franchise into the modern age and deploying it to Afghanistan, promising "the most authentic modern war experience" for fall 2010."

Läs mer i Kotaku.

Länk till http://www.medalofhonor.com/en_GB

MoH var ju bäst i klassen back in the days innan Call of Duty-serien utmanade och till slut tog över. Nu tar serien alltså steget ut till modern krigföring precis som Modern Warfare. Mer får man se den 12e.

Vad tror ni, kommer det lyckas? DICE står för utveckligen av multiplayer, och de kan nog åstadkomma en del.

Jag hoppas åtminstone att det kan utmana CoD-serien. Det skulle innebära lite välbehövlig konkurrens för som det är nu kan Activision och IW göra lite hur de vill utan att det får stora konsekvenser. Folk vill spela och trots en del brister erbjuder MW2 det bästa onlineläget för fps. Tänker på bl a behandlingen av PC-spelare (även om jag själv inte bryr mig), hur framtida DLC redan finns på skivorna, det tar lång tid att åtgärda glitchar etc etc. Är man ensam på marknaden kan man göra lite som man vill och tjäna stoooora pengar. Med en utmanare tvingas man prestera ännu bättre, annars halkar man efter. Så en framgång för tidigare storheten MoH vore enbart en vinst för oss spelare.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?