Dragon Age: Origins är här!
...snart iaf. Den spirituella uppföljaren till bästa RPG't någonsin släpps om några veckor till PC, PS3 och 360! Dags för hype! Svenska PC Gamer gav spelet 95%. Game Informer 9/10 PC Gamer UK 94% "RPG of the decade" Här finns character creator som man kan pyssla med medan man väntar:Länk till http://www.fz.se/filer/?id=9225 Och EA's flashspel Dragon Age Journeys. Genom att spela det kan man låsa upp extra items i det riktiga spelet. Inte orkat testa själv. Inget fan av flashspel.Länk till http://www.dragonagejourneys.com/ tjoho!
Hoppas verkligen att det lever upp till åtminstone en bråkdel av hypen. Måste dock säga att jag är lite orolig för hur spelet marknadsförs. Blod och sex verkar vara överordnat en intressant handling och ett djupt karaktärssystem. För att inte göra mig själv väldigt besviken så har jag lagt så gott som alla mina förväntningar åt sidan. Att vänta sig ett nytt Baldurs Gate kan nog tyvärr endast leda till besvikelser.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jo fattar själv inte vad Bioware tänker(kanske är EA som gör trailers) när de gör sina trailers. Sett flera stycken med typ Marilyn Manson musik och hjälten som springar runt och slaktar fiender. Hehe det är inte sånt man spelar RPGs för. Och i filmen ovan...förstör lite när de visar romanser sådär. Ska vara lite mystik kring såna här spel. I tidigare biowarespel har det alltid varit kul att upptäcka sånt själv.
Jag tror inte vi biowarefans behöver oroa oss för det underliga trailers som finns ute. Jag förstår mycket väl varför dem gör så. Dem vill helt enkelt locka en bredare publik och tvätta bort den lite nördiga stämpeln som tillkommer när man har en titel som innefattar drakar. Dem vill locka FPS-kidsen helt enkelt. Blir nog ett bra spel. Jag har bokat.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Efter att ha läst en
recension så har förväntningarna höjts något. Det talas bland annat om en dynamisk värld och att musiken från olika trailers (Manson bland annat) inte är närvarande i spelet.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
If ever a game supported repeated playthroughs, Origins is it. Your origin story colours the experience of the entire game – and no superlatives here, it really does. Whichever one you eventually choose, the world will shape and re-order itself around it, often with a subtlety that belies deeper choice. The kinds of interactions we had with the huge amount of powerfully realised NPCs felt so natural in response to our origin story it felt that the game could not possibly have played out in any other way. - IGN
Så rätt. Jag sitter på PS3 och behöver vänta ett par veckor innan det dyker upp men under tiden har jag Demon's Souls så det känns lugnt. Har precis spelat igenom hela Baldurs Gate-serien så jag är rätt peppad.
Jäklar...det tar ju läskigt många timmar att spela igenom hela BG. :O Skoja inte. Jag har spelat sedan i Juni :) Jävligt skön känsla att använda samma karaktär (och i stort sett samma gruppmedlemmar) genom två fulla spel plus två expansioner.
Måste säga att mina förvätningar har höjts nämnvärt med de senaste recensionerna. Det verkar vara precis det som jag har hoppats på plus en hel del mer. Väldigt intressant hur man påverkar spelvärlden och hur ens kamrater förhåller sig till en beroende på hur man agerar.
Demon's Souls damp precis ned i brevlådan så Dragon Age får ursäkta ett tag ;P
Det är precis så bra som man förväntar sig, jag älskar det.
9-1
Har full upp med Borderlands för tillfället men jävlar vad det kliar i fingrarna :)
Walking the street of dreams
Riktigt bra spel! Vill nästan ringa och sjukanmäla mig så jag kan spela nonstop i flera dagar. Grafiken är mumma, voice acting övertygande och taktiken i slagen roliga. Har bara spelat 5 timmar men känns som jag bara skrapar på ytan av hur jäkla bra det här spelet är! En av mina första tankar var "hoppas det här aldrig tar slut" så när dom har lovar iaf 60+ timmar så hoppas jag att dom underdriver. För er som tänkt skaffa det, sluta tänka och skaffa det! Ni kommer inte ångra det en sekund.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Fyfan va grymt det är :D Riktigt nöjd med att det är så pass svårt som det är. I Biowares senaste spel har man kunnat sova sig igenom striderna. Här får man kämpa lite. Kör Human Noble, Origin storyn va riktigt bra. Kommer spela det här spelet långsamt så att det inte tar slut så snabbt. :] BTW så har jag testat PC och 360 versionen och kan bara säga att om du har ett val, välj PC. Inte samma grej på 360 då man måste förflytta gubbarna manuellt. Blir mer som KotOR än Baldur's Gate då. Heller ingen isometrisk vy eller friendly fire.
jag måste missuppfattat de här spelet helt haha. trodde de va ett mmorpg men såg nyss att de e story mode på de :O
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
Grafiken är mumma, voice acting övertygande Du spelar på pc? tycker spelet är måttligt brunt
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Sitter på Ps3an o spelar det nu. Grymt, men aningen repetativt ... eller vad det nu heter :P - Roliga twist och tillräckligt med sidequestar helt klart.
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?
Folk som sover på detta spelet missar verkligen något. Riktigt bra, storyn är fångande och att man avgör med sina val är briljant. Men jag får också en känsla av att questen är lite av det samma. Inte i Fallout 3 stuket där det var ner i en tunnel osv. Utan mer att det känns förutsägbart med hur många levels i en byggnad man måste springa innan man är klar med questet. Men dock, det är ett minimalt problem.
Keep crushin'!
hehe dödade nyss den stora draken.
Den här:
Hoppas det finns ännu svårare fiender. Nåt Kangaxx-liknande. :D
Kangaxx... Kom ihåg första gången jag sprang på honom utan att ha den minsta aning om vad som väntade. Risken är stor att ingen någonsin har dött så hårt i ett spel. Tror dock att demonen i Tales of The Sword Coast var något värre. Främst på grund av att den återföddes ett dussin gånger och att ens arsenal i stort bestod av übertunga vapen såsom "Long Sword +1" och "Magic Missile". Väntar fortfarande på att det här spelet ska släppas till PS3 i Sverige.
Har spelat 47 timmar nu, vilket inte är mycket i ett bra rpg såklart. Men jag lirar på boxen och börjar förstå varför pc-versionen fått bättre betyg. När man gör spoiler: Spoiler uppdraget i dvärgstaden, kan man inte ens få en föraning om att man befinner sig djupt ned i underjorden, nejdå, lika ljust som ute i den fria världen. Tycker även att det kan vara rätt svårt att ta upp sidouppdrag, om man VILL koncentrera sig på uppdrag vid sidan om, kan vara svårorienterat att hitta rätt. Men överlag är det ett spel som jag suger kuken på, jävligt fett!
9-1
Hur är gränssnittet på PS3:an? Jag brukar inte spela tunga rollspel på konsoler men tänkte tjacka det på PS3 istället för att köra det på min klena PC
Informerar om www.the15reasons.com för PS3
the_real_apa P20 är det draken i sydväst? uppe på bergstoppen? Jag har typ klarat det nästan, är på sista uppdraget. Men jag hoppas man kan spela vidare efter man har klarat sista bossen, eftersom jag har sidequests kvar, och en del DLC.
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
ja det va den jag döda. Man kan inte spela vidare efter man klarat det. Spelet är designat på ett sånt sätt att att man ska kunna köra det flera gånger. Olika origins, andra val, andra party-members, andra side-quests osv. potatissuger Den fighten jag tyckte var svårast i BG var nog twisted rune. Det där gömda stället i bridge district som man öppnar med en rogue stone, där man får nån skitgrym stav.
the_real_apa menar du "archlich" eller vad det nu var, som man mötte där? Fan va jag höll på länge med den snubben.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
njej tror du menar Kangaxx. Lichen som blir en demi-lich och börjar kasta imprisonment-spells. Fanns en liknande snubbe nere i kloakerna också. Här mötte man typ flera höglevel magiker med time-stop och såna spells, beholders och vampyrer. Är ingen vanlig quests utan mer en gömd grej. Tror staven man får heter staff of magi.
Ja, Twisted Rune kan nog vara svår om man tar sig dit i ett tidigt skede av spelet. Jag gick dit med min Paladin efter att ha varit i Underdark så det blev egentligen inga större problem. Vid det laget har man ju handskats med en hel del beholders och liches. Kom på att Demi-Lichen i Watcher's Keep är jävligt dryg att möta. Antagligen svårare än Kangaxx på grund av att han är väldigt frikostig med sina "Imprisonments". Det enda sättet att klara av honom var för mig att skapa så många "kopior" av mina karaktärer som möjligt, genom exempelvis "Simulacrum", och hoppas på att Demi-Lichen valde dem istället. Det finns ju annars ett par drakar som är lite halvjobbiga att möta. Firkraag är en riktigt utmaning i början av spelet och i Throne of Bhaal är Draconius något att bita i.
Kommer knappt ihåg nåt från ToB förutom slutstriden och cespenar, bara spelat igenom det en gång. Brukar vanligtvis tröttna efter SoA. Watchers Keep är däremot riktigt kul. Mer On-topic: Nån som köpt all DLC? Hur är Wardens Keep? Är det värt?
Nån som köpt all DLC? Hur är Wardens Keep? Är det värt? Det är den questen med killen i ditt camp va? vette fan vad jag tykte om det, jag har ju säkert inte gjort allting man kan göra där, utan sprang mest ch gjorde mainquesten. Kort var det iaf.
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Vill också veta om tillägs sakerna är värda att köpa. Hur som helst; äckligt bra spel. Klarade det precis och jag ska genast göra en ny karraktär och påbörja ett nytt äventyr Doggson: Hatar du detta får du äta min skit sen :)
Keep crushin'!
Blev DUKTIGT trött nyssSpoiler När jag brände alla pengar jag hade på rose-dolken till min assasien (han man kan skona livet på) en stund senare sviker han mig och jag blir tvungen att döda honom. Oki att man får lite pengar tillbaka men han var bra att ha med sig,
9-1
Stizze P24: Nej jag älskar spel som går i slowmo och har en max lvl på 20, dags för dig att skaffa microsoft points och tjacka arkadian warriors från marketplace?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Det där spelet verkar vara pure crack. Min roomate blev klar runt 5 imorse. Jubelskrik väckte mig. 70+ timmar tjatar han om. Tråkigt att han låtit det gå ut över skolan och nu fått indraget csn den här månaden. "SÅÅÅ VÄRT DET" var svaret på det.
Tyckte de har dummat ner ordentligt sen BG2 och det är tydligt att det är för en mer mainstream-publik. Önskar de hade licenserat D&D-systemet. Visst är det det bästa RPG jag har spelet på senare år, men det är mest för att det inte har släppts mycket bra. Synd att de inte levererar på den enda punkten som Bethesda lyckades med i sina "rollspel"/FPS; en öppen värld. Att klicka på boxar för att resa känns så 90-tal. Föredrar ändå friheten i DA:O än i "friheten" Beth's spel. Känns som att man kan lösa många quests på flera olika sätt och ens handlingar får konsekvenser. Dock otroligt fittigt att släppa DLC (som kostar) samtidigt som spelet släpptes.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Jag är fast. Det är så sjukt bra. Parallellar mellan två karaktärer just nu, en kvinnlig alvmage och en manlig alvrogue (kvinnan är dalish, mannen är city vill jag minnas). Rogue känns sådär för min spelstil, men kommit så långt att jag måste avsluta det hela (har bara dvärgarna och mages kvar att få på min sida).
Kan ju säga att inte minst mages är inte så "bara", men det är fruktansvärt roligt. Hela storyn är väldigt bra. :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Antar att det kan ta ett duktigt tag till. Spelat runt 30 timmar på alvroguen...
Heller ingen isometrisk vy eller friendly fire. (the_real_apa skrev tror jag, angående xbox-versionen)
Vet skamligt nog inte vad isometrisk vy är, men friendly fire finns på boxen också.
Utan hjärna har man det inte lätt ;) Har satt igång med en human noble warrior nu, parallellt med en alvrouge. Är det någon som vet om patchen påverkar savegames? Vill inte riskera att köra om halva spelet arkham asylum-style..
Walking the street of dreams
Ny DLC påväg. Return to Ostagar
http://dragonage.bioware.com/addon/ Hört att det bara ska vara en timmes speltid. :/
Gillade den gamla hederliga metoden bättre när man släppte en expansion efter massa månader som kanske hade 20 timmars speltid. När det bara är en timme känns det inte som man pallar bry sig.
Anenkefali Isometrisk vy:
...man kan zooma ut.
Friendly Fire finns bara om man kör på svårare än normal på konsol. På Normal 0% på hard 50%.
På PC är det 50% på normal och 100% på hard. Detta just för att det inte går att ge order till gubbarna på samma sätt på konsol där man istället måste förflytta dem manuellt vilket gör det mycket svårare att t.ex. akta sig för Area of Effect spells.
Det var grymt längesen jag har tyckt ett spel var lika roligt som det här är, så grymt bra på alla möjliga sätt.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Grymt med Dlc på releasedagen + en vecka efter Fuck you bioware :D
Har inte spelat i mer än några timmar men det har räckt för att ge mig minst sagt blandade intryck. Spelet är inte speciellt vackert och det känns på något sätt stötigt på grund av alla korta laddningstider för exempelvis dialoger. Konversationerna och karaktärerna verkar dock intressanta och karaktärssystemet känns inte alltför fördummat sedan Baldurs Gate 2 men det hade nog inte skadat med lite fler klasser.
spelet e utan tvekan ganska fult men d var fan länge sedan (mass effect) jag spelade ett rpg med riktigt bra dialoger, karaktärer och handling. Har bara kört ett par h men njuter i fulla drag av all ondskap jag kan orsaka.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
hehe, BG-serien i DA:O-motorn låter grymt om de gör det ordentligt. Undrar om Bioware låter dem göra det..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Föredrar faktiskt infinity-motorn från bl.a. Baldurs Gate-serien framför grafikmotorn i Dragon Age som mest av allt känns stel och kantig. Jag tycker inte att det gör speciellt mycket om rollspel håller sig till ett mer dialogdrivet upplägg (tänk Planescape Torment) där det är upp till spelaren att föreställa sig alla händelser. När jag spelade Baldurs Gate och Planescape Torment kändes det ofta som om att jag läste en riktigt bra bok och den känslan är väldigt avlägsen i Dragon Age.
Joo...även om jag tycker Dragon Age oftast är riktigt vackert(förstår inte att alla tycker det är så fult :S) så blir världen inte lika "organisk" som handritad 2d. Precis som i KotOR stör jag mig lite på korridorkänslan man får.
BG-projektet kommer aldrig hända. Kollade in det och det verkar rätt dött. En kille hade lyckats modellera burarna i första rummet i Irenicus grotta hihi. Är ju verkligen ett omöjligt projekt.
Tror mer på den här:
Gay Bars of Ferelden: Länk till http://social.bioware.com/project/517/
haha jag spelade i ca 15 minuter sen stängde jag fanemig av skiten
Ja, på en kvart hinner man ju knappast få några hållbara intryck av spelet. Jag har spelat runt 25 timmar nu och har fortfarande blandade intryck. Det finns tillfällen då jag är helt övertygad om att det här spelet faktiskt slår Baldurs Gate-serien på fingrarna medan jag några minuter senare funderar på att lägga ned. Överlag är jag dock väldigt nöjd med karaktärerna och dialogerna, för att inte tala om alla moraliska dilemman som utvecklarna kastar i ansiktet på en. Tyvärr så är gameplayet rätt stötigt, åtminstone på konsol, och detta förtar en del av spelets atmosfär. Det blir nog att fixa spelet till PC när jag skaffar en ny dator.
Louder 70 timmar +, måste säga att han är inte speciellt bra då, sitter man o pressar detta så gåre fan lätt på 36-40 timmar iaf
Gör det för fan inte alls. Fixa alla uppdrag på spelet och boosta dina gubbar till max på 40 timmar, nej.
9-1
Tjackade Dragon Age häromdan. Riktig skit. Gillar man the lore(kan fanimig inte komma på det svenska ordet) så funkar dragon age bra. Men om man bara vill ut och spöa monster så tjacka inte detta lir. Du tvingas lyssna på tonvis med skitsnack från varenda gubbe du möter och gå runt och leta grejer..vafan. Hack and Slash, vart tog du vägen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.