I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur använder ni dash-knappen i fotbollsspel?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Rappare

2009-09-25 17:34

Hur använder ni dash-knappen i fotbollsspel?

Det här är en ganska löjlig tråd som antagligen inte kommer att överleva länge. Men hur använder ni dash-knappen egentligen? Själv känner jag att jag använder den alldeles för mycket och tröttar ut spelarna alldeles för tidigt. Någon som har kommit på en taktik som funkar?
Har en kompis som springer hela tiden när han jagar motståndarna, men använder endast knappen i nödfall när han själv har bollen. Är det rätt väg att gå?

För min del så gör det absolut ingenting om folk går offtopic i den här tråden och diskuterar andra taktiker (eller liknande) i spel som PES och Fifa.

2009-09-25 21:55
Haha, kan säga att jag känner igen mig mycket väl i detta. "Springa snabbt-kanppen" missbrukas alldeles för mycket.
Hangaround

2009-09-26 16:01
Jag använder den endast på stora ytor, inte i "närkampspel".
Annars försöker jag vara snabb med att byta gubbe i backlinjen så jag positionera ut spelarna istället för att jag boll.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-09-27 12:26
mm aldrig bra att boll

2009-09-27 20:25
haha

2009-09-28 02:54
använder den konstant, oavsett
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-10-01 17:25
De senaste dagarna har jag försökt vänja mig vid att inte använda den så mycket som jag gjort tidigare. Det går rätt bra, men har märkt att det inte är tillräckligt för att spelarna ska hålla sig pigga en hel säsong (åtminstone inte i PES).

2009-10-09 08:55
Hahaha, Vilken fråga.

Men jag har faktiskt tänkt på det och gör som följande:

Om jag spelar kariär eller turnering, ja allt där stamina följer med till
nästa match så är jag väldigt snål med dash knappen. Byter tillåmed ut
spelare som blir trötta snabbt. Och ecempel Milan nu så låter jag
Ronahldinho och exempel Maldini hoppa över matcher som är lite mindre viktiga.
Man vill ju ha kvar dem sen i kvart-semi och final fullt laddade lixom.

Men kör jag bara en match på nätet eller mot kompis så dödar jag dem tills dem får kramp i princip och lyser rött =D