I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Måste man skapa ny profil vid xbox live köp?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-09-21 23:35

Måste man skapa ny profil vid xbox live köp?

Kära Whoaiter.
Jag har en liten fundering som jag vart lite degig på.
Jag fick en månads gratis xbox live i och med att jag loggade in på internet på mitt xbox 360.
Men då blev jag tvungen att skriva en gamertag varav en ny profil skapades. Finns det ingen möjlighet att köpa xbox live till sin gamla profil med alla sparningar och achievements på?

2009-09-22 06:39
ska väl bara vara att logga in på den andra profilen och gör den live enable?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Groupie

2009-09-22 11:20
Jag var tvungen att göra en ny profil, men mina gamla sparningar,achievments osv. följde med till den nya profilen...

2009-09-22 20:01
doggson hur gör man det då?

gggg_hatt så blev det inte i mitt fall

2009-09-23 05:58
Muzzka:
Logga in på din standarduser och aktivera din kod, färdigt.
Redeem code that is. Du skriver i den genom att fråm Dashboard trycka på XBL Guide button och scrolla tills vänster.
När du fyllt i din kod kommer du att ha live i en månad.

Fast nu såg jag att du inte hade en kod utan fick en månad iom nyreggad gamertag.
Så är nog läget, den månaden kan man inte föra över till nån annan GT.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-23 19:18
Dieallot

Det är ju inte den månaden det handlar om utan det var faktumet att när jag reggade så blev jag tvungen att göra en ny profil, frågan var att när jag köper/förnyar, kan jag inte ha den på min gamla profil då? Det är det som är the main issue. Get it?

2009-09-23 20:00
Get it?

Not really, no.
Du har gjort fel, för det ska inte gå att misslyckas med att förnya live på sin main gamertag som man har sparningar och cheevos på.
Man måste logga in på den GT man ska förnya innan man förnyar, annars startar man bara en ny GT med live. Vilket du måste ha gjort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-24 14:45
Du förstår inte riktigt. Jag har inte förnyat.
Första gången när jag fick min en månaders live så skulle jag skriva en gamertag, jag provade först med den profilen jag ville ha's namn. Men det gick itne. så då skrev jag en ny. Och då fick jag en ny profil, trodde bara det var ett namn först. men det var en hel profil.

Så nu står jag med "sparnings (men inte live) profilen" och "den oönskade live profilen utan sparningar".

Då frågade jag . Om jag skulle köpa xbox live (för första gången). Kan jag då få den att komma på den först nämna profilen med alla sparningar? och hur gör jag då? Do YOU Get it now??