I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på spelvärda PS3-lir?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-09-15 00:07

Tips på spelvärda PS3-lir?

Har dessa serier eller titlar atm så det kanske kan ge en indikation?

COD
FarCry
Resistance
Resident Evil
MGS
Force Unleashed
Orange Box
Turok
Guitar Hero

Har spelat väldigt många andra titlar men äger dem inte. Gillar mkt fps men det är helt avhängigt på hur bra storyn är. Någon som kan rekommendera Mirror's Edge och Prototype? Får lite känslan av att det inte finns så mkt att köpa just nu till PS3 vilket suger.

//Paz

Rappare

2009-09-15 00:37
Gillar du shooters med bra story tycker jag att du ska köra på antingen Uncharted nu innan Uncharted 2 släpps (sådär kring 15:e oktober), eller Dead Space. Visserligen TPS och inte FPS, men du får dem för under 300:- på de flesta ställen.

Annars släpps Borderlands 20:e oktober till samtliga system, och även om jag inte kan säga någonting om storyn så har det ett väldigt intressant koncept och väldigt mycket stil.

Angående Mirrors Edge och Prototype så är det enda jag kan säga riktigt att båda spelen är väldigt bra, om man kan se förbi deras brister.
Mirrors Edge har skitbra grafisk-, bandesign och spelmekanik, men faller platt vad gäller story, uppdragsdesign och stridssystem.
Prototype är grymt brutalt, och helt fantastiskt på att få en att känna sig ostoppbar, men det har gjorts några designval som gör att spelet lätt blir frustrerande mot slutet.

Några bubblare annars är Infamous, Killzone 2, eller Bioshock (som nu när jag tänker efter kanske är precis spelet du letar efter. Bra story, bra spel, bra.. det mesta. Går också att hitta billigt.)

2009-09-15 03:09
Har lirat Uncharted, Dead Space, Killzone & Infamous. Bioshock har jag alltid velat lira, kanske får ta och köpa det. Borderlands verkar svinfett! Ska hålla ögonen öppna för det. Sen kommer ju alltid Assassin's Creed 2 & Castlevania.

Thx.

2009-09-15 08:08
Vänta tills Uncharted2 :) Där har du kanonspel
be the change

2009-09-15 11:23
Valkyria chronicles borde var person som har ett ps3 spela igenom.

Prototype var faktiskt ganska underhållande och e helt klart nåågot du borde titta mer på om du gillar den typen av spel.
Mirrors edge var jag lite besviken på. Jag hade sett framfør mig ett større "flow" i gameplayet.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Admin

2009-09-15 12:14
Infamous är otroligt bra. Jag tvivlade till en början, och det skäms jag nästan för nu.

Ska du skaffa Assassins Creed 2 så bör du spela ettan först. Om två dagar släpps en compilation med Assassins Creed och Prince of Persia för 399:- på Webhallen som jag skulle rekomendera. PoP är riktigt underhållande. Inte särskilt svårt, men snyggt och kul.

Batman: Arkham Asylum har jag inte spelat mer än det smått sega demot, men det har ju bara fått toppbetyg överallt och det kommer införskaffas i höst. En del som spelat demot delade min uppfattning om att Läderlappen kändes lite seg i rörelserna osv men att detta är som bortblåst i själva spelet. Plus att du kan spela som Jokern med gratis DLC.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-09-15 13:39
definitiv bioshock. prince of persia är riktigt dåligt imo, men man får en platinum på 1 genomspelning :P haha. fick med epilouige när jag köpte det från play.com också, och det var om möjligt ännu sämre.

Mirror's edge älskar jag, spelar man time trials så får man upp ett sånt jävla flow i springandet, och det finns det inget som överträffar. klara en bana på 10 minuter som tog 2 timmar när man spelade storyn...
du är kär i mig.

2009-09-15 15:28
Metal gear solid 4

Enda exklusiva skiten som släppts på ps3 som gör en xbox fanboy lite avundsjuk ;)

Rock band 2 är alltid värt det pga DLC:N som Harmonix pumpar ut, har du Guitar hero instrumenten så kan du ju köra med dom, dock säljer siba hela rock band 1 kitet för 500kr just nu Mic/gitarr/trummor så kan också vara värt att inskaffa

"Om två dagar släpps en compilation med Assassins Creed och Prince of Persia för 399:- på Webhallen som jag skulle rekomendera. PoP är riktigt underhållande. Inte särskilt svårt, men snyggt och kul. "

Kommer till boxen också? Iofs sög POP kuk och assholes crap spelade jag i cirka 5 minuter innan jag insåg att tutorialen inte ville låta mig styra gubben :D
To gamerscore whore or not thats the question

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Admin

2009-09-15 16:00
Spelar ingen roll om det finns till boxen eller inte. Han frågar om spel till PS3, inte exklusiva. Det mesta är ju fortfarande multiplattformat ändå (även om det det närmsta halvåret finns en uppsjö att grymma titlar att hålla ögonen på, varav ett par verkar vara PS3-exklusiva).

Du kan ju anmäla dig till betatestningen av MAG också. Registreringen drog igång går och pågår till den 22 september eller tills de 16000 platserna är slut.

Annars skulle jag rekomendera dig att testa några PSN-spel. Finns ett par riktigt bra. Echocrome är ett.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-09-15 16:09
spelet som kommer äga alla spel utan konkurrans är ju Mafia 2, när nu det släpps :P

2009-09-15 20:11
Assassin's Creed gillade jag men det var inte helt utan brister. Lite fattig AI, för mkt repeterande gameplay och alldeles för mkt cut scenes. Kanske det blir Bioshock till nästa inköp då, :)

2009-09-16 00:27
kör på bioshock, det är fan game of the sentury. AC2 kommer nog bli najs.

Evolution P25

Var reggar man till MAGbetaN?
du är kär i mig.
Admin

2009-09-16 10:31
Svensson:

Logga in på ditt PSN-konto och gå in på Tävlingar.

2009-09-17 10:28
Bioshock var fint.Bra story i coola miljöer. Gillar man nåt lite annorlunda kan man kolla upp Mirrors Edge.. Dead space var läskigt på riktigt.Mörkt och skumma ljud gjorde att jag fps nojjade mig genom hela spelet..

Hoppas också på Borderlands..

Själv spelar jag R:fom one hit kills så jag rekomenderar det! Du hitta mig på Manchester40 banan..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-21 01:55
Vad menas med att man borde spelet AC innan AC II? Får man inte ut tillräckligt med spelglädje annars eller?

2009-09-21 02:15
det är väl främst storyn man missar lite på...
du är kär i mig.
Admin

2009-09-21 09:54
Mecenatkortet:

Du måste inte nödvändigtvis spela AC först, men utan att spoila för mycket så slutar spelet med en cliffhanger. Men det går ju att läsa sig till på t ex Wikipedia eller någon walk through Gamefaqs.
Admin

2009-09-21 13:40
Tipsar om roliga Katamari Forever. Ganska mycket upprepas från We Love Katamari (Ps2), men det är snyggt och klart värt (särskilt som det inte säljs till vanligt nypris). Det finns ett par mindre störningsmoment så som bitvis jobbig kamera och lite seg kontroll, men det handlar till stor del om vana och släpper allt eftersom och mynnar ut i hysteriskt vrickad underhållning.

2009-09-21 15:28
Dead Space är ju givet utifrån dom spelen du har!

2009-09-24 03:59
Klarade Dead space igår och är väldigt imponerad. Riktigt bra atmosfär och tung, skøn känsla i både vapen och kontroll. Storyn var kanske inte mycket att hänga i taket om man har kollat något på film de senaste tjugo åren men klart funktionell.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-09-24 07:50
Batman Dark Asylum.
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?

2009-09-24 11:48
dark? haha arkham ere ju ! :P
du är kär i mig.

2009-09-24 19:19
Har införskaffat ett stycke Bioshock nu, det är nice nice än så länge.

2009-10-02 06:30
någon som vet något bra fightingspel ? street fighter 4 har jag redan så det behöver ni inte tipsa om.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-10-02 10:27
Tekken 6 kommer i slutet av månaden. Det lär säkerligen bli bra.
Rappare

2009-10-02 15:18
jont3

Super Street Fighter 4, med 8 nya karaktärer, gameplay ändringar och ny onlinefunktion. :)

Annars kommer som sagt Tekken, och Soul Calibur 4 är faktiskt bra det också. Sen har BlazBlu fått jävlgt bra betyg, men jag har ingen koll på om det kommer släppas i europa. Så där vart det import. Kan ju kolla Länk till http://axelmusic.com/

2009-10-02 17:19
Den nya versionen av BlazBlue kommer komma till europa nästa år.
Blazblue: Continuum Shift. Skillnaderna mellan nya BB och det som släpptes i USA/Japan under denna hösten är ungefär som Street Fighter 4 och Super Street Fighter 4.
Tycker personligen Blazblue är det bästa fightingspelet som släppts den här generationen men för folk som är vana vid SF och kanske inte spelat GuiltyGear så kan Blazblue vara lite avskräckande. Även om inputs, combos och improvisation är enklare och kontrollerna mer förlåtande i BB jämfört med SF4.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-11-16 15:40
Uncharted 2 all the way!!!
 om du vaknar med stående problem, dra några snabba slutsatser så har du snart lösningen i dina händer

2009-11-16 22:09
UFC Undisputed, där har du ett bra fightingspel. Lirade mig nyss genom Resistance 2 (mkt bra spel) och ska köpa mig MWII snart. Bioshock var kungligt, blir att införskaffa tvåan och Assassins Creed II när den kommer också. Tekken är samma bullshit som alltid, du lär dig till expertnivå där du binder samman långa kombinationer och motspelaren kan lika gärna lägga ifrån sig kontrollen i 10 sekunder för det finns inget att göra medan livet droppar med mellan 1/3 till 1/2 av mätaren.