League of Legends: Clash of Fates
Tjabba! Vad tror ni om detta spel? "from the creaters of DotA" har dock inte hört något från Ice Frog att han skulle jobbat med det men det är ju gratis och ser onekligen intressant ut. Länk till http://www.gametrailers.com/video/preview-hd-league-of/53811 Tror ni att detta kommer att bli något att hänga i julgranen?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Verkar rätt kul faktiskt, men ändå inte min typ av spel..
Fan vad lamt intresse det var för LOL då. då van ju ändå spelet "mest intressanta strategi spel från E3 2009" på gametrailers.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Gametrailers är skit så det är ju inte konstigt att intresset är lågt
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Då har man kommit in i closed betan. Någon annan?:) Lira lite?
Julmust
Jag har börjat lira nu, fett noob dock... folk klagar ganska ofta =/ Kör med warwick Är det någon som kan förklara en build åt mig ? hajjar noll när jag kikar på builds på nätet...
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
skit i alla guider å skit på internet, prova gubben i single player lite grann läs vad som står på skillsen, sitt å titta i shopen ett tag på alla items som finns prova dig fram lite, det är det bästa du kan göra ett tips om du är ny är att spela en range gubbe istället, lite lättare att kom in i feelingen :)
Ah jag prövade nyss Kayle mkt roligare gubbe
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Försökte återuppta dota för nån vecka sen efter ~1.5 års uppehåll... gank! Ger det här en chans istället :)
Walking the street of dreams
Det var inte IceFrog som skapade dota utan han bar det vidare. Innan hete det merchenaris lr hur fan det stavas, och tror dom var runt 13 st allt som allt som har varit och fingrat på dota. Tror det är PenDragon som är mest känd från dota som är inne i LoL. Om ni inte visste det är Gunisoo ett namn från en av dota skaparna, samma sak med Dagoon. Tror det finns fler items som är döpt efter dom som har varit med i dota-skapelsen. Har inte testat LoL och inte haft ett så stort intresse. Att gå in som noob i en arena där man möter en annan noob som har pumpat games och fått alla runes för att springa runt op, så att man inte har en chans. Det verka suga!
Moderator
2010-10-02 10:43
Jag har precis börjat spela LoL. Är level 6 nu. Jag tycker spelet är skitroligt! Jag kör med Annie, och som någon sa tidigare i tråden känns det lättare att köra med en distanskaraktär i början. Men jag är fortfarande fett noobig, fick just 8 kills i ett spel och det är nytt rekord för mig :D Någon annan som kör med en low level char och vill lira lite grann?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Moderator
2010-10-02 10:43
Och jag tycker inte det är särskilt hård stämning mot noobs alls. Har inte varit med om att någon har klagat än trots att jag failar ganska ofta.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
har kört detta ganska länge nu. extremt beroendeframkallande! Är level 30 nu och spelar mestadels Kassadin eller Blitzcrank ...är dock väldigt sugen på att införskaffa Swain som kommer i nästa patch :)
JKIBMM
fått alla runes för att springa runt op, så att man inte har en chans. Det verka suga! runesen gör en rätt marginell skillnad om jag ska vara ärlig....jag har bara tier3 runor etc och har maxat magic penetration..dock kommer jag bara upp i ca. 10 magic pen..vilket motsvarar hälften av det man får från bootsen med magic pen. ..så som sagt..skillnaden är rätt marginell :)
JKIBMM
Moderator
2010-10-02 12:56
Vad är runes för något? Har ni (eller du Kitti) några allmänna tips för att spela? Just nu brukar jag börja med att köpa boots och några potions. Sen brukar jag börja bygga på rod of ages (tror jag det är). Då köper jag alltså grejerna underst på den i tur och ordning tills jag kommit upp till själva roden. Ska man göra så?
Moderator
2010-10-02 13:53
Och vilka masteries ska man satsa på om man spelar med någon som Annie? (nu när det visade sig finnas åtminstone en gammal räv här tänker jag försöka utnyttja det så mycket som möjligt)
haha :) jag har inte spelet Annie särskilt mycket ..men jag måste tipsa dig om den bästa sidan för LoL-guider :):
http://www.mobafire.com/ enligt den bästa Annie guiden så verkar Flash + Ignite vara dom bästa extra spellsen och bästa items tenderar att vara Mejai's Soulstealer och Rod of Ages :)
Runes är något du kan köpa för den IP du införskaffar genom att spela rundor...du kan som sagt "köpa" champions med detta men även runes....runes sätter du in i en "bok" i din profil som ökar dina attribut något
exempel på en bra runa för Annie är Greater Glyph of Force: 1.53 Ability Power per level (27.54 at 18)
dock så säger dom flesta att det inte ger något att satsa på runor förän du är level 20+ åtminstone..bättre att spara IP till att testa champions tills dess + du kan ändå inte använda dom bästa runorna förän dess :)
JKIBMM
Moderator
2010-10-03 15:50
Nice, ska kika in den sidan. Tackar!
Någon som kan ge lite tips på runes för en som har Rammus som sin main? :)
Aldrig spelat Rammus, men rent spontant skulle jag åtminstone säga magic resistance per level runor på blåa spots och dodge på gula :)
JKIBMM
Googla på rammus guide så kommer det upp massa olika sätt att spela honom på, men jag skulle nog gå på armor/magic res. Vilka spelar LoL nu för tiden då? Jag har ett gäng på ca 15-20 pers som jag känner men inga härifrån.. Lägg till sp00fz så kan vi lira någongång :)
ööööööööööööööh
Moderator
2011-02-16 15:11
Jag lirade just två matcher där motståndarlaget surrendrade runt 30 minuter i båda. Lite tråkigt när man totaläger en match att man inte får spela klart den, men det är ju kul att äga så hårt att de andra bara ger upp. Men det känns som att det är sjukt random hur det går i matcher. Ibland blir man helt överkörd, ibland är det jämnt och kan gå hur som helst och ibland går det som det gick idag. Mainar morde, jävligt skönt att inte behöva bry sig om mana faktiskt. Och det är sjukt kul att bara tokpusha midlane i början.
Mitt användarnamn är Kapten Klänning , bara att adda om ni vill lira :) Vilken level är ni ? spelar ni ranked etc? :)
JKIBMM
Moderator
2011-02-18 11:58
Jag är lvl 23 tror jag, borde bli 24 relativt snart. Har inte spelat någon ranked än, vet inte riktigt vad jag ska få ut av det. Vad mainar ni? Vilka hjältar hatar ni att möta? Har ni några roliga historier att dela med er av? Vore kul om vi fick igång en liten diskussion kring det här spelet. Typ berättar om våra senaste matcher, utbyter erfarenheter osv. LoL är det enda jag spelar just nu så jag pratar mer än gärna om det :P
Det bästa med ranked är att du har, marginellt ;), större chans att spela med bra spelare eftersom alla är level 30 :)..sen gillar jag det mer taktiska inslaget att man får bannlysa 2 champions per lag före val av champion börjar, detta gör ett trevligt inslag av taktik. Jag mainar mestadels Blitzcrank och Swain, men har verkligen blivit storförtjust i Mokai så ska nog köra hårt på honom nu. Något jag gillar med alla dessa tre champions är att dom alltid är så underskattade i början. En perfekt rocket grab kan verkligen avgöra en match :) Vet inte om jag har något champion jag direkt hatar att möta...däremot blir jag mindre aggressiv då Rammus är i motståndarlaget...han och/eller en duktig blitzcrank är nog det jag avskyr mest att möta :) Ni då? Vad tycker ni om den nya championen som kom igår, Mokai? Jag är som sagt storförtjust i han, förutom i hans ultimate som borde vara mer mobil enligt mig
JKIBMM
Vad mainar ni? Rammus & Ashe, men lirar just nu mest andra champions för lära mig så många som möjligt.
Vilka hjältar hatar ni att möta? Karthus innan man fått tag på en BV annars är det nog Blitz..
Vad tycker ni om den nya championen som kom igår, Mokai? Har inte testat honom än, får göra det nästa vecka då han blir free, men tror inte han är något som faller mig i smaken tyvärr..
Moderator
2011-02-20 20:28
Jag får nog hålla med om att blitz kan vara lite jobbig att möta. Men i gengäld är han underbar att ha på samma lag. Har förresten försökt hitta patchnotes för senaste patchen men inte lyckats. Var får man tag på dem? Har ni några tankar på ändringar som har gjorts? Nu är jag lite sugen på att testa en ny champ, men velar lite över vad jag är sugen på. Ryze verkar ju nice med senaste patchen, tydligen ska man kunna bygga honom med rätt mycket tank items och ändå kunna dela ut en del skada. Har funderat mycket på Shen också, men är osäker på om jag kommer kunna använda hans ulti tillräckligt bra (visst är det hans ulti som gör att han skyddar en medspelare och teleporterar sig dit?). Hur är Mokai att spela då? Har bara mött honom i en match och då såg jag inte så mycket av honom, verkade varken bu eller bä.
Har både US och EU accounts, Har ingen riktig main gillar att spela rätt många. Tanks som gör bra dmg är ju sköna eftersom ja gillar att köra lite rambo och inte stå o fega konstant. Nasus chogath och mundo har jag väl kört mest senast men brukar anpassa mig efter vad teamet behöver, kör mest solo. Det är lite väl championbased dock det räcker ju att motståndarna har en mordekaiser i deras team sen kan resten vara hur dåliga som helst, han soloar hela ditt team. Vladimir är sjuk också. Man får väl se till att spela "OP" champions men gillar att testa olika
Its darkest before dawn
hört att nya Ryze ska vara riktigt kasst dock :/ ..är du sugen på en caster skulle jag rekommenderar Veigar eller Kassadin Moakai är kung! Dock är hans ulti rätt lätt att komma runt...den borde vara mobil med Moakai
JKIBMM
Moderator
2011-02-21 22:28
Veigar har jag mainat med förut, men jag tyckte han var allt för svag i princip ända fram till late game för att ha riktigt roligt med honom (late game kunde man iofs ha riktigt jävla kul med honom). Fast jag vet inte om jag är sugen på just en caster heller. Har funderat lite på Nasus också, funderar på att köpa honom och testa några spel mot botar. Man verkar kunna bygga honom på lite olika sätt också vilket ju alltid är roligt. Vad är hans ulti då? Orkar inte stå i kö för att komma in och kolla upp honom :/ Jag har funderat på det här med rune pages också. Är det bara för att man lättare ska kunna välja mellan olika rune set ups, eller stackar de för varje sida man fyller?
Nasus är rätt kul. Köpte han nyligen, inte så jättestark men skön ändå, hans ulti gör honom till en typ sandfarao som gör magic dmg mot alla runt honom o han blir healad lite etc Om du köper en rune har du den för alltid, sen kan du byta ut mot andra köpta ifall du vill ändra. Jag är lvl 30 så har 3 st runebooks tror jag, men bara fyllt 2, en för AP champs och en för AD. Sen när du väljer champ för varje game får du välja vilken runebook du ska ha aktiv
Its darkest before dawn
Nasus är kung, dock fungerar han precis likadant som Veigar, dvs han är som starkast late game..för även på Nasus ska man stacka upp last hits med "Q"
Vad är hans ulti då? Orkar inte stå i kö för att komma in och kolla upp honom :/ Maokai? Han lägger en vortex runt ett visst område..inom detta område har alla allierade 20% damage reduction, samt att all fientlig skada blir absorberad inom vortexet så när man väljer att smälla av den så gör den damage baserat på hur mycket damage som absorberats :) Rätt tungt men den är extremt enkel att undvika genom att bara gå utanför vortexet
att det fins fler rune pages är bara för att det ska vara enklare att skifta mellan tank/caster/ad-carry t ex :)
JKIBMM
Min main är Singed , men spelar Ashe, Blitz, Malzahar och massa andra... Dom jag lyckas klicka på spelar jag ^^Maokai är stört bra. Min polare (lv 30 med ca 450 wins) spelar den bra.. men det verkar som alla som jag mött inte kan spela den... Jag är snart klar med min första page till Singed, (Mark: Magic Pen, Glyph: AP/lvl, Seal: Dodge och Qua..: MovementSpeed). Sen ska jag köpa AP seals för att kunna köra AP-champs bättre.. Sen någon passande Qua.. till det.
ööööööööööööööh
Verkar vara en del som spelar LoL ändå vad sägs om något LoL-whoa event? Beroende på hur många vi blir skulle vi kunna göra 3vs3 / 5vs5 premade eller alternativt, om vi är exempelvis 6 st, kunna köra 3vs3 mot varandra någon som tycker detta låter som en bra ide? I så fall kan ni skriva erat användarnamn här etc så addar jag er...sen bestämmer vi någon tid :)
JKIBMM
Jag jobbar på ett internetcafé och vårt tredje mest spelade spel är LoL. För bara fyra-fem månader sen låg det på 14-15 plats... Jag själv har också tyvärr åkt i fällan, spelar lätt 10 games om dagen! Add me Figgedy
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Moderator
2011-02-23 15:46
Ja vafan, alltid spännande att lira med nya fejjor. ablackguylover
Är singed något vidare då? Testade han när han var gratis men han verkar inte så stark. Kul mot noobs slänga in dom i torn men de flesta fattar ju att man inte ska stå nära han eller springa i hans poisontrail. Köpte just vlad skönt att ha en failproof hero ifall man blir för blockad av alla mordekaisers och skit :) tänkte köpa twisted fate och kanske jax nästa. Teemo är ju gratis denna vecka jävligt rolig att köra imo men dör så snabbt, onehittad typ
Its darkest before dawn
Moderator
2011-02-26 03:01
Singed funkar ju rätt fint mot närstidschamps eftersom det fan är näst intill omöjligt att jaga ifatt den jäveln och ha ihjäl honom. Åtminstone om man inte har någon cc att ta hand om honom med (hej, jag mainar morde). Om du ska kontra mordekaiser känns vlad som ett av de sämre valen faktiskt. Att spela en champ som tar av sitt eget liv för att använda spells är inte så bra när du spelar mot någon som har en ganska effektiv hpdrain i form av ulti+ignite. Jag skulle säga att Malzahar är mycket bättre mot just morde tack vare hans silence som kan hindra morde från att få upp sin sköld i tid.
håller med KaptenKrok angående Vlad vs Morder....Vlads styrka ligger i att hålla ut längre än squizhy-carries i mitten + sin pool av du kan inte cc:a mig jag hade tänkt försöka lira runt 20:30 på söndag för övrigt. Haka gärna på! (har försökt adda alla er som skrivit upp erat användarnamn här..har dock inte fått svar från alla...mitt användarnamn är Kapten Klänning)
JKIBMM
Moderator
2011-04-01 10:21
Haha ja den är skön. Här är dock en som ska vara på riktigt:
Svin tråkigt spel, ändå spelar jag det.. eller tråkigt är det inte men det är en dålig version av HoN.. Spelar väl alla assassins egentligen
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
försökte HoN men det kändes bara helt fel. testade på en polares acc och det gav mig ingen lust att köpa eget. LoL är ju inget jättespeciellt spel men sen är det ju gratis också. Rätt trevligt att ta en runda ibland
Its darkest before dawn
Adda mig heter Smygaren ingame lvl 17 och e riktigt usel :)
Adda mig heter Smygaren ingame lvl 17 och e riktigt usel :) haha! Will do! Mitt användarnamn är Kapten Klänning
JKIBMM