I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad hände med actionbilspel ?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-07-05 23:17

Vad hände med actionbilspel ?

Jag har alltid gillat bilspel där man har kört runt på arenor eller banor och plockat upp vapen till sina fordon osv, mest för det är så jävla kul att köra multiplayer.
Man har ju växt upp med Mario Kart, Twisted Metall, Viligante 8 osv.

Fattar inte varför det inte görs några nya sånna spel nu för tiden?
Någon som vet ifall det finns några sånna spel till xbox 360 eller ska komma?

// be the change you wanna see in the world

2009-07-05 23:22
Ah. TWISTED METALL!!!!!!
be the change

2009-07-06 00:36
twisted metal är en riktig klassiker. gillade även interstate 76 till pc.

jag känner dock inte till några nutida spel med liknande stil till 360. flatout och dylika är väl det närmaste, men bilarna är inte utrustade med vapen. så egentligen är de väl inte alls lika.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-06 00:47
behöver inte vara vapen! kolla bara på destruction derby! Det rockaar ju fett oxå!
be the change

2009-07-06 01:13
David Jaffe(snubben som skapade Twisted Metal & God Of War) håller på med ett nytt ps3 exklusivt spel som har ryktats starkt om att det är ett nytt Twisted Metal. Han har själv inte förnekat det så många anser att man lugnt kan anta att det är så. Fast i och med att Sony publicerar det så kommer nog den exklusiviteten att vara för alltid :(

Annars kan du ju kolla in trailers osv till Split Second, ett kommande bilspel(multiplatform) där man manipulerar omgivningarna för att försöka döda motståndarna. I Burnout Paradise kan man ju göra sköna "take-downs", som är en stor del av spelet. De är de enda två spelen som är aktuella för 360 som jag kan komma på just nu som kanske passar in på det du söker efter.
Annars finns ju, som du säkert vet, Mario Kart Wii om du inte kollat in det och även Wipeout HD innehåller en hel del liknande element. Man skjuter diverse projektiler på motståndarna och fuckar upp det för dem. Modnation Racers också, ett spel som är på gång till ps3 som i princip är en Mario Kart klon i HD med en level editor.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-07-06 01:13
Split Second verkar kul.
be the change

2009-07-06 03:14
Rock'n'Roll Racing, nuff said
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-06 04:10
Death Rally? Största klassikern!

2009-07-06 05:46
Sen fanns det ju också något spel till PS1 som jag alltid spelade för jätte-jättemånga år sedan, var typ som mario kart - man valde en karaktär & skulle vinna racet med hjälp av vapen från lådor på marken...

Crash Team Racing finns ju också :D
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-07-06 11:10
att den inte blivit nämnd ännu:

C

a

r

m

a

g

e

d

d

o

n

Iaf för flera månader sedan så vare en ryktesfågel som kvittra något om nästa carmageddon vara under utveckling, men med dagens ekonomiska läge den kanske har blivit lagd på is.

2009-07-07 19:55
Blur är väl på gång. Mario Kart Vs Forza enligt Activision typ.

2009-07-07 21:21
CARMAGEDDON för fan! fyfan va ja satt ö nötte de jävla spelet på min p3a
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2009-07-07 22:48
road rash var förbannat bra, finns väl inte nåt i den stilen i heller mer väl?
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..

2009-07-08 02:33
Burnout ?

2009-07-08 15:19
Aaah, det absolut bästa och mest beroendeframkallande i genren är ju Mashed till x-box. Spelade det enormt mycket genom gymnasietidens haschdimmor.

Fet action, koola unlocks och galet beroendeframkallande. Jag har hört rykten om en 2:a också...
mera msz!

2009-07-08 19:51
Interstate '72? gud, att nu ens glömmer det.. xD
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.