I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tales Of Monkey Island

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-07-02 21:01

Tales Of Monkey Island

Den 7 Juli kommer "Tales Of Monkey Island", ett helt nytt Monkey Island spel. Spelet kommer släppas för nedladdning först och sen kommer det även komma på dvd. Det är inte LucasArts som gör det utan Telltale Games som innehåller flera av dom som var med och gjorde originalspelen. 15 Juli kommer även LucasArts att släppa en remake av Secrets Of Monkey Island som nedladdning för PC och WII.

Bara jag som är sjukt peppad?

Länk till http://www.telltalegames.com/monkeyisland

2009-07-02 21:11
Nix, jag har redan bokat upp den dagen. Finns inget som får störa! Time to end LeChuck's menace once and for all! :D
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-07-02 23:38
SÅ-JÄVLA-BRA!
du är kär i mig.
Rappare

2009-07-03 00:10
Gillar inte att det kommer släppas som episoder, och gillar inte heller att det är den fula 3d-grafiken från fjärde spelet. De borde definitivt gått tillbaka till de handmålade omgivningarna i Curse of Monkey Island.
Kommer nog inte skaffa det. Kanske spelar remaken på första dock, bara för att det var så länge sen.

2009-07-03 20:34
Jag älskar Monkey Island. Vi får se.
be the change

2009-07-04 11:15
Är lite skeptisk om det är samma grafik som från fjärde spelet, även om det var ett trevligt spel så kändes det blekt jämfört med 1-3. Men jag kommer ändå kolla inte det, för Guybrush
Threepwood är en av de skönaste piraterna up to date :)
In the old days it was not a crime

2009-07-04 15:11
Bara för att klargöra. Ja det är samma fula grafik som i fyran men du klickar dit du vill gå, precis som i de äldre spelen. Du går alltså inte omkring med piltangenterna som i fyran.

2009-07-04 15:23
Det enda jag egentligen ogillade med MI4 var monkey combat och det fåniga slutet... Graffen var det inte något större fel på, iaf inte omgivningarna. Visst var 3an ljusår bättre, men många klassiska ögonblick återfinns i EFMI!
du är kär i mig.

2009-07-08 01:29
Det här har jag drömt om i flera år.

Monkey Island (1990) vs. Monkey Island (2009)

Verkar som om att den enda anledningen att skaffa 360 har dykt upp. Eller så fixar jag det till PC istället...
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Rappare

2009-07-08 12:37
Såg nyss releasetrailern från Tales, och ja... det verkar inte alls särskilt bra.
Kommer inte skaffa.

2009-07-08 13:22
potatissuger P22

var ju fular 2009 tycker jag..dock så var de fett med röster..
hejja

2009-07-10 10:28
Mitt stora problem med MI4 var kontrollerna, så gött att de har ändrat till point n click. Kommer definitivt kolla in spelet.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-07-10 18:51
Ang. Secrets of Monkey island:
Jag tycker också att det ser ganska fult och stelt ut och Guybrush ser ju helt skum ut. Jag spelade aldrig de två första spelen, har bara spelat 3:an och 4:an och jag tycker dom borde gjort Secrets-remaken i samma stil som 3:an. Det är ju ändå så Guybrush ska se ut med tillräckligt med pixlar.
Men jag ser ändå sjukt mycket fram emot spelet. Så kul att spela ett riktigt gammalt point-n-click (eller tänka-spel som vi brukade kalla det) fast med röster och hd-grafik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-26 13:41
Två avsnitt har släppts och tredje kommer om några dagar. Vad tycks?

Jag har spelat igenom de första två och är nöjd.
Avsnitten känns som ett modernt Monkey Island-spel och kontrollerna är helt ok (har för mig att jag inte trivdes med kontrollerna i Escape from Monkey Island).
Problemlösningen är lite hit and miss, men det har jag alltid tyckt om Monkey Island.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-09-26 14:23
Enda grejen som stör mig är problemlösningen, och som du säger är den generella uppfattningen att det är lite hit and miss. Utöver det är spelet och avsnitten klockrena!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-09-29 23:24
Tror ni Le Chuck kommer att sno Elaine från Guybrush? Hon vill ju gärna "vara" honom och Guybrush flörtar ju med Le Flay-tjejen i slutet av 2:an. Kan bli intressant.