I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappare

2009-06-27 10:21

PES vs FIFA

Tjabba, ska iväg och köpa nytt lir till xboxet. Nu är frågan, vilket är bäst?

FIFA- eller PES 09?

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-06-27 12:58
Fifa by far!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-06-27 13:12
ska vi verkligen ge oss in på denna diskussion ännu en gång?

men mitt tips är PES, då det är ett roligare spel än FIFA, som mest är för de yngre spelarna, PES är lite svårare o bättre.

2009-06-27 14:05
har du spelat fifa 09?

FIFA BY FAR!!!!
du är kär i mig.

2009-06-27 23:22
Svensson

har du spelat fifa 09?

FIFA BY FAR!!!!

Kommer från snubben som inte ens lirat PES 2009..

Min åsikt är att Fifa tagit in otroligt mycket genom Fifa 09, alla spel mellan 02 och 08 har varit ren skit. Men PES leder fortfarande knappt. Två väldigt bra spel och jag är väldigt glad att Konami fick lite motstånd... genren behöver liv!

2009-06-28 13:11
haha snyt dig, med fifa 09 tog ea tillbaka tronen som dom förlorade efter fifa 01 (som är game of the universe).
du är kär i mig.

2009-06-28 14:16
aldrig gillat PES, hatar arkadstuket.

är ju som top spin > virtua tennis ungefär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-28 14:24
FIFA har kommit tillbaka jävligt starkt men nu är jag så van vid PES efter åren då serien var fullständigt överlägsen.

svanspelle

Din kommentar visar att du verkligen har full koll på läget.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-06-28 15:44
Pes dödar Fifa. Det är mkt roligare jag är jättebra på Pes 09. enda som är dåligt är att högsta nivån är för lätt för mig nu. Eftersöker lite svårare motstånd och lite bättre målvakter på 10an. Men kanske bara jag som e skitbra. Men ngt som alltid går hem är skottfinten på pes den går fan alltid hem haha.
Geni

2009-06-29 00:23
PES krossar Fifa. Men dock så har FIFA hämtat igen en del, det ska bli jäkligt intressant att se FIFA 10 och PES 10. Fortsätter FIFA utveckla som du gjorde mellan 08-09 så kan det bli grymt.

Värt att nämna är att FIFA funkar perfekt om du har retaderade polare som inte kan/spelar fortboll så ofta. PES är för oss som bedömmer sig som tio gånger bättre än Lagerbäck, fast vi inte är det :)
Keep crushin'!

2009-06-29 11:25
PES är mycket bättre än FIFA tycker jag. Jag har båda spelen och jag har spelat mycket av båda, men jag har spelat mycket mer av PES eftersom att det är sååå jävla mycket roligare.

Det FIFA har men som inte PES har är originella lag med licenserade lag o registrerade spelare.

Alltså, vissa lag heter något annat än vad de heter på riktigt, men de har de spelarna som finns i laget.

Tex: Ett lag kanske heter Rema FC och har spelare som van Nistelrooy, Casillas, Raul och Sergio Ramos. Då är det uppenbart att laget är Real Madrid CF och det vet man av spelarna.
Men nu är det så att Real Madrid är licenserat i PES och även i FIFA då, men jag tog det bara som ett exempel.

Men av vad jag tycker så är PES myyyyycket mer underhållande och roligare.
Tycker FIFA inte är lika kul på nått sätt, det är inte samma känsla när man spelar matcherna i FIFA som när spelar i PES.
I FIFA känns det enformigt, men i PES så blir det ett nytt äventyr i 90 min för spelarna och mig.
Så känns det helt enkelt.

Så, Pro Evolution Soccer is better.
The only time you feel alive is when you're dead

2009-06-29 11:36
sen är det bara att ladda ner en patch så har man alla lag och spelare, så det är inga problem :) PES #1

Admin

2009-06-29 12:18
Fifa var bäst förr i tiden. Fifa 98 och några år framåt var obestridliga kungar. Sen kom PES och dominerade med titlar som PES 3-6 typ. Men nu är jag återigen över hos Fifa i och med Fifa 09 som har tagit många kliv framåt. Visst blir man frustrerad när AI:n blir fullkomligt efterbliven då och då, och spelet bestämmer sig för att det vore bättre om du passade åt ett annat håll än du egentligen vill ibland, inkasten är frustrerande värdelösa och när spelet tar över din gubbe som tokruschar mot en boll och slår ut den över sidlinjen istället för att stanna upp och få inkastet med sig.

Annars känns PES och Fifa i dagsläget ganska lika. Båda funkar kort sagt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-06-29 12:59
Fifa var bra runt 1995, sen gick det fel.

Go PES
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-06-30 19:49
Men snälla barn. FIFA är för ytliga Barca supportrar med snittålder på 13,5 år. PES är för fotbollsälskare.

2009-06-30 20:32
Som tidigare nämnt tror jag att Fifa 10 - Pes 10 båda kommer bli jävligt feta spel. Jag har läst lite om Fifa som verkar jävligt intressanta,
typ att crossbollar kommer vara hårdare och inte ta 24 sekunder att byta kant som det gör på 09.

En av de saker jag tycker Pes 9 är bättre på än Fifa 9. Men sen beror det jävligt mycket på vad man är sugen på också.

Ibland tröttnar man på Fifa och då är Pes så jävla kul, och ibland vice versa.
Rädda en ko, ät en vegetarian!