nytt Zelda!
under iwatas keynote på GDC idag kom det fram att dett nytt Zelda planeras släppas senare i år. preliminär titel The Legend of Zelda: Spirit Tracks. lite snabbihopsamlad och rätt fattig info, men det finns inte så mycket än:
1UP: Train sounds.. it's Zelda on DS? Zelda railroad building adventure with dungeon goodness. Link has the ability to control/create enemies and make them fight enemies. Railroad mechanic is an extension of Phantom Hourglass boat system -- riding a rail and shooting cannons The Legend of Zelda: Spirit Tracks is the title. Available later this year. Very Phantom Hourglass like, but hopefully with new and fresh ideas. The new weapons and skills look like a good start, but Link looks kind of odd in his little conductor's outfit. New Zelda looks better than my description probably makes it sound. Looks like a fairly traditional Zelda portable game, with puzzle dungeons and Phantom Hourglass-style touch mechanics. The train basically works like the boat in PH, running along the overworld (presumably on a rail defined by players). Enemy control mechanics look pretty nice -- link distracted a big Zora with a controlled shadow guard, then snuck around to hit it from behind.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Kotaku: A little train's rolling down the tracks, engineered by Link Visually, it looks very much like Phatnom Hourglass Dungeon maps are shown on the top screen, with action on the bottom... just like Phantom Hourglass The real appeal is obviously driving a train in the Zelda universe, one with a mounted cannon on the locomotive "This new DS title is tentatively named The Legend of Zelda; Spirit Tracks. It will be available this year."
IGN: Link is able to direct a sidekick character, an armor-clad warrior, with the stylus. Fights huge crab-like boss.
Jag måste ta och spela Zelda TP någon dag. Sista Zelda spelet jag någonsin kommer att spela!
jagvillocksåhaenblog.com
Haha
jagvillocksåhaenblog.com
coolt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hahah man måste ju bara älska nintendo den här generationen Efter att det har ryktats om att de ska announca ett nytt zelda spel på GDC så visar de till slut upp ett DS zelda där man åker tåg hahah. Nintendo, spelvärldens största troll. Skämt åsido, jag vill spela det här! Dags att skaffa ett DS, blir nog ett DSi.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Känns som om man har spelat det där, men då gick det inte på räls utan på en blå sörja. Eller är det bara jag?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
MEN! blev glad när jag såg dethär så var det ett till ds zelda=/ Jag gillade inte tp specialt mycket så såg fram emot ett nytt med lite fräscha idéer.aja
Det spelet om gick på en blå sörja gillade jag som fan faktiskt. Sluta hata det.
jagvillocksåhaenblog.com
Midas Snackar du Phantom Hourglass eller Windwaker nu?
Spelar ingen roll egentligen, båda var bra, Phantom var bättre, men jag bara säger att jag har sett det tidigare.
JP P24 PH var icke alls bättre, du har väl inte ens spelat igenom WW!
Wind Waker. Jag spelar inte DS/Wii spel. Fast Phantom kanske är något annat?
jagvillocksåhaenblog.com
Midas DS ja.Misery_chick Nä, jag tröttnade när jag blev tvingad att åka båt och leta kartor i några timmar. Jag tröttnade inte på PH, alltså tycker jag att det är bättre.
TP var riktigt, riktigt grymt. Phantom Hourglass var inte dåligt, men det blev ganska segt och enformigt efter ett tag. Gillar inte heller att spela med DS' stylus, det ger ingen bekväm känsla. Och nu har Nintendo slagit sig samman med Brio? För oss som inte vill sitta och peta på en skärm eller vifta med handkontroller ser Zeldas framtid dyster ut. Satsa på ett riktigt grymt, mörkt äventyr istället för de här krumelursagor.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
haha häftigt med tågspel dags att shiguru gör något häftigt så wii har mer än 4 bra spel i överlag.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Jag tycker Link från WW och Phantom funkar bra för DS'en, skulle nog kanske bli för klottrigt med en mer detaljerad Link. Gillar WW's artstyle överlag faktiskt, inte så mycket för att det är cellshading utan för att Link har sköna animationer och ansiktsuttryck när han är "cartoony" :) Jag hoppas, som de allra flesta säkert, att Miyamoto droppar bomben på E3 och säger att de håller på med ett helt nytt Zelda till Wii. Kanske visa upp nån trailer till och med som får alla att tappa hakan. Om man ska vara petig så har det ju inte släppts något riktigt "next-gen" Zelda till Wii ännu. TP är ju ett gamecube spel egentligen, så ja :(
Vill inte vilseleda någon btw, det finns ingenting som tyder på att de kommer berätta om ett nytt zelda på E3 haha Fast det är väl alltid så. Om Miyamoto utbringar en skål på sin dotters bröllop så förväntar sig väl folk att han ska annonsera ett nytt Zelda.
Kanske är för att han är den enda som vet hur man alltid gör allt för varenda nintendo konsol? Dagen då shiguru hoppar skeppet dör nintendo
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
En dröm vore ju om Nintendo konkade och Zelda-franschisen går över till PS3 ;)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Ja, det skulle inte vara helt fel om TeamICO gjorde ett Zelda :)
eller temet bakom Okami skulle göra ett zelda! det skulle va nice!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-03-28 03:05
"huvudtemplet" man måste gå igenom på tid 600 gånger om o om igen i första DS spelet måste ju vara bland det mest korkade designmisstaget jag sett i ett nintendospel någonsin. Förstörde verkligen hela skiten. Hoppas dom lärt sig nu iaf. Blir nog nice. Tåg haha wtf...
The_Donut P18 jo jag hoppas också de skippar det, så sjukt enformigt.
marvingaye: Shiguru kommer på bättre saker än att man är en ful stackare som håller handen.... så teamico kan äta bajs :)
doggson P23 Även om du bara försöker retas så hoppas jag du skäms riktigt ordentligt efter det där uttalandet :) SKÄMS
doggson P23 dude, det där är bara inte okej. du kan ju bara inte ha spelat ICO?
Nej han har inte spelat det, han trollar bara. Dessutom finns det inte tillräckligt mycket aliens, skjutvapen och space marines i ICO för att det ska kunna fånga hans uppmärksamhet i mer än fem minuter :)
marvingaye: du kan ju inte säga att du inte drog på smilbanden iaf ;)
skrattade nog lite högre än vad jag borde ha gjort :)
Producent
2009-03-28 14:47