I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wireless Network Adapter - Xbox 360 (Hjälp! plz)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-03-11 12:33

Wireless Network Adapter - Xbox 360 (Hjälp! plz)

Hej å hoj!
Jag har skaffat nu en trådlös adapter till xbox 360, men har problem, det är att när jag kopplar in adaptern till xboxet, så söker den ju om den hittar nätverk. Å den hittar mitt hemma nätverk, så sedan när jag trycker på den, så kommer det fram WEP Lösenord, eftersom mitt nätverk är skyddad. Sedan skriver jag in WEP Lösenordet i rutan. Men ändå så funkar det inte :( ? Adaptern lyser rött hela tiden, jag har startat om routern, modemet å xboxet. Inget hjälper! Är det något som man ska ställa in i xboxet's närverks inställningar eller? Snälla hjälp mig om det är någon som är bra på sånt här. 800:- åt helvete annars :/

Tack! peyz

Jag behöver inga vapen, mina ord dödar!

2009-03-11 12:45
finns en tjänst som de flesta företag har och det kallas "kundtjänst".

nummret till Xbox kundtjänst är 020 79 11 33.

Lycka till!
SMÅLAND!

2009-03-11 12:46
SMÅLAND!

2009-03-11 12:48
Är du säker på att det är rätt lösenord? Eller ens rätt nätverk?

Sen är det lösenordet som står på modemet du ska skriva in :)

om du nu inte gjorde det
Get Random!

2009-03-11 12:49
Okej tack, jag tänkte bara först höra här först om det är någon som kunde hjälpa mig. Men kan mejla eller ringa oxå.

Tack

2009-03-11 12:54
Jo det är rätt lösenord, jag har gått in på routern och tittat så allt stämmer.
Jag har ju kommit in på internet med min PSP och min Nintendo DS Lite, utan problem.
Men då när jag söker efter nätverk då från xboxet, så hittar den bara mitt hem nätverk, ingen annans. Märkligt men :/

2009-03-11 15:55
kan ju vara fel på routern.. själv kör jag med trådlöst modem , funkade utan problem då jag hade en sådan där grej..

kanske portar som behövs öppnas?
Get Random!

2009-03-11 16:36
Troligtvis är det portarna som måste öppnas för det.

Tycker f.ö att det inte är kul när någon skriver: "ring kundtjänst 020 - xxxxxx"
Man skriver väl i en tråd för att få hjälp, eller hur?
Det enda jag kan tänka mig mer som du kan göra om du vill läsa dig till information är att gå in på forum som rör xbox 360. Alltid någon som har haft problem. Så du lär inte vara ensam. Dock är det bättre att köra med kabel direkt. Slipper tappa uppkopplingen hela tiden, såsom jag gjorde då jag hade en sådan adapter.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-03-11 19:20
Peacerich ringer man kundtjänst så vet man ju att man får korrekt hjälp och blir guidad in real time.
SMÅLAND!

2009-03-11 22:54
Okej, hmm jag får ta å kolla upp det.
Men det är väl inte att felet är att jag har en flashad 360 ? eller att jag använder "gratis i en månad" live ? Jag kan inte dra en kabel från mitt rum upp te andra våningen, kommer bli ganska lång, + att det kommer se fult ut. :/ därför jag köpte en trådlös adapter. Jag har varit inloggad på Xbox live förr, utan att bli bannad, men då hade jag xboxet på övervåningen.

Tack för svar!

2009-03-12 00:11
mibPontuZ P19

min kompis kör flashad med trådlöst samt haft en månad gratis.. no problemos där :)
Get Random!

2009-03-13 18:22
Är det någon som kör via en "väggutags nätverk" till xboxet?

2009-03-13 21:43
Testa att oppna port 3074 i din router.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2009-03-13 22:27
har redan gjort det :/ funkar ändå inte