I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mirror's Edge: Race - Personal records

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-01-16 02:50

Mirror's Edge: Race - Personal records

Införskaffade mig detta spelet igår, och började lira lite på storyn. Helt ok spel, fräsh ide som jag tycker dom har lyckats bra med. Kan bli lite mycket upprepning dock, vilket jag tyckte när jag nått kapitel 5 eller 6. Så jag testade på Race, för att (så klart) se hur bra tid jag kunde få. Enligt mig så gjorde Race detta spelet sanslöst mycket bättre. Är helt fast vid det nu, och försöker hitta nya vägar och sätt att sänka mina tider med några hundradelar i taget.

Någon annan som lirar Race här? Själv har jag inte spelat speciellt mycket, som jag sa så skaffade jag spelet igår. Så jag har koncentrerat mig på 4 banor än så länge.

Playground one - 00:58:28 (tre stjärnor)
Playground two - 01:13:26 (tre stärnor)
Playground three - 01:40:96 (två stjärnor)
Edge - 00:46:12 (tre stjärnor)

Håller på att finslipa mitt skuttande på Playground three nu innan jag fortsätter på Arland.

I'm drinking the water. So should you.

2009-01-16 03:11
Måste dock köra om både Playground one och three igen, för att dom tiderna är gjorda utan att dubbel-hoppa ballans stången. Har inte riktigt lärt mig att göra det ännu, klarat det några gånger, men då har det alltid varit något annat som sketet sig.

2009-01-16 15:59
jag lirar det, går för alla trophies :P har tagit 50 time trial rating, mer försökte jag inte. är lite stolt över mina 16~ sek på office TT:)

nu jobbar jag på speed runs på chapters, det är fan helt sjukt frustrerande, chapter 2 är löjligt svårt.
du är kär i mig.

2009-01-16 17:32
hehe jovisst lirar jag de ibland, men är ju ljusår från era tider :P fattar inte hur man kan som på nån bana springa en hel minut fortare än jag :P nåja..

2009-01-16 19:36
GAAAH jag sitter fortf med chapter 2 asså, tabbar mig alltid nån jävla stans. fattar dom inte att det typ är omänskligt att upprätthålla 11 minuter perfa gameplay?
du är kär i mig.

2009-01-16 19:47
EATH SHIT JACKNIFE
du är kär i mig.

2009-01-16 20:29
Inte påbörjat speed runs på chapters ännu, kör fortfarande på Race. Håller på med Chase nu, men precis som du säger så tabbar man sig alltid någonstans.

Dock slått två av mina rekord nu, postar senare.

2009-01-17 04:00
jag ljög visst, hade inte fått min 50 star time trial trophy än, men jag kirrade den nu, fyfan atrium 2 är inte rolig asså. men oj vad mycket skönare time trials är jämfört med speed runs. rena avslappningen mot att tabba sig och behöva göra om en 11minuters-run -.-
du är kär i mig.

2009-01-17 11:53
Svensson

Testade på Speedruns lite snabbt igår, och kan inte säga mer än att jag håller med dig.

Håller själv på med Chase (tror jag det var) just nu, har hittat en sanslöst bra väg, men tabbar mig alltid någonstans. Finns 3 ställen som är sjukt svåra att ta, två av dom i mitten och en av dom precis i slutet (så klart). Så fort man sätter allting bra, och tar dom två i mitten så kör det sig på slutet.

Har även börjat köra runder på lite av dom andra banorna för att låsa upp alla. Har bara suttit med 4-5 st än så länge och rå-kört dom, så har fortfarande några banor kvar som är låsta. Men en eller två stjärnor är inte speciellt svårt att ta snabbt, så det går fort att lösa.

2009-01-17 12:00
Playground one - 00:54:44 - Nytt rekord, dock lite jag kan förbättra med timing.

Playground two - 01:13:26

Playground three - 01:39:04 - Här är en hel del jag kan förbättra, har dock inte kommit så långt tack vare att jag blir så jävla frustrerad när man tabbar sig hela tiden.

Edge - 00:46:12 - Tror inte det finns så mycket jag kan förbättra på denna. Lite timing här och där, men som det ser ut nu så är detta nog den bästa jag gjort än så länge.

Chase - 01:16:34 - Som jag sa innan så kan jag skala av mycket på denna. Har precis hittat en annan väg på sltet som är näst intill omöjlig att sätta när man är lite tids-pressad, men jag ska fan sätta den.

Stormdrains one - 01:23:38 - Bara kört lite på denna, massvis jag kan förbättra.

2009-01-17 13:49
du kan ju kolla youtube efter time trials, finns jävligt bra tips på saker man inte upptäcker annars
du är kär i mig.

2009-01-17 15:30
YES! 10:24:23 PÅ FUCKING JACKNIFE!!! ÄNTLIGEN!!!
du är kär i mig.

2009-02-11 21:22
Boooya fixade platinum trophy idag:) 5:58 på the shard efter riktiga lol-deaths men den banan är så jävla random. 2 gånger dog jag i server room, och sen på taket, när man ska hoppa in i helikoptern, dog jag 2 ggr! aldrig gjort det tidigare liksom. snacka om att jag blev nervös, men jag klara det ändå med 2 sekunder till godo:) känns redigt skönt!
du är kär i mig.