I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-12-28 21:20

Frågor ang PS3

Hej.

Ja som rubriken lyder så undrar jag lite om PS3.

Jag har ju inte haft ett tv spel på många många år nu. Hur funkar de med HDD i sånna här? Kan man kopiera spel från skiva eller va gör man typ med HDD i xbox / Ps3 osv?
Kan man koppla en sladd mellan PS3an å datorn lätt å bara föra över filmer etc?
Hur mycket skiljer sig PS3 från Xbox 360? Vilken är alltså mest värd att köpa?

Haha vilken nibblet jag är. sry.

Tack för snälla svar x)

Put My Willy Wonka In Your Chocolate Factory! ¯|_(º_o)_|¯ -Whatever

2008-12-28 23:25
För att överföra filmer och musik från datorn till PS3an så kan du skaffa TVersity, som enkelt överför till PS3an via internet anslutning.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2008-12-29 00:43
HDD'n används för spel/film/musik/bilder. Du kan inte kopiera spel från skiva till den men du kan ladda ner spel från Playstation network alt. Xbox Live.
PS3 skiljer sig på så sätt att den tekniskt sett är bättre men de flesta spel släpps till båda maskinerna så det beror väl på hur mycket pengar du har. PS3 kan ju spela upp blu-ray filmer också.
Rappare

2008-12-29 10:04
Hårddisken används framförallt för att installera spel och lagra sparfiler på, men också för i princip allt man kan hämta på Playstation Network. Jag vet inte om man kan koppla en ps3a direkt till en dator, men man kan ganska enkelt föra över filer mellan en dator och en ps3a om man har en Fat32 formaterad extern hårddisk, eller med hjälp av vanliga dvd-brännskivor.

Bra och dåligt med de två konsolerna är att PS3 har en blu-ray spelare, en del svinbra exklusiva spel och ganska hög pålitlighet som konsol, medan den å andra sidan kräver installation på i stort sett alla spel, och har en hittills rätt underutvecklad onlinefunktion.
360 har också ett gäng fina exklusiva (som jag då inte spelat), säljs löjligt billigt och har aningen bättre fungerande multiplattformsspel till sig, dåligt är att även om onlineläget är väldigt bra så kostar det pengar att använda, och att det finns (fanns?) en risk för en Red Ring of Death, vilket innebär att konsolen bryter ihop och du måste skicka in den till microsoft för att få en ny.

2008-12-29 15:57
man kan dra ner musik och bilder direkt till ps3an via datorn, bara man har öppnat en port till ps3an i routern..man kan komma åt musik, bilder o filmer (obs! bara vissa format) så de e rätt smidigt.

sen ps3 vs. 360 e ju en ständig disskusion..sj föredrar jag min ps3a, har inte stött på några problem med den, jämfört me boxen som strular ibland, främst detta rings of death, vet ej om de har förbättrat den grejen i de nytillverkade boxarna men..skulle lite mer på sony :)

sen givetvis blu-ray, bättre prestanda och lite mer lyxigt, gratis internetanvändande :) enda grejen som e bättre med 360 är enligt mig att de har fler spel än sålänge, men de kommer fler till ps3an oxå såsmåningom :)

make your pick

2008-12-30 18:54
Tack för era svar!
Ska gå & inhandla mitt PS3 på fredag med guitar hero wt. hoppas trummorna är roligt (Y)
Put My Willy Wonka In Your Chocolate Factory! ¯|_(º_o)_|¯ -Whatever

2008-12-30 19:19
world tour är grymt, bra mkt bättre än rockband (opps, ok jag har inte spelat rockband, men jag dömer endå ut det ;) )

Skivsamlare

2008-12-30 23:59

2008-12-31 11:57
DAMN STRAIGHT TAKE IT UP THE ASS XBOXTS PS3 FTW PWNT PWNT!!
du är kär i mig.

2008-12-31 12:55
Kan väl inte mer än hålla med gametrailers på den punkten. Endast två exklusiva 360 spel som fångade mitt intresse i år, gears2 och braid. Resten var väldigt "meh" och L4D skaffade jag till PC. Hade hoppats på att Alan Wake skulle släppas men nehepp :(

Däremot har ps3's exclusives gjort min plånbok lättare i år tack vare mgs4, LBP, valkyria chronicles, resistance 2, wipeoutHD och diverse andra psn guldkorn som pixeljunk eden m.m.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-12-31 13:16
Slug P22: Du är retarded, Guitar hero world tour är en flopp. Med sämre låtlista än i stort sett allt du kan tänka dig, spelet är utformat för gitarr och det märks.

Iofs fortsätt tipsa folk om skiten, bara roligt när dom väl får upp ögonen för rock band :)

Grattis till priset tyckte det var ballt.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-12-31 18:27
tror ju faktiskt ps3 kammar hem det nästa år också med killzone 2, god of war 3, uncharted 2, infamous osv. tycker att ps3 har varit bättre 2008 och tror att det blir det 2009 också.

xbox hade egentligen bara gears2 och fable2. braid känns inte som ett "riktigt" spel tycker jag, men det är ju faktiskt överfett. sen som marving sa är L4D mkt bättre på pc.

och ja guitar hero suger ju fan :P sämre än rock band 1 liksom, och RB2 är ju många gånger bättre än 1an.
du är kär i mig.

2009-01-01 02:32
Halo 3: ODST tar allt nästa år!!

Xbox is the shit! .. köp det, mycket mer värt pengarna .. man kan inte spela med ps3 kontrollerna!!!! .. its shit!!! .. spakarna är messed up!!

Get Random!

2009-01-01 02:34
PhaiL St4ti0n suxx0rz imo

det är bara att ha datorn och boxen kopplade till samma nätverk så kan du se filmer via datorn på xboxen .. PS3ans home är skit, online skiten är skit .. den är gratis, stort plus.. men det är allt.!!!

hmm .. jaa .. sen kommer ju tydligen Age of Conan till Xbox också .. Red Faction är fett .. det nya halo som sagt. vad mer .. hmm . jaa, xbox iz teh shizzle ps3 suxxorz, k thx bai!
Get Random!

2009-01-01 05:30
Men häng dig, snälla.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-01 13:31
KinG-PhiL
blabla man kan inte spela med ps3 kontrollerna!!!! blablabla xbox iz teh shizzle ps3 suxxorz

....och detta var KinG-PhiL för ett litet tag sedan i en annan tråd innan det visade sig att han inte hade råd att skaffa ps3:

hatar gamescore :( och jag får ju ps3 för 3000? så vad har jag att förlora .. kontrollerna gillar jag faktiskt och jag valde en ps2 framför xbox back in the dayz .. jag ångrade mig inte , då man fick massa bra spel : ) MGS bl.a ol skooL!! FF .. fast det kommer till boxen har jag hört? :S skitsamma.. jag köper 2k9 och är nöjd^^ PS3 it is!

gow är bajs till xbox

haha :D det är ju lika bra det nästan.. om inte bättre .. för de GameScoren man får är ju hur simpla som helst imo .. typ klara första banan och så xD haha.. nej

PLAYSTATION! I'M BACK!

bluetooth? :D nice..

ohh hoppas verkligen att han säljer nu! :D

och detta var hans reaktion när det visade sig att han var tvungen att nöja sig med ett xbox 360 istället:
fuuuuck .. 360 blir det för min del : ( han vill inte sälja!! darrn ...

Så mjo, håller med Dieallot. Häng dig, snälla.

2009-01-01 15:37
fuck sake!!! du har säkert sparat dom quotsen i ett textdokument på datorn! :(

the past is the past!!!!

fuck the kontrollers!!!
Get Random!

2009-01-01 15:53
Nej, jag tog quotsen från en tråd som fortfarande är på första sidan din löjliga fanboy :) De är ju inte ens gamla.
Rappare

2009-01-01 15:58
marvingaye

Haha, praktexempel på hur ännu en xbot är född.

2009-01-01 16:30
men dat waz wen ai waz jung n st0pid! :(

Im a boxer nao!!
Get Random!

2009-01-01 16:32
Ah vilken vacker start på det nya året, mina favorit whoaiter säger åt folk att hänga sig :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-01-01 17:26
jag ser att forumets befolkning mognade extra mycket iom det nya året ;)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Admin

2009-01-02 11:34
Håller nog inte riktigt med Gametrailer award. Tycker inte att PS3s exklusiva har varit helt så övertygande. Å andra sidan känns det inte som att någon plattform egentligen haft vidare jätteövertygande exklusiva. Det mesta finns ju till allt. Med vissa undantag som MGS4 till exempel.

Sett till helheten känns fortfarande Xbox 360 som snäppet före tack vare ett lägre pris, eftersom de flesta titlar ändå finns till både 360 och PS3.

Däremot håller jag med om att PS3 i år hittat sin själ. Nu ligger konsolen på rätt spår och det lovar gott för 2009, som jag tror blir mer ett PS3-år.

Men framför allt tror jag på en mättnad för shoot em up-spel. Känns som att de flesta stora titlar just nu är shoot em up. Personligen tycker jag det är skittråkigt med spel som Resistence. Att skjuta monster som ser mer eller mindre likadana ut som de gjort sedan Doom är skittråkigt. Alla monster ser läskiga ut, är nakna och låter förbannat mycket. Förstår inte hur så till synes primitiva saker ska kunna förflytta sig mellan planeterna (såvida det inte handlar om nåt jävla virus som färdas på en komet eller har legat begravt i tusen i år, eller är skapat på ett labb).

Tror 2009 blir ett mer äventyrsår med God of War 3 som en av topp tre när året summeras. Och så kanske cellshadingen slår igenom på bred front, när folk tröttnar på all realism.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-01-02 12:38
gamtrailers awards är årets skämt. hur i helvete kan GTAIV vinna best ps3 game, best xbox 360 game, och game of the year? dumma i huvet. inte fan ska ett multiplat vinna över alla exklusiva titlar? som ändå är bättre...

och roflcopter på att gears 2 vann best graphics. warhead var inte ens nominerat, varken i graphics eller best pc game, och lich king var inte med i best multiplayer game. bara dumt.
du är kär i mig.

2009-01-02 14:20
Tycker det är väldigt lätt att förstå varför GTA4 blev GOTY, de ville göra varken PS3- eller 360-fanboys sura. Hade MGS4 eller Gears2 vunnit hade många skrikit "bias!"..

Vilket är samma anledning till att GTA4 fick så strålande recensioner trots att det var mediokert, alla GTA-fans hade blivit sura över en dålig recension innan de ens hade testat spelet själva. Löjligt hur spelrecensioner idag handlar mer om att stryka massorna medhårs än att faktiskt recensera spelet.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-01-02 15:31
MHM jag kan förstå att det blev GOTY, jag var i extas första gångerna jag spelade det, och jag har ändå spelat det sjukt mycket. typ mest av alla spel denna gen. men det ska fan inte vinna best ps3/x360 game.
du är kär i mig.
Rappare

2009-01-02 22:53
Svensson

Å andra sidan vore det väl lite konstigt om årets bästa spel inte är samma som årets bästa ps3/360 spel iochmed att det finns på båda konsolerna. De borde å andra sidan utse bästa exklusiva spel till varje konsol istället för bara bästa som finns på konsolen, men det handlar ju om att priset är felprioriterat.

Evolution

Däremot håller jag med om att PS3 i år hittat sin själ. Nu ligger konsolen på rätt spår och det lovar gott för 2009, som jag tror blir mer ett PS3-år.

Det ser åtminstone ut så när man tittar på sonys annonserade spel för 09, som det finns många mycket intressanta titlar bland. Nu verkar det ju inte som om Microsoft har gjort sina annonseringar än, men vi får se vad som händer i vår..!

2009-01-03 01:35
GT awards var ju bara pinsamt. GTA 4 vinner årets story där det tävlar med fallout 3, Valkyria chronicles och Lost odyssey medan mgs4 inte ens nomineras. Efter det kan man ju avfärda hela skiten.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Admin

2009-01-03 05:09
GTA4 var ett riktigt bra spel, inget snack om det. Väl valuta för pengarna så att säga. Lång speltid, bra variation. Men det inte det snyggaste spelet som gjorts men det är snyggt som fan, det är inte störst men jäkligt stort, det har inte bäst story men den är bra efter en trevande start. Ett kanonspel allround med andra ord. Därför håller jag med att det är ett skämt att MGS4 inte nominerades och vann bästa story. Det är i min och många andras mening den bästa story i tv-spelsvärlden någonsin. Att det är sett över en hel serie ska inte vara något minus. Snarare ett plus, det lever upp till all hype. MGS4 har bästa storyn, är snyggast och är störst. Det enda spel som överträffar MGS4 skulle kunna vara MGS3, min personliga favorit i serien (glädjer mig när jag hör rykten och prat om fler prequels om Big Boss. Skulle vara kul att spela något som Franz Jaeger).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-01-17 23:43
Folk nämner att onlinestödet på ps3 är mycket sämre än 360. Vad är det som gör det sämre?
Jag har varken 360 eller ps3 nu. Hade 360 förut och har lirat på ps3 men inte online dock.
Så vad är det?

Hade tänkt skaffa mig en konsoll igen mer mot slutet av månaden
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-18 00:21
Bikarbonat P22

(hoppas att detta inte räknas som off-topic)

som du säger är 360 bättre än ps3 online.. men det beror ju först och främst(i min mening) vilka spel man gillar. Själv älskar jag spelen till 360(gow2 halo3) även de som finns till multi (cod,bf:bc) är bättre på boxen, då ( tycker jag ) 360 har bättre, enklare, bekvämare kontroller samt en större bredd med spelare online. Fler som äger konsollen och fler som spelar online (tror jag, har ingen fakta till detta). Å andra sidan är online gratis till ps3, xbox kostar det 599/år . Sen sälj det en mic med boxen som gör att man kan prata med varandra:) vilket är väääldigt mycket enklare än att inte göra det :D ..

BET YALL DIDNT SE THAT ONE COMMIN!
Get Random!

2009-01-18 01:32
Jag gillar kontrollerna till båda och dom spel jag vill köra online finns till båda i stort. Vet vad man får med till 360 och kostnaden för online :) Har haft båda konsollerna dock bara ps3 som hastigast.

Men det är just det andra jag funderar på. Är antalet servrar färre till ps3, sämre? Det är det jag funderar mest på. Många som säger att stödet är sämre men aldrig snappat upp på vilket sätt det skulle vara det

2009-01-18 01:39
fråga Marvingaye .. säger jag något felaktig som är nedväderande mot ps3an får jag skit i en vecka :(
Get Random!

2009-01-18 04:17
Han är ju inte direkt ensam om att skratta

:D

Dieallot

2009-01-18 23:33
det är inte märkbart sämre, PSN sög förut, på senare tid är det ikapp xbox live, med undantag för vissa spel, typ gta.
du är kär i mig.
Admin

2009-01-19 01:00
Vad är skillnaden egentligen? Har bara spelat CoD4 och Fifa online, och det har ju varit ganska idiotsäkert. Sen har PS3 nån tråkig samlingspunkt a la Sims som ju var totalt värdelös. Och möjligheten att ladda ner demon och annat var inte heller mycket att hänga i granen. Hittade ett demo. Till ett spel jag redan har.
Rappare

2009-01-19 10:32
Evolution

Home som det är nu är rätt poänglöst, och jag har svårt att se hur det kan bli särskilt mycket bättre, men det är ändå värt att komma ihåg att det fortfarande är en Beta.
Möjligheten att ladda ner demos är väl en väldigt bra funktion? Det är väl precis samma som på boxen?

2009-01-19 10:49
Omen:
Vad han menade var nog att det är totalt omöjligt att öht hitta ett demo.

2009-01-19 11:43
eh? det är väl hur lätt som helst?
du är kär i mig.
Admin

2009-01-19 11:57
Jag hittar ingenting. Nånstans bland reklamen kanske det finns nåt, men över lag känns det mesta ganska taffligt. Life with Playstation kanske kan bli nåt, men än så länge känns det lite som en omständig version av internet. Kan man göra nåt mer än läsa nyheter där? (Och växla till FAH?).

Känns som att möjligheterna finns där på många sätt, men än så länge känns det fortfarande gammalmodigt.

2009-01-19 12:59
alla demon finns ju, det är ju bara att kolla under rätt bokstav
du är kär i mig.

2009-01-19 15:34
Evolution P25

No offense men det verkar mer som att du är lite gammalmodig haha. Det är ju hur lätt som helst att navigera omkring på Playstation Store. Allt står ju på en rad till vänster, bara att klicka på det du vill gå in på. Inte helt olikt whoa.

Life with Playstation kanske kan bli nåt, men än så länge känns det lite som en omständig version av internet. Kan man göra nåt mer än läsa nyheter där? (Och växla till FAH?).

Va? Det finns ju redan en webbläsare om du vill gå ut på internet. Det är mer av en "skärmsläckare" som du kan ställa in så att den går igång av sig själv när du varit inaktiv ett tag. Som ett alternativ till att FHM går igång, finns ju mer att göra än på FHM liksom. Man kan självklart gå in på den när man vill också och läsa nyheter/kolla vädret som uppdateras hela tiden.
Men jag tror ärligt talat att de bara la till skiten för att Wii har nåt liknande, kan inte tänka mig att någon verkligen bryr sig om LWP haha

Admin

2009-01-20 10:56
Förmodligen har du rätt. I synnerhet som jag inte känner igen den där bilden alls :)
Men jag tröttnade rätt snabbt på PS3:ans onlinefunktioner. Däremot är det hur enkelt som helst att lira online, och det är det viktigaste för mig.