I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-20 15:14

Assasins creed 2

nån som vet ifall de kommer komma en uppföljare ?

Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2008-10-20 15:29
japp, men inte snart.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Graffare

2008-10-20 20:58
Nej, men snart
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.

2008-10-20 21:40
Hur snart är snart....cirkus? Första kvartalet in på 2010, maybe?
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-20 21:42
Teamet som gjorde Assassin's Creed håller på med ett annat spel som heter I Am Alive.

Ett eventuellt "Assasin's Creed 2" lär dröja.
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.

2008-10-20 21:54
Det arbetas iaf med AC 2 ...enligt en animatör som råkade försäga sig.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-21 00:12
Fabbz

ah va synd , vad e i am alive för något spel då ?
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2008-10-21 00:30
BackToDaB

Ser intressant ut...

2008-10-21 09:11
ja de ser itnressant ut hehe , vet du nått release datum för de ?

påminner lite om en blandning mellan i am legend och 28 dagar senare hahah

2008-10-21 11:01
Jo, det jobbas säkerligen på ett AC 2, men jag tror de bara är i planeringsstadiet än sålänge. Lite Artwork och skisser.

Var ju just en animatör som råkat försäga sig ;P
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.

2008-10-21 11:10
kolalde runt lite på nätet å hittade nånstans där de stog att dom kanske har planerat AC som en trilogi , man kan ju hoppas på de iaf :P men dom måste fixa mkt till tvåan , ettan e aldledes för likadan hela tiden , väldigt upprepande

2009-09-30 23:38
Assassins Creed 2 kommer snart
17 November 2009 är det sagt. Ser fram emot det som fan

2009-10-01 08:39
Venice demo -walkthrough

2009-10-27 13:49
Är så jävla sugen att jag håller på att klättra på väggarna
\_O_/
...
...\\...

2009-10-27 14:02

Del ett av en kortfilm som reklam för spelet, om jag förstått det det rätt så skall den endast ligga på the tube för idag. check that shit om ni är tvspelsnördar som vill se blabla.
Orale!

2009-10-27 14:54
Länk till http://assassinscreed.uk.ubi.com/assassins-creed-2/community_news/

Den är bokmärkt sedan länge, tänker inte missa släppet iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-27 15:11

2009-11-16 09:11
4 dagar kvar nu och är nästan hypad, har mitt ex bokat och klart dock kommer left 4 dead 2 samma dag :d Så vettefan hur mycket jag kommer spela Ac2

Väntar dock mer på den 27:e :/ lego rock band kommer knulla allt!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-11-16 10:31
Fint det, bokat ch klart. hämtar ut det och ratchet and clank på torsdag, sen varva båda spelen under helgen. .xD ser fram emot det om det är så bra som dom säger..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-11-16 13:17
lirar det ikväll :)

2009-11-16 23:49
ska se till o kirra black för en extra 100ing... har ändå presentkort :)
du är kär i mig.

2009-11-17 18:06
Jag o en polare skulle hämta ut ac2 idag men då fick vi reda på att det inte kommer ut förrns på torsdag i Sverige :(

2009-11-17 19:41
IGN gav det 9.2.
De gav ettan 7.5 så, det bådar gott :)

2009-11-17 21:43
Jadu, verkar ju faktiskt inte vara några omvälvande förändringar sedan första spelet. Kass AI och mer fokus på strider är ju knappast eftersökt, åtminstone inte från min sida. Sedan verkar spelet fortfarande vara repetitivt, men denna gång inom ett större område. Att slänga in tre gånger fler sidouppdrag innebär ju egentligen inte att spelet blir mer varierande.

Jag har onda aningar när det gäller ens interaktion med kriminella, prostituerade och folkmassan. Det verkar inte vara ett så pass djupt system som det skulle behöva vara för att skapa variation. Huvudstoryn ser dock ut att vara några snäpp bättre än i föregångaren.

Mina förväntingar är fortsatt låga så spelet kanske överraskar.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2009-11-18 20:05
9.2 från gaytrailers också

iofs suger den sidan kuk men iaf, inte speciellt hype men har ju köpt det så va fan
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-11-18 22:23
ja ign 9.2, gt 9.2, gamespot 9.0.... hämtar ut mitt från gamestop imorrn bitti, slänger in den extra hundringen för black edition om det finns kvar.. har ändå presentkort som behövs slösas bort
du är kär i mig.

2009-11-18 22:32
Samma här. Kommer också köpa Black Edition om det finns kvar. Allt jag har läst har låtit bra och det verkar vara ungefär det spelet jag hoppas att det ska vara och som jag ville AC1 skulle varit :)

2009-11-19 06:55
kommer inte spelet på fredag? eller har du fixat dealer?

Dieallot

2009-11-19 08:43
Har nog aldrig brytt mig mindre om ett spel. Men efter man spelat ettan så är ju förväntningarna så pass låga att man kanske blir positivt överraskad.
Jag stör mig på att uppföljare nuförtiden nästan alltid bara är fixade versioner av originalet. Så antingen gillar man ettan och spelar det så mycket att man är trött på det när uppföljaren kommer (jag tröttnar ganska snabbt på spel nuförtiden i alla fall) eller så är ettan så keff (som i AC's fall) att man är helt opeppad på uppföljaren.

Jag tycler att om dom ändå ska göra uppfäljare så borde dom göra spelen så pass korta att man verkligen suktade efter ett nytt (som Mirror's Edge tex). Annars borde dom satsa på att göra ett riktigt bra spel istället som var värt att spela igenom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-19 17:07
Failstop hade bara White Edition så det fick bli det. Nåja, figurinen man fick var större och lite bättre gjord än vad jag förväntade mig. Mycket coolare än de tattiga SFIV leksakerna som hängde med LE till det spelet.

Tips till alla som ska spela det; sätt på subtitles. Otroligt jävla mycket italienska i det här spelet verkar det som.

2009-11-19 21:20
hörrö jag älskar failstop. kan va för att jag börjat jobba där :P jag fick iaf en black! men det hade inget o göra med att jag jobbade där, däremot fick jag personalrabatt, så hela black edition gick för 239 kronor :D haha

(99+99(spel)+1(obv)+40(mellanskillnad från vanliga)
du är kär i mig.

2009-11-19 21:31
De släpps väl imorn?
Nån som har förbokat?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-11-19 21:36
Nej det släpptes idag. Var och tjacka det på gamestop imorrse. Har spelat några timmar. Det första som slog mig var hur fult gjorda alla karaktärer var. Men annars är staden imponderande och det är kul att skutta runt. Kan inte säga så mycket mer eftersom jag nyss börjat. Har inte spelat ettan heller

2009-11-20 01:38
Körde en fuling å smuggla till mig två black edition :P känner mig rätt nådigt nördig :)
http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA

2009-11-20 02:42
Var inne på game idag o bytte in lite gammla grejer mot ac2 dock hade dom ingen black eller white edition kvar till xbox bara ps3an :/.
Tycker dock att grafiken e kass, visst städerna e snygga men de e ju inget spec, 1an va ju mindblowing när man såg städer osv men 2an känns inte spec uppdaterad sen dess.
Har inte hunnit köra så mycke än, men de verkar jäkligt lovande.
www.myspace.com/jmellow08

2009-11-20 09:46
jaha så dom sneakade fram releasedagen 1 dag? wtf! Bra gaystop som inte ens ringer för att säga nåt

Marvin: Spelar alla spel med subs, mer av en läsare än en lyssnare :P Ser fram emot all häftig italienska MELANZANE!

Dieallot

2009-11-20 13:56
Hmm jag tycker dock att texturerna på snubben man lirar e riktigt fina, städerna är ser också jäkligt bra ut, dock karaktärerna i alla cutscenes är keffa...
Men detta fick ju bättre betyg än ettan, så det återstår väl å se vad som dyker upp längre in i spelet :)

Ser bra ut so far!
http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA

2009-11-20 17:16
När titeln poppade upp under den där jävla intro grejen fick jag gåshud, för jävla vackert :d

Dock suger jag pung på spelet märkte jag, tog mig 4 minuter att bli av med vakterna. Så fort jag försökte klättra kastade dom sten på mig :(

Dieallot

2009-11-20 17:18
Personligen tror jag det har att göra med hur man är som människa, om man gillar spelet eller ej. Gillar man cut em up och en massa andra dampspel eller snabba bilspel så kanske man inte kan sätta sig in i rollen riktigt, många eller andra är repetetiva mer eller mindre, ganska mycket skulle jag vilja säga.

2009-11-21 13:36
Dock suger jag pung på spelet märkte jag, tog mig 4 minuter att bli av med vakterna. Så fort jag försökte klättra kastade dom sten på mig :(

Börja inte klättra på nån randomvägg utan spring tills du ser några lådor staplade över varandra sen springer du upp längs med husen den vägen och hoppar på pinnarna osv. Funkar varje gång :)

Är positivt överraskad av spelet måste jag säga. De gjorde ju faktiskt ett SPEL den här gången och inte bara en själlös tech-demo som i ettan. Bara Assassination Contract sidequestsen är ju för fan som ett av de 9 huvuduppdragen i föregångaren.

2009-11-21 16:30
Just det där med lådorna och pinnarna failar jag på hela tiden :D missar pinnen konstant och trillar ner :/

Dieallot

2009-11-23 22:57
ey hur ställer man in språket på xbox? har på svenska och det är jävligt störande, har inte hittat någonstans man kan ändra till engelska, xboxen är inställd på engelska o allt

2009-11-24 07:09
Går inte så passa på att njuta...

Dieallot

2009-11-24 16:02
Kan man inte ändra systemspråket på 360 så alla spel är default på engelska?

2009-12-10 13:13
Vad säger ni nu då när ni lirat någon vecka?

2009-12-10 14:42
Har spelat 2-3 timmar, än så länge gillar jag det, enda jag har att klaga på är väl att det är rätt ugly.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-12-10 14:50
tycker det är helt okej, men det enda spelet gör riktigt bra är fortfarande klättringen. sjukt mkt pop-ins, fula karaktärer osv, men i övrigt ser det riktigt bra ut, typ när man knallar runt på hustaken i dagsljus och ser sin skugga nere på marken. men jag har kommit till venedig nu och det har fortfarande inte varit något <bra> lönnmörde-uppdrag, ettan hade seriöst ballare upplägg på dom, som han på båten och den tjocka jäveln man var tvungen att sneaka förbi massa vakter för att nå. inte mkt sånt nu. =/
du är kär i mig.
Admin

2009-12-10 15:53
Tycker det är ett helt fantastiskt bra spel. Förstår dock inte hur man kalla det fult, bortsett från de flesta ansikten (och i viss mån händer) i cut scenes, men det är överkomligt och förstör inte spelupplevelsen.

Handlingen är intressant och de har verkligen fått bukt med enformigheten. Visst, spelet går fortfarande ut på att döda ett antal personer men vilka spel, förutom Noby Noby Boy, har inte ett mål? Sidouppdragen är bra och samlandet av fjädrar och skatter belönas numera vilket gör det roligare ta sig an dem. I ettan körde man till slut i stort sett bara så många uppdrag man behövde för att få information om vart personen man skulle mörda befann, vilket gjorde spelet uthärdligt då storyn faktiskt blev mer intressant ju längre man kom (lite paradoxalt: ju tråkigare det blev att faktiskt spela desto mer nyfiken blev man på hur allt skulle sluta).

Gillar även Ezio, som är en person som är extremt lätt att avsky i början. Från en bortskämd jävla snorvalp till någon man får sympati för. Han är naiv, excentrisk och till en början väldigt otålig men utvecklas mot en mer lugn, självsäker och vuxen person.

Lätt ett av årets absolut bästa spel. Och då har jag säkert minst halva spelet kvar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-12-10 16:03
Klarade det, inte alla fjädrar dock, och tänker fan inte försöka med det heller.. Tycker man borde kunna köpa en karta med fjädrarna för typ en mille eller något.

Evo vad får man för belöning av skatterna? tagit bra jävla många utan att få något vad jag vet..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-12-10 16:14
Håller med om allt Evolution sa.

Jag är starkt imponerad av Assassin's Creed 2. Jag absolut avskydde ettan och när jag spelar tvåan så känns det nästan som att de fick tag på en lista med allt jag hatade i AC och fixade och bockade av nästan allt på den listan. Inte allt, men nästan allt.

Ettan är ett av de mest själlösa tvspelen jag har spelat den här generationen och det kan jag verkligen inte säga om tvåan. Älskar karaktärerna och även humorn som de petat in här och där. Man får ibland känslan att spelet stundtals inte tar sig själv på så stort allvar och att de vågar driva lite med vad de har skapat, vilket är härligt. Det första spelet kunde nog inte varit mer monotont och kallt och då menar jag inte bara den repetitiva uppdragsstrukturen. Ezio och hans story får Altair att framstå som världens tråkigaste tvspelskaraktär.
Visst att ansiktsanimationerna och vissa karaktärer ser fula ut på nära håll men förutom det så tycker jag att spelet är otroligt vackert. Man får ju inte glömma att det är ett "open world" spel trots allt.

Jag ser verkligen fram emot nästa spel nu och är nyfiken på vilken tidsepok/plats de kommer ta det till.
Admin

2009-12-11 09:48
Simba:
Pengar så klart, som du kan uppgradera vapen och annat med :) Sen vet jag inte vad fjädrarna gör.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?