I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-01 01:47

rpg till xbox 360

finns de nått schysst rpg i stil med final fantasy x till 360n?...har tappat kollen på spelindustrin för länge sen så är inte vidare insatt längre..

en död moderat är en bra moderat

2008-10-01 02:35
Vi väntar fortfarande på fable två.

du kan ju spela blue dragon och lost odyssey medan du väntar men det finns vettigare saker att ägna livet åt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-10-01 07:41
Enda dugliga i mina ögon är mass effect (dock ej o stil med FF).
Blue dragon var helt ok och helt klart värt ett rea pris. Dock alldeles för lätt och enformigt.
Håll däremot fingrarna borta från Enchanted Arms och eternal sonata. Sant skräp för en rpg fattig marknad
Shooo bree

2008-10-01 08:24
Final Fantasy XIII kommer ju till 360:n också. Där har du nåt att vänta på!
Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-10-01 13:46
Eternal Sonata är riktigt bra, kostar 199:- på wehballen nu så det är värt!
hejhej

2008-10-01 17:48
Lost odyssey var jävligt skönt, gillade det som fan.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-10-01 18:12
lost odyssey ska du spela. klarade det igår.
Flera ggr under spelet kände jag att det var sjukt likt ffx (inte storyn utan stridssystem världskarta mm).
alltså det är inget dåligt spel men nyskapande är det absolut inte, fienderna dyker upp random och inte som i ffxii där man ser vilka man ska möta.
i'm always telling the truth even when i'm lying.

2008-10-01 21:58
Det är ju folk som tidigare jobbat med FF som gjort Lost Odyssey så inte så konstigt. Rekommenderar också Lost Odyssey tycker det är riktigt bra.

2008-10-01 22:47
tack för tipsen...har köpt mej blue dragon så får hoppas att de e nått o ha då...

när kommer ffXIII då?
en död moderat är en bra moderat

2008-10-02 07:57
Blue dragon verkar vara ett göddans spel :) måste fan testa skiten men jag har en ekonomi på 0kr om året och det kommer andra coop lir som jag måste köpa.

Men iaf insåg med tidigare inlägg att jag skrev jävligt kasst, så tänkte bättra mig.

Ang Lost odyssey (ifall du blir sugen)

Det är random encounters system vilket jag gillar :) enda rollspelet jag någonsin gillat tidigare hade det så :P (ff8)

jag fick ut 50timmar speltid ur det, och då har jag inte 1000/1000 gamerscore så jag har inte gjort allt.

Väldigt vacker musik, helt okej story. Dom har lagt in lite random berättelser som låses upp på olika ställen. Dom har inget med storyn att göra men många av dom är otroligt vackra.

Bra party system och leveling systemet kändes gjutet :)

aja lite bättre men inte superbt, du får berätta lite vad du anser om Blue dragon när du kommit en bit så man kanske blir sugen och köper skiten :)

ff13 står bara 2009 så har ingen atm :)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-10-02 12:30
Jag køpte faktiskt Lost odyssey før ett par veckor sedan men har ine orkat spela mer än 10h. Jag orkar inte med skrikande småbarn i mina rpg och när det kommer till comic relief så har japanerna en hel del att lära.

Det blir säkert bättre men jag avskyr presentationen. Drømmarna måste vara det mest korkade sättet att berätta en historia någonsin.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-10-02 13:50
Fan snackar du om drömmarna är ju grymma?

dock håller jag med om barnen :(

Dieallot

2008-10-02 22:16
Men du sitter ju bara där och läser. Skriv en fucking bok istället.

kan ju dra en parallel till en økänd sekvens från ff vii när man flamsar runt i clouds undermedvetna när han trillat ner i life stream. Jag gillar inte den sekvensen øver huvudtaget men man får ju iaf traska runt själv.

Storyn i ett rpg är det absolut viktigaste och det är därfør jag føredrar fantasy framfør Tales i namnet på omslaget men den ska ju presenteras på ett bra sätt.

2008-10-03 01:45
Lost Odyssy
Infinite Undiscovery
Mass Effect
Blue Dragon

Vad jag kan komma på off hand.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2008-10-03 22:41
Det finns knappt några bra.. Dom som är värda att spela är:

Lost Odyssey
Mass Effect (Sci-fi rpg)

Infinite Undiscovery kan jag inte yttra mig om men fick okej betyg.

Spel att vänta på är ju FFXIII och Last Remnant!
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."