Alltså, Aion har en viss potential men det är alldeles för mycket brister för att det fungerar i längden. När man fortfarande levlade så hade man moroten att man skulle bli lvl 50, även fast man visste att lvl 50 innebar en massa grind för sitt gear. Aion är ett pvp-spel men man grindar sitt pvp-gear mest effektivt genom pve...hur roligt är det? OOOOH stå och döda vakter i 8 timmar...har man tur så får man lite pvp men ptja, thats it. Vetifan, men på min server känns abyssen död och det är trist. Undantaget när det är sieges - då blir det åtminstone lite drag...roligast har jag faktiskt när jag glider till sieges solo och hackar på folk och får mig lite pvp, känns lite kaxigt då man kan få en hel allians på sig om man blir lite för modig. Men nä alltså, Aion har bra sidor, det är helt okej med pvp men på något sätt orkar jag inte logga in mer än lite då och då när jag vet att nåt kommer hända (dredgion, sieges), orkar inte ens bry mig om gear, det känns som att det saknas något som gör att man vill spendera tid i spelet.
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar