Remake - Vilket spel hade du valt?
Som rubriken lyder, vilket hade varit ditt val? Ny grafikmotor, fysikmotor, hela kittet. Men fortfarande samma spel i grund och botten. Samma plot, samma karaktärer, samma spelsystem. Ungefär som Metal gear solid: Twin snakes. Mitt val hade nog blivit Fahrenheit (Indigo prophecy).
I'm drinking the water. So should you.
Super Mario 1 !
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
typ alla MGS-spelen igen fast med 4ans gameplay :P annars vore Mafia ett alternativ, hoppas mkt på 2an nu.
du är kär i mig.
Rapsodisk P20 finns ju Super Mario Allstars till SNES som innehåller remakes av samtliga Super Mario spel till NES
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Planescape Torment är givet.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Får hålla med trådskaparen om Fahrenheit (Indigo prophecy). Perfekt voiceakting, skön story och jävligt najs stämning/musik. Enda som var dåligt var att det inte fanns mycket till gameplay så en remake skulle vara najs. Fast dom snubbarna gör ju Heavy Rain nu, får se hur det blir.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Batman till Nes hade inte varit helt fel! 2d hd och musiken som redan är underbar uppiffad. drool
Zelda: A Link To the Past skulle jag vilja se en remake på i OoT/MM/TP style :) mitt favorit zelda
Suikoden 1 också.
Jag tycker Indigo Prophecy är på tok för nytt för en remake. Grafiken är inte skitsnygg, men den är inte tillräckligt ful för att vara i behov av en remake. Quantic Dreams tidigare spel Nomad Soul skulle däremot vara skitroligt att se en nyversion av, med uppdaterad grafik, fysik och gameplay. Annars vore ju även Final Fantasy 7 kul att se en remake på. Det kändes ju att det fanns ett sug efter det när man fick se tech-demon till PS3.
Omen22 Min idé till en remake hade som sagt inte så mycket med grafik att göra utan gameplay.
Moon Stone!!!
rapperted.se
Total Annihilation. Även Time Commander vore coolt, fast där krävs det fan massa remakande.
potatissuger P21 Nej! =) Hälften av charmen med Black Isles spel är ju just grafiken och de gamla ADD systemen. Men, men, smaken är som baken.
Teller BG2 får gärna vara som det är då infinitymotorn i det fallet slipats tillräckligt för att det inte ska göra ont i ögonen. Planescape Torment ser dock, på grund av det närmre perspektivet, ut som en gegga och det skulle vara fint om detaljerna finslipades en aning.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
potatissuger P21 Det kan jag iof hålla med dig om. Dom hade dock fått göra det med BG1 då också =).
iofs vore väl world of warcraft rätt fett med crysisgraffe? :P
du är kär i mig.
Halo 1 :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Jag vill helt ärligt inte se remakes på mina favvoritspel. Satt här och funderade ett tag øver fallout I och II. Suikoden II, chrono trigger, ff V, Vi och VII samt en drøs andra menc halva charmen med dem är ju att de vr som de är. Tänk ett suikoden II utan murbuggen som møjliggør helt knashøg level i børjan av spelet och som sparar en många timmar på femtioelfte genomspelningen när man är på jakt efter stjärna 107.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Planetside (Första MMOFPS spelet någonsin). Älskar det spelet, och skulle vilja ha en liten remake av den så man kan dra igång igen utan att få nostalgianfall :(
*snaark*
nej fan nu kom jag ju pa nar ! skrev ff7, jag vill ha ff8. ff7 ar overskattat :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
doggson P22 Tssööööö, ska du ha däng eller? =)
Om det ger mig pengar sa visst
ja säger också Mafia
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
Mafia 2 ser ut som en Mafia 1 remake på screensen. kan inte bli annat än guld :)
Coke P22 Håller med dig till viss del. Många av dom äldre godingarna hade inte passat alls som remakes, speciellt inte spel som Fallout serien, Final fantasy och Chrono trigger. Men som t ex Twin snakes tyckte jag var mycket bättre än föregångaren. Vissa hade fungerat, andra inte.
va? twin snakes bättre? noway! dialogerna är mycket mycket sämre och jag tycker inte att förbättringarna bidrar till speciellt mycket..
du är kär i mig.
Ok jag har en. Battle of olympus hade ägt sønder idag. En fungerande version av castlevania 2 hade inte heller varit fel
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Svensson X18 Det fungerade bättre för mig =)
Producent
2008-08-28 23:58
Final Fantasy hade varit nice. (Fast egentligen vet ju alla att det kommer ändå satt...)
Producent
2008-08-28 23:58
Mjo, squareenix vill ju varken konfirmera eller dementera ryktena ang. en ff7 remake. Vilket är lite störigt.
Chansen finns väl att det kommer såklart. dom är lite luriga
Jag importerade ett spel till psx som hette typ Brave fencer mushasi det var väldigt zelda liknande och skitkul har jag för mig. det skulle jag vilja se igen.
i'm always telling the truth even when i'm lying.
Half-life 1, jag känner så många som bara lirat tvåan pga 1:ans dåliga grafik och då tappat hälften av bakgrundshistorian. Warcraft1 och 2. Vill ha reda på all bakgrundshistorik till warcraft-serien, men kan inte lira wc1 eller 2 pga de är för gamla
http://felidae-music.com
Producent
2008-08-29 20:55
"Half-life 1, jag känner så många som bara lirat tvåan pga 1:ans dåliga grafik" "men kan inte lira wc1 eller 2 pga de är för gamla" hehe ;) fattar vad du menar. Men det var lite kul...
Lagoon! Svåraste spelet i världen, hade det kommit ut nu för tiden så kanske det skulle fungera.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Outcast remake eller uppföljare skulle varit guld. synd att det aldrig kommer hända :(
chu chu rocket vill jag spela mer
jukkus P21 Wikipedia is your friend.
marvingaye Jaha, då fattar jag. Men det... förstår jag heller inte riktigt vad du menar med. Det är ju liksom i grund och botten ett "tryck på X för att överleva" spel. Om inte annat så håller ju Quantic Dream på att jobba med Heavy Rain, som ser hyffsat intressant ut.
dungeon keeper
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Omen22
Men det... förstår jag heller inte riktigt vad du menar med. Det är ju liksom i grund och botten ett "tryck på X för att överleva" spel. Det är precis det jag menar :P Älskar storyn, karaktärerna, voiceakting, miljön, musiken osv men gillar verkligen inte sånt slags "gameplay".
Heavy Rain kommer förresten ha samma slags spelsätt.
Kom på ett till spel som förtjänar en ny release Serious sam ffs :D Jävla höjdarspel
marvingaye Haha, så det du basically är ute efter är ett nytt spel med samma story. :P Jo, Heavy Rain kommer ha samma spelsätt, om än lite förändrat kanske. Men jag kommer nog köpa det (om det inte verkar värdelöst), då jag gillar att Quantic Dream alltid vågar vara innovativa i sina spel.
Om det är grafiken som ska förbättras så blir det Shining force till Mega drive eller Lufia 2 till snes. En ny version av Skies of Arcadia hade vart guld dock
Shooo bree
Producent
2008-08-31 12:30
Ett F-Zero till next gen hade inte suttit fel. Inte direkt remake, och det lär ju komma till Wii. Men om det är någon serie som borde överge Nintendo så är det fan F-Zero. Mer hardcore/grafikkrävande spel får man fan leta efter.