I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Xbox360/PS3] Star Wars: Force Unleashed

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-08-31 14:42
Japp, star wars spel brukar tvärtom vara hyfsat bra.

Som vissa redan nämnt : kotorspelen, battlefront, jedi academy spelen, republic commando, de flesta sw flygspelen över huvudtaget och shadows of the empire till n64.
Alla bra spel, speciellt för att vara "film spel".
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-08-31 15:22
Tycker inte KOTOR är så mycket action dock, men det är ett rätt bra spel.
Kan inte alls hålla med om att SW-spel brukar vara speciellt bra, de flesta är skit. Lirade dock en hel del Jedi Knight online när det kom ut.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-08-31 16:12
Star Wars Phantom Manece-spelet är ju hur bra som helst!
du är kär i mig.

2008-08-31 16:15
Sen är ju typ Jedi Knight: Outcast och Acadamy hyffsade actionspel, tycker jag iallafall. Har ingen hdd till mitt 360 så jag har inte testat demot men är grymt sugen på spelet.
360 GT: Beezwaax

2008-08-31 17:06
Nej kotor är ju turnbased RPG. Men star wars spel överlag är faktiskt ganska ofta bra, rent objektivt talat, speciellt för att vara "filmspel". Fast eftersom det görs så otroligt många star wars spel så finns det självklart en hel del dåliga också :)

Faktum att jag kommer på 7-8 sw spel på rak arm som fått bra mottagande av både press och spelare får mig att ha höga förväntningar när ett nytt star wars spel annonseras.

2008-09-03 21:04
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-09-03 21:54
Men haha "wow". Klart de säger att deras nya spel är bättre än allt som kommit tidigare, äldsta marketing/hypetricket i boken.
Ska de säga att det är "sämre" eller lika bra som deras senaste star wars spel?

Dessutom håller jag faktiskt med honom till 100%, de spelen som just lucasarts utvecklat internt den senaste tiden har varit rätt kassa, speciellt de han nämner.
De har inte gjort ett bra spel sedan dark forces 2(97, det första kyle katarn spelet).
Men tydligen är det ett relativt nytt team som jobbat med force unleashed, så lite hopp finns det allt.

De star wars spelen jag snackar om som har hyllats av både fans & kritiker har utvecklats av bla pandemic, bioware, factor 5, traveller's tale, raven software, obsidian ent. osv :)

2008-09-19 23:37
Köpte spelet idag och har spelat nästan hela dagen, jag kan säga att jag är sjukt nöjd med storyn, inte vad man hade väntat sig. Sen trodde jag att man skulle vara lite mer destruktiv och kunna riva väggar och ha sig, men ändå: Känns som om spelet knyter ihop triologierna på ett klockrent sätt. Gillar man Star Wars som filmer så bör man lira spelet.
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2008-09-19 23:40
men sen är det väl egentligen bara storyn som är värd med spelet? jag drar mig för att pröjsa över 500 spänn för en halvfärdig buggig produkt med repetetiv combat som ändå bara håller i 7-8 timmar...
du är kär i mig.

2008-09-20 01:37
Spelet är kort men fan vad kul det är, storyn var trovärdig (iaf om man valde ljusa sidan som avslutning) och banorna var intressanta. Det mest roliga med spelet är att komma på nya sätt att döda saker på.

Några av mina personliga favoriter är att lyfta upp någon, använda force lightning sen force push in honom i en grupp av människor och se dom alla explodera, annan sak som var roligt var att lyfta upp tre stortrooper och använda dom som meat shields när en AT-ST sköt på mig.

Det kanske inte är värt 500kr för ett spel som jag klarade på en dag men rent underhållningsmässigt så är det värt det för man kommer spela igenom det flera gånger.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2008-09-20 10:03
Okej ja alla tycker ju som dom tycker. Men hur lyfter man upp flera i taget eh?
du är kär i mig.

2008-09-20 15:02
Om PS3, så håll ner L2, R2 o sen dra gubben över en annan gubbe så grabbar han tag i honom.

Varvade det förövrigt precis nyss, bra story helt ok spel, kanske inget man spelar om o om igen.. Kanske 1 gång. Väldigt kort spel tyvärr..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2008-09-20 15:33
Jedi Knight 2: Jedi Outcast är det bästa Star Wars spelet helt klart.

2008-09-20 15:53
Har spelat igenom det med en polare nu.

+ Spännande och intressant story. Star wars fans blir nog inte för besvikna.
+ Roliga abilities. Kul att leka med fysikmotorn.
+ Lätta kontroller, man kommer snabbt in i spelet om man är en casual. Även nåt att hämta för vissa hardcore spelare.
+ Bra voice acting.

- Stela animationer. Det är en liten "delay" efter vissa moves så man får inget lika bra flyt som i andra linjära 3rd person actionspel som t ex God Of War och Devil May Cry.
- Ett par buggar här och där. Förlåtligt om det hade varit ett stort open world spel men i ett såpass kort och linjärt spel bör det vara noll buggar.
- Väldigt kort, som sagt.
- Inte mkt replayability, kände inte alls för att spela igenom det igen efter att ha klarat det.
- Tråkiga bossfighter. Trots alla coola forcepowers som man har så var det enkla, billiga attacker som man till slut använde mot de flesta bossarna eftersom det funkade bäst.

Gillar man star wars tycker jag att man absolut bör spela det.
Är man inget större star wars fan men gillar linjära actionspel i tredjeperson så tycker jag att det är värt att hyra spelet. Det är såpass kort så man hinner nog klara det över en helg.
Hittar man det för 200 spänn om ett halvår eller nåt kan det vara värt att köpa det.

2008-09-20 16:05
Var och hur hyr man spel?
du är kär i mig.

2008-09-20 18:30
Svensson

Länk till http://hyraspel.se/

eller närmsta videobutik

2008-09-21 13:33
Näe vi har fan inga hyrspel på Videomix tyvärr..

2008-09-24 15:02
Största besvikelsen i hela mänsklighetens historia är vad Force Unleashed är
Kultursnobb

2008-09-24 15:43
Största besvikelsen i hela mänsklighetens historia är vad Force Unleashed är

du måste ju ha slukat hypen med hull och hår i så fall. illa

man ska aldrig hypa upp sig för mycket inför spel eller tro blint på vad utvecklarna/marketing folket försöker säga. man blir bara besviken.

2008-09-24 19:02
...speciellt inte om det är Star Wars. De flesta star wars-spelen suger röv.

2008-09-25 17:21
jag köpte det för 200 det är det värt, storyn är nice och jag tycker combaten är helt ok så länge man varierar den och inte alltid tar den enkla vägen ut... fast något höjdarlir är det ju definitivt inte
du är kär i mig.

2008-09-29 01:59
gud va sjukt besviken ja var på de. vart astaggad på spelet eftersom de har gjort sjukt mycket reklam och visat hur coolt de var. så vart de en besvikelse. jag spelade igenom de 1 gång och var nästan tvungen att tvinga mig klara de. räcker med att tanka demot så får man typ allt som gjorde spelet ballt
It's not hard to turn Impossible to I'm Possible

2008-10-06 20:59
Hm jag spelade ut det nu med båda sluten, och fan va dåliga dom va!

SpoilerDark side:
Fattar inte vem/vad kejsaren egentligen gjorde en till? Och dog darth vader verkligen i det slutet? trodde båda skulle vara canon?

6/10 till SW:TFU.

Ganska skoj och okej story, men enformigt, buggigt och jävligt kort.
du är kär i mig.