I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skivsamlare

2008-08-19 17:56

Warhammer Online

Tjao, då var det en månad kvar till release (om jag inte är helt ute och cyklar? o.O), vilka ska lira det? Jag tycker det verkar bättre och bättre för varje video jag får se. Var skeptisk först, men det verkar finnas en hel del roliga klasser osv i spelet. Ska nog förhandsboka det nu när lönen kommer så jag är redo och kan lira 18e September då det ska släppas. Hoppas på liiiite mindre buggar än Conan hade att bjuda på, det var ju hemskt att ett så bra/snyggt spel skulle sjunka så mkt på grund av så mycket buggar och dålig support.

Hoppas på det bästa dock :O En Chaos Marauder eller en Goblin Shaman blir det nog alltså! ;D

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-08-19 21:17
INOK; håller helt och hållet med om Age of Conan. Spelar Assassin på Fury, och har gjort det i 3-4 dagar och spelat betan ... Blev helt chockad av alla buggarna :S.

Om Warhammer Online, det vore fett som FAN att spela det. Kanske dags att sikta på det spelet istället. blir dock att ge Age of Conan en chans till, iaf tills Warhammer släpps :)
*snaark*

2008-08-19 21:24
Tappade hoppet när dom valde att ta bort en jävla massa klasser och content ur spelet. Känns inte värt det nå mer. Var även sugen på en collectors edition men ett spel för 1000kr samt betala varje månad känns inte så lockande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2008-08-19 21:31
furder, jo jag har kvar mitt aoc-acc tills vidare. kan ju hända att spelet en dag blir helnice :)

jeffi, jo jag vet. fast som jag förstått det så har dom bara tatt bort det (iaf ngra klasser) tillfälligt för att jobba mer på dom, eller göra om dom helt. men sen har jag sett filmer efter detta har hänt, och det verkar ändå schysst :)

2008-08-20 02:37
Tror inte att vi kommer slippa buggarna, tyvärr. Kommer förmodligen vara fyllt med dom till en början, sen utöver det så kommer man få leva med hårda ballans problem i 4-6 månader. Plus, som Jeffi sa, att dom tagit bort 4 klasser (för att kunna släppa det innan Wrath of the Lich King) från spelet som förmodligen (förhoppningsvis) blir introducerade i någon kommande patch, vilket föder upp mer ballans problem. Så har det alltid varit med nysläppta mmo - till större eller mindre del - och ser inte varför det inte skulle vara så nu.

Ser personligen det på helt andra hållet Inok. Var extremt på det till en början, men efter tiden har jag blivit mer skeptisk. Men det betyder inte att jag inte hoppas på att det blir någonting av det. Men man kommer förmodligen få ge det några månader innan det blir kul tack vare alla release besvär.

Men jag kommer lira det till en början. Kommer förmodligen lira antingen Chaos Zealot eller Dark elf Sorcerer beroende på hur stor impakt debuffing har i pvp. Om det har stor betydelse, så blir det lätt en Zealot, om inte så kommer jag gå tillbaka till mina gamla Destro-lock rötter och köra en Sorcerer.

Men om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte spelet kommer vara värt att spela förren om ett halvår eller så. Men vi får väll helt enkelt vänta till det 18/9 och se =).
I'm drinking the water. So should you.

2008-08-20 02:41
För att göra det klart så har dom tagit bort:

Empire - Knights of the Blazing Sun (tank)
Dwarf - Hammerer (melee dps)

Dark elf - Blackguard (tank)
Greenskins - Orc choppa (melee dps)
Skivsamlare

2008-08-20 11:15
och alla städer förutom Empire och Chaos har jag för mig. klart jag förstår att det inte kommer vara buggfritt, det är inget mmo när det släpps. men om supporten är bättre än age of conans support är jag nöjd, för den är ett skämt. jag skaffar mig spelet den 18/9 och så ser vi väl, om det är värdelöst för det väl vila några månader :)

Moderator

2008-08-20 11:46
Jag tycker att det ser sämre och sämre ut för varje video jag ser, dock kommer jag nog ändå trilla dit om polarna börjar lira.

Det har ju byggts upp riktigt höga förväntningar eftersom spelet har blivit försenat hundra gånger, men tyvärr tror jag att det blir en flopp.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-08-20 13:48
Squirtle:

Hypen för WaR dog för rätt längesedan, det är på sin höjd dom mest inbitna G&W fansen som återstår, förstår att Blizzard utvecklar ett nytt MMO, enda chansen till konkurens verkar ju vara om dom skapar den själv.

Ger det max till nästa sommar innan EA har tröttnat på Mythic's enorma inkompetens när det kommer till marknadsföring och att läcka pengar och väljer att täta skutan.
Skivsamlare

2008-08-20 13:57
vad gör blizzard för nytt mmo? eller menar du expansionen? eller va

2008-08-20 20:48

Jag har faktist gått och blivit mer och mer pepp på War. Plannerar att lira en Greenskin Shaman vid release. Vad säger ni om att styra upp på riktigt den här gången och se till att vi hamnar på samma server?

2008-08-20 23:24
Skivsamlare

2008-08-22 18:49
Warhammer Alliance är en bra sida med mkt info och mkt diskussioner i forumen, om ni är intresserade :)

MarcusL, ja det skulle vara roligt :)

2008-08-26 18:01
verkar som det kommer att finnas open beta samt Early access snart. Ska bli skoj.

Vad plannerar ni att lira?

För mig blir det förmodligen en Goblin Shaman eller alternativt en nuker, sorcerer ligger väl närmast till hands då men orka en elf?

2008-08-26 18:26
Open beta släpps den 7/9.

2008-08-26 18:39
Yes, 7:e sept. är det open beta release. WAR hänger på en skör tråd likt den LOTRO hängde på innan den brast.

Jag kommer definitivt att testa betan, det kommer dock att bli svårt att mäta sig med WoW som har Wotlk på gång.

Och som någon skrev, Blizzard har sådan brist på konkurrens att de enkelt kan starta ett nytt mmo och inte behöva oroa sig för att gå med förlust.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-08-26 19:57
Varför ens nämna wow här? Tror att de flesta som ser fram emot War är antingen totalt ointresserade eller dödströtta på wow. Marknaden är definitivt stor nog för två stora Mmos. Sen så tror jag inte att Blizz har tillräckligt med ideér och kreativitet för att göra ett nytt Mmo då det enligt mig var länge sen de gjorde något nyskapadande och kul alls i Wow.

2008-08-26 20:11
MarcusL

då har du uppenbarligen inte testat WOtlk Betan!

Men jag ser fram emot Warhammer med spänning, ska försöka sno mig in på open betan och annars väntar jag helt enkelt på er whoa användare, samt andras recensioner för att se om det är köpvärt!

Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2008-08-26 20:45
MarcusL

Varför ens nämna wow här?

Det faller sig naturligt att nämna WoW här i och med att det WoW som är ledande inom och en direkt konkurrent till WAR. Dessutom finns det inga restriktioner för vad som får nämnas här så länge det rör topicen och håller en något sånär relevant poäng, så du kan lägga ner översittarfasonerna....

2008-08-27 20:17
Var inte meningen att låta som en översittare men det är lite trist att höra om Wow var gång man pratar War, eller andra Mmos för den delen.

2008-08-27 20:34
Men tycker du att det är konstigt? Det har ju en naturlig orsak, likt alla grafiskt avancerade spel som jämförs med Crysis, just för att Crysis sitter på tronen för vad som anses vara det mest grafiskt avancerade spelet just nu.

Ser kanske luddigt ut, hoppas att jag fick fram min poäng, annars får jag försöka igen. :)

2008-08-27 20:49
Jag antar att jag förstår din poäng men nämner du alltid Mcdonalds( wow ) när någon pratar om en bra resteaurang ( Förhoppningsvis War ) också? ;)

2008-08-27 21:35
Ja, gör inte du det? ;)

2008-08-28 04:43
Blizzard har inte kommit med något nyskapande på mycket länge. Inte sen dom släppte Warcraft 3 och World of Warcraft (vilket inte var så nyskapande för den delen). Deras 3 stora titlar på g just nu är Diablo 3 (uppföljare), Starcraft 2 (uppföljare) och Wrath of the Lich King (expansion). Burning crusade var inte nyskapande för 5 öre, och från vad jag sett/hört/spelat (beta)/förväntar mig av WotLK så verkar det inte komma någotvart nu ihäller. Diablo 3 kommer förmodligen vara precis som namnet lutar mot, en uppföljare till tvåan. Lite annerlunda chars, nya abilities, lite annerlunda system och uppiffad grafik. Men i grund och botten fortfarande Diablo. Samma går för Starcraft.

Men det är också vad vi förväntar oss av Blizzard. Tror inte det handlar så mycket om brist på kreativitet som att dom måste tillfredställa aptiten för alla hungriga kunder, och inte har råd att göra något banbrytande med någon av sina produkter som det ser ut nu. Kolla bara på disskutionerna runt hur invetory-screenen ser ut i Diablo 3 jämfört med D2. Tänk då om dom hade gjort ett FPSRPG av det. Fansen hade blivit galna. Det hade inte skadat om dom hade lite mer kulor att arbeta med när det kom till Wow därimot, men det har inte hänt sen release, så det kommer stanna där det står nu.

Och andra sidan så är inte Warhammer online nyskapande ihäller. Dom har sett vad som händer med kreativa företag i spelbranchen när det kommer till MMORPG, och gör ett smart drag när dom kopierar alla bas element i liknande spel, men slänger in en liten touch av något annat. Och utöver det inte är rädda för att erkänna det. Tror dom kan gå långt med det. Kommer inte bli lika stort som Wow är, men det handlar inte om gamer-målgruppen, utan alla casuals. Och andra sidan så handlar det sällan om hur stort ett spel är, bara det är bra nog för målgruppen, och det är aktivt nog för att hållas igång (vilket jag inte tror Mythic kommer ha några problem med). Det bästa spelet med längder jag har lirat än så länge är Eve-online, och det kommer inte i närheten av Blizzards kundbas, men har fortfarande varit igång längre och utvecklats (mycket, MYCKET) bättre än Wow.
Skivsamlare

2008-08-28 12:09
Mjä, alltså jag hoppas att WAR kommer vara bra, men jag tror inte det kommer vara så värst bra faktiskt. Eller, inte det första halvåret, då komemr det la vara som alla andra MMOs, det tar ju ett tag innan de fixat buggar / balancerat klasser. Sen hoppa jag verkligen att dom har bättre kundsupport än Funcom hade iom Conan, det var löjligt. De tappade många kunder där. Sen tror jag WAR är för likt wow, iofs kan det vara både på gott och ont; de som lirat wow länge och går över kan både tycka att det är skönt att inte allt är nytt - går snabbare att lära sig spelet. Men samtidigt kan de ju tycka att det är så pass likt att "varför spela en sämre kompia"? Ja, vi ser väl. Många som lirar betan tycker ju det är bra så :)

2008-08-28 12:47
Skulle inte vilja säga att Mythic kopierar de andra då de var en av de första att släppa mmo's i den genren (syftar på Dark age of camelot från 01 om jag inte minns fel). Snarare kopierat sig själva... Sen hur de har utfört arbetet och planeringen med WAR kan väl diskuteras. Men en sak är säker... Mythic vet hur man gör MMO's...
rapperted.se

2008-08-28 14:39
jag har 2 polers som kör betan som galningar...dom tycker inte alls att det är så dåligt som de flesta kritikerna säger...

vi är redan 23 personer i gillet som migrerar från WoW till WAR....

så skönt att man blir ett bra gäng redan från början så man slipper alla nabcakes som guildhoppar 1 gång i minuten.

tut!

2008-08-28 16:42
ted P26

"Kopierar" sig själv eller kopierar någon annan, principen är fortfarande den samma. Majoriteten av alla kunder inom gaming industrin är rädda för att släppa något gammalt för något nytt. Det var väll den punkten jag försökte få fram. Om du vill få ditt MMO att växa och bli något stort så får du antingen göra något banbrytande som slår luften ur folks lungor, eller mätta aptiten du redan vet finns. Det senare är en ganska mycket säkrare metod, då den första måste göras perfekt utan att den ska floppa.

2008-08-28 16:55
Men......Vägra inse att man inte alltid behöver hosta upp nyskapande för att göra majoriteten av spelarna glada, kolla på WC3, CS, Diablo II o.s.v.

Dessutom får ni definiera "nyskapande" då det finns nyskapande i spelet/spelen kontra nyskapande i genren.

2008-08-28 17:43
Blizzard har inte kommit med något nyskapande på mycket länge. Inte sen dom släppte Warcraft 3 och World of Warcraft (vilket inte var så nyskapande för den delen)

WoW var en total revamp och pånyttfödelse av vad som ansågs möjligt inom PvE aspekten, dom sakerna Blizzard's team har introducerat under wow's levnadstid när det kommer till scripting och mechanics hade ingen gjort innan, folk hade inte ens tänkt tanken, och Blizzard har gång på gång på gång kommit på nya innovativa encounters, om det ej är nyskapande så vette jävulen vad som är det du.

vad jag sett/hört/spelat (beta)/förväntar mig av WotLK så verkar det inte komma någotvart nu ihäller

Siege Weapons
Aerial Combat

Summa summarum du kan inte läst/sett/hört/spelat speciellt mycket alltså?

Skulle inte vilja säga att Mythic kopierar de andra då de var en av de första att släppa mmo's i den genren (syftar på Dark age of camelot från 01 om jag inte minns fel). Snarare kopierat sig själva

Det enda du återfinner av DAoC i WAR är RVR, resten har man lånat från bla WoW.

Men en sak är säker... Mythic vet hur man gör MMO's...

Med tanke på att man sänkte DAoC fullständigt redan vid DAoC's första expansion så blir det svårt att hålla med här, Mythic har snarare bevisat att när det kommer till marknadsföring och planering av sin/sina produkter så är man totalt oduglig.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Blizzard har idag ungefär 67% av det totala antalet människor som spelar P2P MMOs, resterande titlar på marknaden har knappt över 1%, undantaget några få som har 3-4% (dessa spel har varit ute minst lika länge, vissa längre än Blizzards produkt) får WAR ens 1-2% inom ett år så skulle jag bli förvånad, och jag tvivlar på att EA kommer nöja sig med sådana siffror, eller GW för den delen.

2008-08-28 18:21
naero: Du tror inte wow har "lånat" från DAOC då? Wow är absolut inte nyskapande eller först ur många aspekter. Sen att dom har fått mekaniken att funka jävligt bra är en annan sak.

Kan hålla med om det sistnämnda om Mythic... dom har väl inte tagit de bästa besluten på senare tid, och speciellt gällandes expansions till DAOC.. Det började bra men pga pissig planering så sket det sig och väldigt många lämnade..

Hyllar absolut inte Mythic.. men tillskillnad från många andra så har de en hel del kunskap i ryggsäcken och BÖR ha lärt sig av sina misstag (bortsett från att WAR ständigt blivit försenat)...

Vore kul om dom lyckades, jag kommer dock inte ha tid att testa det..
rapperted.se

2008-08-28 18:33
frost P21

Har inte nämt att det behöver vara en dålig sak. Och om jag inte har fel för mig så berömde jag till och med Mythic för det?

naero X1

Om du ser det så så är majoriteten av alla speluveckalre nyskapande. Säger inte att Blizzard inte är kreativa. I Burning crusade kom Arenas, heroics, mer world-pvp objectives etc. Nu kommer WotLK med en last nya saker. Boss encounters är väll förmodligen den saken Blizzard är bäst på. Men i stora drag är det samma sak. Grind, grind, grind, grind. Samma taktiker används i pvp, samma taktiker används i pve. Vecka, på vecka, på vecka, på vecka. Tills dom släpper något nytt, då folk provar sig fram, kommer på taktiken, sen börjar grinda den. Arenas är väll den enda saken som lutar lite ifrån detta, eller den sak som lutar mest ifrån det. Men arena systemet är fortfarande brutit och grind relaterat. Men grind aspekten av det är väll så bra den kan bli.

Men som jag sa innan, jag är en f.d Eve-online spelare. Kan vara därför mitt tycke lutar åt ett håll när erat lutar åt ett annat.

2008-08-28 18:33
ted:

Du kanske kan lägga fram exempel på vad Blizzards team skulle lånat från DAoC?, jag kan nämligen inte se något, det finns en hel del EQ där dock, iof inte så konstigt då större delen av teamet består av gamla EQ spelare

Funcom hade också en massa kunskap i ryggsäcken, och folk trodde att man hade lärt sig från AO, idag vet folk annorlunda.

Så här ser jag WAR

Scenario 1: EA förväntar sig genast 3-4% av antalet spelare, en tanke som inte är realistisk någonstans, när dom ej ser dessa nummer så kommer man sätta press på Mythic att leverera, och levererar man inte så är risken stor att EA helt enkelt lägger ner Mythic studios, precis som man gjorde med Westwood och Bullfrog bla.

Scenario 2: GW ser inte den framgång man förväntat sig, och sätter press på Mythic, Mythic börjar stressa och begår en massa misstag.

2008-08-31 00:03
Kollade precis på cinnematicen och blev ännu mer sugen. Riktigt snygg. Har förbeställt nu, så den 14e kör jag igång. Har ändrat mig angående min career, blir nog en sorcerer nu trots att det innebär att man får lira älva. Fanns en guide Warhammer alliance som gjorde mig riktigt sugen!

Är jag galen som tror att War lätt kan sno åt sig mer än 3-4% marknadsandelar?

2008-08-31 15:04
MarcusL

Nope.
Graffare

2008-09-01 19:53
Teller.

Är jag galen som tror att det blir upp mot 8-11% typ?
-

2008-09-01 21:46
Nope =).

Tror de slår de flesta mmo spelen där ute, iaf efter ett tag. Men tror inte de får överdrivna siffror. Som jag sa innan så handlar det mycket om casuals. Jack är dock ingen expert ihäller, så vi får helt enkelt vänta och se.

2008-09-02 08:38
någon som har koll på hardware reqs?
tut!

2008-09-02 10:10

2008-09-02 10:48
tyvm
tut!
Graffare

2008-09-02 15:39
Tror nog att War kommer att bli kul! =)
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.

2008-09-02 18:04
ska klirra detta tror jag : ) finns det någon sida man kan se lite om klasser och så? .. hittar inget : (
Get Random!

2008-09-03 00:44
Skivsamlare

2008-09-03 19:52
alla som köper det på Webhallen får key till open beta som börjar nu på söndag, så ni vet ^^

2008-09-04 01:03
alla som förbeställer spelet får key till open beta som börjar nu på söndag, så ni vet ^^

Fixed.

2008-09-04 08:28
hmm fick collectors edition igår...inte hela lådan etc etc men ett "förboknings" fodral med 3 nycklar inuti...är alla 3 beta nycklar eller woOt?
tut!
Skivsamlare

2008-09-04 14:48
teller, vaaa gäller det alla ställen då? lästen att några var skitsura frö att de tex inte fått ngn inv till open beta på discshop osv o.O

misguided; borde det inte stå vad de är till?:P

2008-09-04 15:36
Allt står på hemsidan.

www.war-europe.com

2008-09-04 17:27
Yes! Har bokat från webhallen så nu kör vi!

(ajajaj att detta kommer mitt i högskolestarten) :O
Skivsamlare

2008-09-04 18:06
best man tankar beta clienten då.. betan e la på en 10gig va? vilka klasser ska ni lira? och vilken server? ingen av mina polare verkar ska lira förän dom har sett mitt lir, så jag kan la lika gärna rolla med er :D kommer det finnas många servrar á la wow, eller lite färre som conan?

2008-09-04 18:14

Betan är på 8.48gig

Det är klart du ska lira med oss. Vi såg ju vad dina polare gick för i Aoc ;)
Min polare har en bra guild på gång med en massa skönt folk som du säkert kan få joina.

Finns Open och Core servrar. Open är väl lite mer "PVP" men verkar ha en massa jobbiga regler plus att pvp ändå finns typ överallt i War så Core verkar mest lockande för mig faktist men jag har inte jättekoll. Hm Webhallen slackar, lär ju inte skicka ut fler keys förräns tidigast imorgon :(