Moderator
2010-03-28 21:11
Vad sugen man blir på att läsa alla spoilers, ligger på snart 7 timmar på tvåan också, så snart blir det att kunna få vara med i den här tråden!
time isn't wasted when you're getting wasted .
7? då borde det ju vara slut snart :P eller kanske bara var för att jag kört det förut, men jag drog igenom 1 och 2 på 6 respektive 7 timmar. men det tog nog längre tid back in the days, speciellt 2an.
du är kär i mig.
Moderator
2010-03-28 23:54
Joo känns som det börjar ta slut snart. Enda grejen jag hade problem med egentligen var den där Medusabossen, var lite jobbig i början. Men snart fan, då börjar det! :)
Svensson Spoiler Hmm, fragan ar om Sony Santa Monica ar sa subtila att de drar en sadan luddig referens. Plus att jag tycker de gjorde det ganska tydligt att han tog sitt liv med svardet eftersom allt blev svart och man horde endast hans andetag, sen blev det tyst. Det kanns som att post-credits scenen ar mer som en "eller dog han verkligen?" grej an en "ok, sa han tog sitt liv for sure". De kanske inte vet med sig om det har verkligen ar sista GoW spelet och ville anda lamna en trad oppen ifall att de ska gora mer spel. For egentligen... kan Sony Santa Monica ens gora nagot annat an God Of War? lol
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Moderator
2010-04-04 18:03
Haha, haft mycket för mig under veckan men satte mig och varvade tvåan inatt. Tycker det var ett jävligt svårt spel i omgångar. Men får äntligen sätta mig och lira trean nu! Haha.
Provade på den svåraste svårighetsgraden. Dog på en träff på första bossen. La ner. :D
jagvillocksåhaenblog.com
Moderator
2010-04-05 11:40
Haha kan tänka mig det, men vad kör ni på för svårighetsgrader förresten? Svåraste vågar jag inte, men kör alltid på hard för att få det lite svårare. Så att man måste lära sig fienders attacker osv så man får tänka lite ;'>
Svåraste får du inte förrän du klarat spelet ändå, så bara köra hard direkt om du känner att du kommer klara det.
jagvillocksåhaenblog.com
Jag körde på Titan (hard) och tyckte det var lagom, även om jag fastnade lite i slutet. Har även kört igenom en gång på easy för trophies också och tyckte det var för enkelt. Man behövde inte använda nån strategi eller ens blocka på många bossar, utan man kunde bara sitta och spamma fyrkant-knappen..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Nu har jag det äntligen! Och det är precis lika grymt som jag hade förväntat mig :) Risken för en alldeles för snabb genomspelning finns dock, då timmarna rinner iväg i detta spel.. :P
hehe den bästa födelsedagspresenten en görl på 18 jordsnurr kan önska sig <3
i care because you do
marvingaye & svensson Spoiler En möjlig fortsättning på serien kan mycket väl involvera Kratos' brorsa, något som hintas redan i ettan. När man klarat spelen får man ju tillgång till ett par filmer. En av dem i ettan berättar historien om Kratos' bror och deras uppväxt i Sparta. Endast de starkaste barnen fick vara kvar och resten "kasserades". Kratos' bror hamnar i undervärlden där han bidar sin tid för att hämnas på Kratos som han anser övergav honom. Kolla videon om ni inte minns: http://www.youtube.com/watch?v=HdIOCVp36uQ I slutskedet av trean när Gaia dyker upp säger Zeus något i stil med "Your pawn has failed you Gaia. Perhaps you should have chosen the other one?". Vem denna "other one" är framgår inte. Dessutom hittar man en lapp nere hos Hades där någon har skrivit till Hades och frågar vad mer han ska göra för att få sina synder förlåtna. Hans bror blev en gud samtidigt som han själv tvingas ruttna i helvetet. Det låter ju inte helt osannolikt att denna broder som åsyftas är Kratos.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evolution Nice! Hade helt missat allt det där! Kan bli intressant.
Spoiler inte så konstigt att du missat det, och känns lite krystat att dom tar nåt från en video som var tänkt lite som en "what if" och fan-tease, och krämar in det som canon..
du är kär i mig.
Var ju en del rykten (redan innan GOW3 släpptes) om att "GOW4" ska ha en helt ny huvudperson* och att det ska utspela sig i Asgård. Jag hoppas att det stämmer, finns nog en hel del intressant man kan hitta på där. * = Förhoppningsvis är denna person inte på något sätt relaterad till tidigare GOW-spel. Glöm GOW1-3 och börja på nytt.
Det hade varit sweeeeeet!
Dubbel-postar nu men fuck that shit.Spoiler Innan sa skrev nagon om Kratos brors note. Detta ar da hur den sag ut. "I beg at your Palace gates, grant me a reprieve! Have I not become all you have wanted? Are my debts not paid in full? How long must I hope for a rescue that will never come? He becomes a god, while I rot and suffer. Release me so that I may have my revenge!" +nar man springer runt som "fear" kratos... "Also, when you are in the Darkness, you get to a blood pool with dialoges from another games, if you wait a little, a pair of interesting dialoges will show: (Of a male voice, not Hercules) "Spartans never lay their back in the ground. Right, brother?" "Don't leave me again Kratos" (Same voice) "
caliber: hehe vad skulle göra det till god of war om ej kratos var med?
i care because you do
Gameplay. Episka bossfighter. Innovation. Gudamord. Underållning. Skön balans mellan plattforming och action. Kratos är bara en liten del och jag tvivlar inte på att Santa Monica Studio kan komma en bättre protagonist efter tre GoW-spel. Känns som att Kratos (eller nån relaterad till honom) skulle begränsa dem i nästa spel storymässigt (och gameplaymässigt) medan de skulle ha helt fria händer med en ny karaktär.
Kratos ar en otroligt en-dimensionell och simpel karaktar. Visst det ar underhallande att han ar arg hela tiden, det mesta han gor ar justified med tanke pa vad han har fatt ga igenom, men seriost, ibland tycker jag den har serien fortjanar att ha en lite mer valarbetad och genomtankt protagonist. Skulle valdigt garna vilja se dem testa nya vatten utan Kratos.
marvin: Det är ju att Kratos är så totalt kompromisslös som gör honom så underbar att följa. Han har ett klart mål med allt han gör och låter inte sentimentalitet komma ivägen; han ska döda Zeus. Den som försöker stoppa honom för käka sten. Ibland kanske han måste döda eventuella civila också men det är bara pga deras dåliga omdöme att komma i hans väg, det är inget personligt. På så vis är Kratos något av jämställdheten personifierad. Kvinna, man eller gud, står man ivägen så kommer man med största sannolikhet att dö. (Eller om det handlar om ren psykopati snarare än jämställdhet är en definitionsfråga). Spoiler Därför blev jag lite förvånad när Kratos helt plötsligt visar känslor för Pandora. Ska man göra ett nytt God of War bör man ha med Kratos. Förmodligen som protagonist men det är fullt möjligt att använda honom som antagonist. Men helst skulle jag se Santa Monica Studios gå loss på Oden, Tor & Co.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Spoiler hehe, jag fick ju för mig att O-symbolen vid ett tillfälle skulle betyda att han skulle hjälpa en snubbe, dvs killen som står i vägen för kratos på husväggskanten vid de brinnande fönstren typ strax efter man dödat helios (?) (kmr inte ihåg exakt när det var) kunde fan inte låta bli att häpna när han tog huvudet och bara körde in i vägen :>
i care because you do
media: Spoiler Det är så han är vår käre Kratos, antihjälte och totalt utan medkänsla :) En fråga bra till alla: Jag har för mig att man i de två tidigare spelen att man kunde få ha kvar sina vapen och uppgraderingar om man körde om spelet på samma svårighetsgrad, men det går inte i 3an?
Evolution P26 Om man ska jamfora med andra karaktarer i den har genren, sa visst, kratos ar inte sa dalig och stundtals sa otroligt absurd att han blir underhallande. Kanske var lite hard i min kritik, men tycker anda att han ar valdigt en-dimensionell och for mig skulle han kunna bytas ut ganska enkelt, spelen skulle vara precis lika bra och mojligtvis battre. F.o sa verkar det vara ett konsekvent tema inom den har genren att karaktarernas personlighet gar hand i hand med hur de fightas(rent gameplay massigt), ser ut och ror sig, och dar stannar deras karaktarsutveckling. Vilket gor dem en-dimensionella men anda underhallande. Kratos ilska skiner igenom i allt han gor. Varje steg, vandning, varje javla ord han sager. Pa samma satt som Dante ar otroligt "stylish", kaxig och over-the-top i allt han gor. Bayonetta ar klyschigt promiscuous/sensuell i valdigt traditionell anda och aven hon kaxig och sjalvsaker som fan. Extrema karaktarer utan nagot djup eller subtila nuanser. Men anda underhallande.
Marvin: Kratos fightingteknik var något jag funderade lite inför trean. Hur mycket kunde man egentligen förändra? Tyckte nästan att förändringarna från ettan till tvåan var lite för stora (även om de gjorde Kratos bättre och enklare att fightas med). Eftersom trean är en direkt fortsättning vore det konstigt om Kratos helt plötsligt skulle ha lärt sig nya grymma moves. Men utan föränyelse finns ju också risken att man känner att spelet har stagnerat. På så vis fastnar Kratos i det här endimensionella du pratar om men en för stor förändring skulle riskera att rubba karaktären man har byggt upp. Nu löste utvecklarna det här dilemmat briljant genom att ge Kratos ett par nya vapen och på så vis ge honom nya moves. Kratos är samma karaktär som blivit så populär men står inte stilla i utvecklingen. Inför ett eventuellt fjärde spel ändras dock förutsättningarna. Om man låter det gå ett par år mellan händelserna kan mycket hända vilket ger möjligheten att utveckla Kratos lite som man vill. Men det endimensionella är nog ganska viktigt i den här typen av spel. Kratos ilska är konstant men man kan ändå förvånas lite över hans beslutsamhet och övertygelsen om sin egen storhet i och med att han aldrig lyssnar eller kompromissar. Hans sak är hans sak och han har inget intresse av att varken hjälpa eller sätta krokben för någon annan. Sådana fasta övertygelser är inte helt vanliga i spelvärlden. Dante tycker jag inte kommer upp i samma kaliber. Storyn var inte så engagerande utan spelade mest för att det var snyggt och en del roliga fighter. Dante haltar även om han så klart är fast besluten om att rädda sin fru, men är samtidigt mer kluven och aningen känsligare. Bayonetta har jag inte spelat så kan inte jämföra.