I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fan, jag klarar inte av Diablo!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-07-30 21:06

Fan, jag klarar inte av Diablo!

Lirar lite Dibbe 2 nu för skojs skull, började direkt från LOD och scratch. Necromancer level 28 med hyfsade grejer, bl.a. socketed heavy cross bow med toppstenar. Kan fan inte döda jäveln, har dödat allt annat, bara Diablo kvar där. Kommer inte i närheten av honom på långa vägar då han dödar en på typ ½ sekund. Ens små pets man framkallar petar han sig mellan tänderna med typ. Vad ska jag göra? Mindes fan inte att det var SÅ svårt back in the days. Tips?

2008-07-30 21:13
Han har redan slaktat mig 4 ggr, varje försök att hämta tillbaka gear och sånt kostar skjortan. Fan va jag ångrar mig nu att jag valde Necromancer, sämsta klassen ever, haha.. Bara massa curses och summons. Big deal när man möter Diablo liksom..

2008-07-30 23:18
Lirade också singelplayer Necromanser för en herrans massa år sedan, fastnade också på Diablo på lvl 28-29. Började lira battlenet då och har aldrig ångrat mig.

Försök o levla på andra ställen så länge då? Diablo är svåraste bossen och du lär minst behöva dina lvl30-spells

2008-07-30 23:25
Osh, necro.. Tufft val.. (dock är summoning necro med rätt eq bästa PVP gubben)

Jadu.. Hur mycket damage gör du på han? Går det att få ner hans liv? För jag har suttit i kanske 30-40 minuter och dödat den jäkeln en gång på singelplayer.. man får ta lite tid, kämpa, kämpa, heala, heala! ..

Dock borde du valt Sorceress / paladin, då de är bra singelgubbar :-)

Lycka till!
be the change

2008-07-31 00:12
I know, tänkte prova ngn jag inte spelat med tidigare (nu vet jag jag varför, haha), crap klass asså.. Iofs, kanske skippar skiten och kör en paladin istället.. :)

Tänkte mest ifall nån visste ngt knep, typ lura ut honom nånstans eller nån taktik osv.

2008-07-31 00:24
börja köra på battle.net

2008-07-31 00:34
Du måste väll istortsätt vara summon specc för att klara av dom?
Att bara lägga curses på han och försöka slå ner han kommer inte gå.
Annars om du har en ok...lärling...helpreda... bodyguard... så kan du ju försöka ta så mkt du kan, portal upp. repair(köpa pots/ressa bodyguarden) gå ner och fortsätta så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-31 08:51
haha jag gjorde precis samma som du för någon vecka sedan.

tog mig ungefär 5-10 försök innan jag kom på vad jag skulle göra och sedan lyckades jag med den 45 minuter långa fighten.

som någon sagt tidigare PVP = Necron riktigt bra...MEN...jag skulle aldrig köra PVP längre inte ens på closed b.net.

för mkt haxxoRs!

tillbaka till taktiken:

jag körde skelliemancer build som finns här: Länk till http://strategy.diii.net/news.php?id=509

insåg dock väldigt snart att mina skelett stendog på en halv millisekund....jag använde tillslut bara golem och Mercen som tank. sen sköt jag någon av mina crapspells (minns ej namnet)...

så här i efterhand så hade jag lagt ner och blivit boostad igenom skiten så man kommer till baal och kan levla upp till 45-50
tut!

2008-07-31 17:53
Skriv "/players 8" och gå och levla nånstanns, sen går du tillbakar och sparkar skinkorna av honom.

2008-07-31 19:26
på b-net, nonladder har jag lite stuffz :-)
be the change

2008-07-31 20:30
Ok att nec är lite klen i början men "sämsta klassen ever"? Nej mannen :)
Nec är typ den enklaste att döda bossar med så fort man får bone spirit, även bone spear är najs innan man får spirit. Bara hålla sig på avstånd och spamma spirits + mana pots så är bossarna bai bai. Duriel är den "svåraste" för nec på högre svårighetsgrader men även han är ju inte öslagbar.
Bone skillsen är inte helt värdelösa längre tack vare synergies. Dvs, genom att levla upp vissa skills så blir andra skills starkare. För nec så är det teeth + bone spirit + bone spear som är ger mer dmg åt varandra och som är rätt najs att levla upp om man vill ha det lite roligare och kunna ta bossarna hyfsat lätt.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-08-01 08:22
Kom ihåg när jag körde Nec i början så va det alltid Blood golem och Iron Maiden... sen va det vara att stå och vänta...
There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2!

-Katt Williams
Rappare

2008-08-05 14:37
det var sjukt längesen jag lirade D2 LOD men har för mig att det finns ett "fusk"
som inkluderar Wirts Leg, som finns i tristam.

om du inte gjort dig av med wirts leg, så är mitt råd att gå till tristam och hämta det
sen gå in på nån sida och läs på om hur man går till väga med det =)

annars är det bara fixa högre level och kämpa,kämpa, och åter igen kämpa

jag klarade diablo med level 30 sorceress, fegade bara och använde fire ball osv =)

mycket lycka till dig!

/*Ä

2008-08-05 18:00
Nåja, min Paladin är iaf på level 24 nu och är i början av Act III, dessutom en Exp char så lite feta rune words pumpar ju upp allt desto mer. Med Salvation på level 30 så kommer Diablo sen att möta sin död mycket enkelt och smidigt, hehe..
Moderator

2008-08-05 18:31
Änglalik Det är The Hidden Cow Level. Inte direkt ett fusk, bara en liten extrabana.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-08-05 19:30
Den va lite kul i början, Cow level

2008-08-05 19:58
Oja, sen efter ett antal gånger så är det inte så roligt längre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-07 06:48
Fan vad fånigt enkelt det var denna gången, haha.. /players 8 för max svårighet från start, Zeal build som maxas plus lite synergier och Salvation. Gäspade mig igenom battlen. Nåja, det var under normal iaf, finns ju nightmare och hell också, ;)

2008-08-09 14:47
marvingaye X23

What he said. Necron är långt ifrån den sämsta charen i pve (pvm), han är till och med långt ifrån dålig. Du ska dock inte lvla han i summoning, utan som marvin sa, i bone skills med backup från curses. Du kan klara hela spelet med honom, genom normal-nightmare-hell.

Sorcen är bra till en början, men när du väl hoppar upp i svårighetsgrad så kommer den inte gå att soloa med längre. Speciellt på hell.

Om du verkligen vill köra bra solo builds så ska du köra antingen en Hammerdin eller en Wind druid.

Spelet är dock inte riktigt tänkt att soloa. Nu syftar jag så klart på högre svårighetsgrader. Senasete två gångerna jag klarat det genom hell har jag gjort så med en polare, först som Frozen orb/meteor sorc och en Bone necro, andra som Hammerdin och Wind druid. En annan bra combo är Hammerdin och valfri melee char (tack vare maxad concentration aura).

Lycka till och skaffa Runewords.
I'm drinking the water. So should you.
Rappare

2008-08-09 16:45
jo jag vet, hidden cow level herodrics cube med wirts leg och town portal.
men de är inte det jag menar!, det kommer verkligen inte ihåg, men
man ska kunna göra något med benet och använda det som ett vapen
och slaya diablo på 2-3 hits typ. forska om du vill veta det riktiga svaret!

2008-08-15 01:59
En summuning necro med bone explosion är ju klart den lättaste karaktären att klara hela spelet med(solo).
Jadu...

2008-08-15 02:39
Corpse Explosion