I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spelat BGII: SoA? Kolla för skojs skull...

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-07-18 13:55

Spelat BGII: SoA? Kolla för skojs skull...

He...He...He. Inte så kaxig längre!

You're it...

A historian is a prophet in reverse

2008-07-18 14:00
Haha hur fan kunde en Death Spell fungera på en drake? ^^
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-07-18 15:23
Hans sista tanke måste varit "Lotto..."

2008-07-18 15:24
P.S. All uber duper equipment jag samlat ihop till Imoen och Anomen försvann i Hell...SUCKS!
Hangaround

2008-07-18 17:38
sunkigt party du har, fast du kanske inte spelar för att bli så kraftfull som möjligt.
Poet

2008-07-18 17:54
Fyfan vad bra BG2 är.
Dom sägs ju jobba på "The spiritual sequel" till den också, hoppas den blir grym.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-07-18 18:09
BGII är mitt favoritspel. Kan nog varva det gång på gång, så jävla bra story och roliga quests! Angående sunkpartyt så spelar jag bara med de karaktärerna jag trivs ihop med. Hade Nalia förut men hon dog i Underdark och gick inte återuppliva (dog direkt igen tack vare 0 i Charisma tror jag.) De som faktiskt bidrar mest till partyt är Anomen, Minsc och Keldorn. (Keldorn har Carsomyr <3 <3 <3) Anomen har många bra spells och Minsc är bara damp. Minsc dör lite för mycket, tänkte byta ut honom mot Sarevok men har skaffat så mycket bra grejer till Minsc (The Equalizer och Blackrazor.) Själv använder jag Silver Sword med min Half-Orc Kensai. Fan vad nördig jag känner mig nu! Varför jag har Jaheira har jag ingen aning om...hon är bra att ha vid en del dialoger, är det enda...

P.S. Resten av partyt kan va hur sunkigt som helst, Keldorn och min char slaktar allt. Båda har Boots of Speed och bra damage. Splatter, splatter, splatter.

2008-07-18 20:12
Romansen med Jaheira e längst av alla, därför har jag ofta med henne (inte för att den funkar när man e halv-orc). Jag brukar spela med de karaktärer jag tycker har roligast konversationer.

Annars är ju den bästa klassen Sorcerer. När man har Time Stop, Improved Alacrity och Abi-Dalzims kan man döda allt på skärmen innan de ens hunnit röra sig.

2008-07-19 01:03
Näe half-orcs är fan inte snygga. Ska installera NVN2 på nya datorn f.ö. Minns inte om det var kul eller inte.

2008-07-20 14:15
Det är fan respekt att använda Death på draken och döda honom.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka
Hangaround

2008-07-21 14:22
Edwin, Korgan och Viconia ska det vara..men så kör jag evhul också:)