Nya menyer och avatarer till Xbox 360
Ifall någon har missat:Nya menyer: Under E3-presskonferensen passade Microsoft på att visa varför det inte blev någon våruppdatering i år... Det gamla fliksystemet ska nämligen skrotas helt. Istället görs det om från grunden med helt ny start up-sekvens, helt nytt utseende och annorlunda funktionelitet. Tanken är att det ska gå betydligt snabbare att ta sig mellan de olika sektionerna och ny funktionalitet läggs också till. Exempelvis kan man bilda en grupp med några polare redan i dashboarden (menysystemet) för att därefter spela exempelvis Halo 3 och sedan byta till Uno, utan att någonsin tappa kontakten med de andra som följer med in och ut ur spelen ni väljer. Nu har ju inte vi fått Video Marketplace ännu, men tanken är att man faktiskt till och med ska kunna dela på filmer med polare och kolla tillsammans i grupp över Xbox Live och kommentera rullen tillsammans. Andra nya funktioner är att Xbox Live kommer att sys samman ännu hårdare med Xbox.com så att du ska kunna köpa saker därifrån och ladda upp dem till din Xbox 360. Tanken är att du ska kunna sitta på jobbet, ladda hem någon riktigt stor fil och ha allt klart till dess att du kommer hem. Exakt när den nya dashboarden kommer finns det inget datum kring, men Microsoft talar om hösten, vilket borde innebära senast slutet av oktober. Bilder: Ditt Gamecard kommer att göras om ordentligt, lät Microsoft meddela under sin presskonferens. Ett nytt avatarsystem kallat just Avatars ska nämligen införas där man med några enkla handgrepp kan skapa ett digitalt alter ego. Mängder av kläder kommer att finnas och Microsoft talar om att lansera olika kollektioner för årstiderna, samt att vi förmodar att det kommer att finnas en hel del spelrelaterade med. Dessa avatarer kommer sedan att finnas i en speciell avatarsektion på den nya dashboarden där du enkelt kan se vilka som är online. Sedan är det bara att snabbt markera vem du vill kommunicera med eller bilda en grupp. Denna grupp kan du sedan ta med till vilket spel du vill.Avatarer: Ditt Gamecard kommer att göras om ordentligt, lät Microsoft meddela under sin presskonferens. Ett nytt avatarsystem kallat just Avatars ska nämligen införas där man med några enkla handgrepp kan skapa ett digitalt alter ego. Mängder av kläder kommer att finnas och Microsoft talar om att lansera olika kollektioner för årstiderna, samt att vi förmodar att det kommer att finnas en hel del spelrelaterade med. Dessa avatarer kommer sedan att finnas i en speciell avatarsektion på den nya dashboarden där du enkelt kan se vilka som är online. Sedan är det bara att snabbt markera vem du vill kommunicera med eller bilda en grupp. Denna grupp kan du sedan ta med till vilket spel du vill. Även om Microsoft inte sade något visades stora omgivningar upp där dessa avatarer kunde promenera omkring och interagera med saker. En onlinevärld för dessa avatarer, som för övrigt är ett system som skapats av Rare, tycks med andra ord vara på gång. Rare nämnde även att det hela är skapat så man enkelt ska kunna importera sina avatarer till spel för att använda som huvudpersoner likt Nintendos Miis. Avatarerna kommer att lanseras i höst tillsammans med den nya dashboard-uppgraderingen som ett led i att skapa ännu mer community-känsla bland Xbox Lives drygt 12 miljoner användare. Bild: Allting taget ifrån www.gamereactor.com Så vad tycker ni? Jag tycker att det verkar hel fräscht, kommer att bli kul att se resultatet. Och av att dömma på bilderna så blir det en mycket snyggare och enklare dashboard att ta sig igenom. Jag ser absolut framemot detta. Menyerna och avatarsen kommer tydligen att lanseras redan i höst.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
GOLD SUBSCRIPTION CARD 1 MONTH : F68XZ(2)-4C27W-8WRBW-PXP6R-HRFPQ hittade det hemma, palla inte göra en tråd om det, men om nån vill ha så har ni det där! =)
((MAAD))
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Ska även komma nått som heter Xbox Live Primetime. En av de nya sektionerna i den kommande Xbox 360-uppdateringen heter Xbox Live Primetime. En ny nedladdningstjänst avsedd för den typ av spel man tänker sig att kunna spela med folk som inte ens gillar spel. På Microsofts presskonferens visades exempelvis "Alla mot en" där man med sina hopknåpade nya avatarer utamanar folk i kunskapsfrågor på samma premisser som TV-programmet. Fler program ska finnas tillgängliga, precis som namnet Primetime antyder, och tanken är att det ska växa till en stor sektion med spel som passar även din gamla moster eller rent av farfar. Även dessa spel kommer att ha någon form av rankinglistor och Achievements och tanken är att man ska kunna tävla om verkliga priser i vissa fall. Kul idé, hoppas bara inte att det resulterar i 360's som slutar fungera som én annann uppdatering *ähum ähum*. Haha :) Hoppas också på det.
Suck on my chocolate salty balls
ingen som takkar för koden då?! ;S
((MAAD))
haha fan davve du kunde inte dragit den i priv mess? :( Tycker avatar skiten känns lite B, eller tillochmed mycket B. Jag klarar mig utan sims liknande trams, sånt kan dom på home behålla tillsammans med nintendopojkarna. Meny systemet ser också jävligt ruttet ut, spelat PSP mycket kanske?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Ser ut som en löjlig Mii/home ripoff. Typ som microsofts singstar ripoff Lips och sonys achievements ripoff Trophies. Fast det spelar väl ingen roll då säkert många kommer gilla avatar skiten.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Graffare
2008-07-16 13:45
Det blir nog säkert bättre, då när det kommer. =)
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
marvingaye P23: Eller typ som att Metal gear solid är en ripoff på Metal gear! Kommer bli otroligt gay och min avatar ska vara klädd i rosa
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Eller typ som att Metal gear solid är en ripoff på Metal gear! haha va
Kommer bli otroligt gay och min avatar ska vara klädd i rosa ja jag kommer springa runt i home som en söt liten skolflicka. utan tvekan
palla vara seriös med sån skit :)
Mängder av kläder kommer att finnas och Microsoft talar om att lansera olika kollektioner för årstiderna Dude! I'm so there. Allting som førbättrar funktionallitet är givetvis bra men man får inte ta saker och ting før långt. Ska vi gissa hur mycket kläderna kommer att kosta? Nätmobbning på en ny nivå när eriks avatar inte sportar de senaste lacosteskorna?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Fyfan vilka fula menyer, verkligen skitfula.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
marvingaye P23: Playstation versionerna av metal gear solid är ju ripoff av nes versionen! haha blir fan home för mig så kan vi ha trekant, pax för katolsk skolbrudskjolen! Coke P22: kan gissa att du inte behöver gråta då du äger en ps3?
doggson P22
Playstation versionerna av metal gear solid är ju ripoff av nes versionen! Nej haha. Det är ju fortfarande hideo kojima som ligger bakom spelen. Det är ju som att säga att alla final fantasy till PS är ripoffs på final fantasy spelen till NES. Fortfarande samma utvecklare liksom, de bytte bara konsoll :)
haha blir fan home för mig så kan vi ha trekant, pax för katolsk skolbrudskjolen! Vi kan ha pjamasparty i min home lägenhet och bara chatta n_n
doggson Du e så søet ;) Jag äger fortfarande inget ps3 och har inga planer på att inførskaffa ett førens ff xiii versus släpps.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
marvingaye P23: Låt mig leka ovetande idiot fanboy på ett forum! klart som fan jag vet att hideo gjort spelen :P ibland måste man vara efterbliven! Coke: <3 förlåt för att jag kränkte dig :( trodde du ägde en failstation
Oftast när jag läser i forum, så gläder jag mig åt att äga och älska samtliga konsoller, så att jag slipper vara en rövsugandes hor-fanboy-fitta.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
__virre__ F14 Jag äger både ps3 och 360 men leker ps3fanboy för att det är väldigt roligt och doggson är gullig vad är ett tvspels forum utan fanboykrig liksom :)
...ett värt forum, typ?
vi skulle ha det såhär typ: dggsn :"åh guued va metal gear solid 4 verkar bra azzåh! wow jag önskar att jag kunde spela det på min konsoll!" mrvng: "Men du har ju ändå halo som är jättekuuul ju! master chief är en så cool och intressant huvudkaraktär! men alla konsoller är väl bra på sitt sätt antar jaag! tihi ^^" nej usch. vem fan vill se det
hahahahahahahahahahaha marvin <3