I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spel problem i Vista

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-05-27 15:39

Spel problem i Vista

Tänkte lira Gta san andreas (nej inte gta IV) och installerade det på datorn. När jag sen ska spela så kommer det upp en ruta gta_sa.exe har slutat fungera. Om man startar det genom "den här datorn" så kommer det upp en meny där det står:
Spela gta...
installera direct X 9
o.s.v.
Trycker man då på spela så händer det ingenting, kommer inte upp något felmedelande eller nått.

Vad är felet?
Hur ska jag lösa felet?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-27 16:04
Någon?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-27 16:28
Har du provat att högerklicka på GTA SA ikonen och sen trycker du "Kör som administratör" ?? Det är iallafall så jag löser de mesta av mina Vista problem när jag ska lira
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2008-05-27 16:45
ah har testat det. funkar inte heller. Kan det vara brandväggar o skit?

2008-05-27 16:56
Finns det ingen annan som har några knep? annars kommer de snart upp ett gta sa på köp/sälj här!!!

2008-05-27 17:49
De flesta spel som gjordes innan vista fungerar inte att köra i vista (jättebra planering från microsoft)
Vet ej hur man gör men jag vet att det ska gå att ändra exe. mappen så att man kör den i gammla windowsinställningar. Testa högerklicka om inte det fungerar så sök på flashback
Shooo bree

2008-05-27 23:25
borde ju funka som i xp ?? högerklicka, egenskaper sen xp-kompabilitetsläge ?? Lycka till :)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-06-09 14:02
Hmm, jag har inte haft några större problem med att få igång GTA:SA under Vista, kör du måhända 64-bitars? Isåfall kan det vara lite knepigt men prova som sagt kompabilitetsläge för XP. Sen har jag för mig att det fanns en config fil som ligger någonstans på din användare, det kan vara en idé att kika in där och se om det kanske är så att någon grundinställning är off, kanske för låg upplösning för din skärm eller något sådant trams?
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!