I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gametrailers misstag, partiska?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-05-11 17:39

Gametrailers misstag, partiska?

Vad tror ni om det hela klippet visar?
Tyckte det var värt att visa för folk som undrar vilken maskin dem ska köpa och använder sig av gametrailers.com för att avgöra.

360 vs ps3 jämförelse av GT

2008-05-11 17:53
ja, jag har märkt det rätt mycket. kollade nyss på review på halo 3, och det märks tycker jag att dom hypar det lite väl mycket. trots att dom klagar på grafiken, och att det inte är alltför nyskapande, och en story som knappast är värd en 10a, får spelet 9.8. det känns bara som att dom hypar 360 aningen för mycket.
du är kär i mig.

2008-05-11 19:48
Hehe GT partiskhet har varit vida omdiskuterat och det här är väl beviset som bevisar att de är fanboys.

Annars personligen är jag av följande uppfattning: PS3 har varit, är och kommer för all framtid vara bättre än 360 hårdvarumässigt och uträkningsmässigt, men det är inte så enkelt och ge segern till PS3 då det är svårare att programmera spel till PS3 och faktiskt utnyttja fulla kraften, det är därför spel bland annat blir försenade när de ska släppas till flera plattformer samtidigt, att utvecklarna måste komma i underfund med PS3ans arhitektur och bygga ett bra spel. Skulle inte förvåna mig om utvecklarna upptäcker att det finns massa mer kraft och hämta hos PS3an och fortsätter och pressa och testa och utveckla.

Summa summarum, PS3an = vinner hård/mjukvarumässigt, men krånglig arhitetkur gör det knepigt att utveckla till den. Så visst, bättre spel, om utvecklaren kommer underfund med hur han ska jobba.

Sen har 360 enorm live community vilket alltid är sweet.

Aja, båda har sina fördelar och nackdelar, kan nog utpekas som partiskt för PS3ans del, men jag hyllar även 360n för den förtjänar beröm. Nintendo Wii kan slänga sig väggen och kravla ut därifrån när den har spel värda och spela.

2008-05-11 20:30
det är därför spel bland annat blir försenade när de ska släppas till flera plattformer samtidigt,

Det ar inte bara p.g.a. PS3an som spel blir forsenade. Eftersom 360n bara kan ha sina spel pa DVD skivor sa staller det till stora problem for utvecklarna ocksa, vilket i vissa fall har forsenat multiplattformsspel.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2008-05-21 19:34
Om ni letar på IGN så kan hitta en rapport som visar på att 360 är klart överlägsen PS3:an vad det gäller prestanda. Iof var det MS själva som gjort den rapporten:D Men oavsett så har jag inte hittat något som direkt motsäger det från Sonys sida.

Jag vet inte direkt vad jag vill ha sagt, kanske att man inte kan bara avgöra direkt vem som har bäst grafik... även fast jag tror ps3:an är bättre prestanda mässigt bara av det skälet att det var släppt så pass senare.

2008-05-22 07:18
Svensson X18: hahaha Halo hype igen va :D

aww någonting är fel :D

Bara för att folk inte kan inse halos storhet så betyder det inte att spelet är dåligt, men som sagt folk har väl rätt att döma saker efter 2 minuters användande

"halo 3 blev överhypat" Vilka andra spel blir lika pushade av MS och säljer på samma skala? välförtjänt imo

Men detta är egentligen inte värt det, eftersom "jag har rätt" mentaliteten inte försvinner :)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-22 11:31
jag har lirat halo tillräckligt för att förstå att jag inte gillar det speciellt mycket...
du är kär i mig.

2008-05-22 12:19
jag har lirat halo tillräckligt för att förstå att jag inte gillar det speciellt mycket...

Samma här...

Men låt oss inte väcka alla halo fanboys nu. De blir så ledsna när man inte avgudar deras favoritspel.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-22 14:11
haha så ledsna :D

Nej men världen är ju som den är inte mycket att göra åt, vissa gillar lakrits och andra gör det inte inte mycket att göra åt
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-23 00:18
Tycker GT's förklaring är tillräckligt bra för döda diskussionen. De råkade skicka samma källa till de som klipper och eftersom de som klipper inte har något med datorspel att göra så såg de ingen skillnad.

När ska folk förstå att den största prestandan sitter i mjukvaran ändå så. Kommer alltid komma bättre mjukvara som gör saker snyggare.

2008-05-23 10:02
om du kollar på rewieven av halo så snackar dom om jävligt mycket "flaws" och saker som borde kunna vara bättre, ex. grafikmässigt, och då är det konstigt att dom smackar på med uberbetyg ändå
du är kär i mig.
Skivsamlare

2008-05-23 11:28
GT kör dessutom ps3an utan hdmi=full och superwhite=on, för att det skulle vara "orättvist mot xboxen"
fair enough..
Poet

2008-05-23 11:37
Vad är egentligen super white för något?
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Skivsamlare

2008-05-23 11:50
__virre__

* The TV in use must support a Y Pb/Cb Pr/Cr input signal.

About x.v.Colour

When Super-White is set to On, video content from AVCHD discs recorded in x.v.Colour can be played with a wide colour scale.

saxat
fair enough..

2008-05-23 15:13
Klart det är orättvist mot boxen :( kul att bli jämnförd med den där

Dieallot

2008-05-23 16:55
doggson P22

Jag håller med. Men i så fall borde man inte ens göra jämförelsen. Även om ps3 vinner på just det där så älskar jag min box lika mkt som ps3an iaf för det finns mkt mer bra spel till den.

Jag gillar din nya signatur btw hahah <3
skönt med folk som har självdistans :)

2008-05-23 17:29
marvingaye P22: Klart det finns bra spel Bungie gör ju spel till den :D
Vet inte varför men jag har aldrig varit sugen på ps3 av nån anledning, skulle jag få 5-6000 så skulle jag nog satsa på en wii och ett utökande av spelhyllan.
Känns som att sony gick fel där någonstans.

Men dom där siterna kan fortsätta jämnföra sina saker och tycka vad dom vill, huvudsaken är väl att man är nöjd och jag är inte inne på grafikhoreri eller processor snack så jag klarar mig :P

Man får väl bjuda lite eftersom alla blir bittra när jag förklarar min kärlek till ett överhypat skitspel (som absolut inte förtjänade ett betyg över 6 men bara hamnade runt 8+ strecket) :D

Dieallot

2008-05-23 17:56
doggson P22

Ps3's största problem hittils är att det finns för få bra exklusiva spel till den så här långt. Jag gillar mitt ps3 men jag kan lugnt erkänna att det hittils har varit hyfsat ovärt att äga konsollen. De exklusiva titlarna jag väntar på har inte släppts än t ex. Medans 360 har massvis med bra spel redan ute Visst, 360 släpptes ett år innan men ändå. När 360n var ett år gammal så fanns det mycket mer bra spel till den ute i jämförelse med ps3.

Ps3's storhetstid är inte här ännu imo. T ex: home har inte släppts och typiska sony titlar som egentligen borde vara sjävklara såsom nåt nytt från tekken serien, final fantasy, ett nytt team ICO/SoTC spel och MGS osv. Det känns i alla fall skönt att man vet att alla dessa spelen är på gång i alla fall. MGS kommer i juni och home släpps i höst.

M.a.o, alla som inte har köpt ett ps3 ännu har inte så mycket att oroa sig för tycker jag för de har inte missat så värst mycket.

2008-05-24 04:14
marvingaye P22: Hal uhm Haze har ju kommit nu ju, där har du ju eran halo killer!!11 :D

Men visst har inte Ps3:an så många Exklusiva lir ute nu, kommer ju minst 1 mgs och 4-5 FF spel till varje playstation konsol.

Fast fan du fick mig på Tekken :( det vill jag ha skulle gärna byta det mot Dead or alive utan att tveka :P

Hwoarang > studsande bröst

Dieallot

2008-05-26 23:13
haha nej du, haze är helt värdelöst och det är ingen subjektiv åsikt utan det ÄR helt värdelöst.
Jag vet inte vem som startade ryktet att det skulle bli en halo-killer, men spelet är ett skämt. Alla som lirade PSN demot som släpptes för ett tag sen tappade alla sina förväntningar och förhoppningar.

Så även att till och med kritikerna sågar det. 4.5 på IGN t ex. Så det kan ju alla 360 ägare glädjas över :)

Håller med om tekken f.ö. längtar som fan hehe