I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

chippad xbox eller inte det är frågan

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-04-29 09:07

chippad xbox eller inte det är frågan

Jag ska köpa en xbox 360 till killen, frågan är nu, ska jag köpa den chippad eller inte?? behöver råd, jag vet att spelen kostar 600 st och det är dyrt, men vad är bäst som sagt?????

2008-04-29 09:13
Kan man bränna spel så är det väl bra mer prisvärt att chippa. Jag som knappt vet hur man bränner en cd-skiva skulle inte göra det :P.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-29 10:37
hmmm, fördelar me chipp vet du, pris. typ de ända??

nackdelar eller "jobb": måste va dual DVD skiva och brännare pluss att i värsta fall (hänt vänner) så blir man bannad från att spela online me boxen. garantin slutar gälla så lägger xboxen av så är det kört och chippad xbox har större chans att sluta funka....

jaaa, det jag kom på nu.... men köpa spel för 600kr. itne som man slänger dem sen,,, bara in å byta mot nått annat,,, man får ju iaf minnst hälften av pengarna tillbaka lixom vid inbyte (oftast), så så farligt är det inte.... vill man ha BRA många spel på SAMMA GÅNG då kan de bli dyrt dock.

är du bara små kunnig me dator är chippa inte å föredra då det krävs lite jobb och stor bandbredd och bra koll på torent sidor m.m för att få de å funka.

PEACE
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-04-29 11:35
äh finns tung 360lir för 200-300 spänn. Nyast betyder inte bäst.

min 360 utan LIVE skulle vara som en PC utan internet. Usch nej!
rapperted.se

2008-04-29 15:24
Parasiter kör chippat

Känslan av att öppna plasten på ett nytt fräsch lir och känna lukten slår hårdare än att ha brännskivor överallt.

Kör normalt så kan han köra lite live också
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-04-29 15:26
alla jag känner som har chippat kör live utan problem..

2008-04-29 16:25
du kör chippat utan problem tills din box blir bannad och då är det kört. Känner folk som fortfarande har tur och andra som haft mindre tur... Bara att chansa om det låter mer lockande
rapperted.se

2008-04-29 18:14
alla jag känner kör chippat/flashat utan problem. så fort dom börjar banna på LIVE så är det bara lugna sig nån vecka sen flasha om till nyare firmware. så lätt är det.

jag har två av mina på flashning nu igen. yo.
 i get more pussy then panty!

2008-04-29 18:57
betänk bara att 360:n har haft störda kvalitetsproblem typ en tredjedel av alla 360:s har varit behäftade med fel. Nu har dom kommit tillrätta med det mesta dock men det är ändå en stor jävla fars med kvaliteten på maskinen... Och my point is om du kör en chippad har du ju ingen garanti från microsoft (3 år, väldigt generöst) utan bara de 6 månader enligt KKL från handlaren...

Köp en ochippad och styr upp en massa grymma billiga lir för pengarna som blir över, du får säkert ett par tre stycken iaf.
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.

2008-04-29 22:59
Skulle nog aldrig köpa en konsol utan intensions att chippa...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-04-29 23:18
Live är kul, så har du råd att köpa spel så kör på det, men är du inte rik så chippa skiten..

Rappare

2008-04-30 07:37
Det bästa är väl om du köper en ochippad, och så får han själv välja om han vill chippa den senare.

2008-05-28 17:04
om du inte spelar något på live hade jag köpt en chippad...
fast diggar du att spela med andra folk bör du skaffa en ochippad.

jag gjorde det misstaget...köpte en chippad för 4000. (längesen)
spelade rätt länge byggde upp min karaktär (i saints row).
...efter någon ny update så spärrades xboxen (för live)...tydligen så kunde den detektera att jag den var chippad så fick fixa en ny xbox, byta ut hårddiskarna, sen sälja min gamla,

tjänade iofs lite imellan men hade inte rådit dej att chippa om du vill spela live.

sen hade jag heller ingen dl brännare så kunde knappt fixa spel..
man kanske inte bryr sej om live om man kan få vilket spel som helst gratis...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-28 17:32
Xbox360 har redan en failure rate på 33% tack vare RROD problemet. Chippade boxar kan även få andra komplikationer och sluta fungera. Om detta händer så kan du inte få en ny i och med att garantin inte gäller om man på något sätt har modifierat sitt xbox.

Lägg även till diverse problematik som kommer att uppstå när man ska försöka spela online, vilket är en stor del av upplevelsen i många av succétitlarna idag som halo3 och cod4 t ex.

I slutändan är det knappast värt det.

Tycker man att 600 kr för ett spel är för mycket så behöver man inte köpa spelen på release.
Väntar man lite så droppar de ett par hundralappar. För övrigt så bör man alltid göra sin research innan man köper ett spel. Läsa olika reviews, kolla in screenshots och filmer på nätet, spela demos, kolla in vilka andra spel utvecklaren har gjort och om man gillade de spelen osv osv

Som någon förut sa, nytt dyrt spel betyder inte heller att spelet är bra.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.