I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-04-17 10:42

PSP slim Vs. NDS?

vilken av de bärbara konsollerna är bäst? vilken föredrar ni?

motivera ert svar!

fridens!

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-04-17 10:53
jag har haft mer kul med mitt psp lätt, men det är nog för att spelen som släpps där tilltalar mig mer. sen så är ju skärmen med lite bättre grafik ett plus.
i'm always telling the truth even when i'm lying.

2008-04-17 11:23
Psp väljer man pga chansen att modda den

Ds för att kontrollen är intressantare, sen är väl spelen mer old school liknande
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-04-17 11:42
så om man inte finner något nostalgiskt värde i en modern portabel spelkontroll utan mer är ute efter finesser och möjlighet till att spela backuper av mina lagligt köpta spel ;) så är PSP att föredra?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-04-17 11:51
Iofs vilka spel gillar du? är du mer inne på plattform tex zelda och liknande så är ds fint, men gillar du rpgs så är det väl psp

Men vill du ha tekniska finesser så är det väl psp då

Försök att få chansen att testa båda konsolerna först så du gör ett bra val bara, man ska inte lyssna för mycket på andra :P
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-04-17 11:57
Med DS behöver man iofs bara köpa ett kort som man kan lägga in spel på, har ett 2gb's kort själv och får in massvis med spel (iofs är DS spelen ganska små)

2008-04-17 12:42
Du köper ju bara usb minne till din psp också om du vill coppa spel eller liknande

Dieallot

2008-04-17 23:18

sorry för offtopic men doggson kan du förklara vad du menar ? usb minne till psp ?? vad har ja missat ? :S

Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-04-18 01:47
Oj är det inte usb minne man kör?
Ska kolla vad polaren har för skit sen när han återkommer från jobbet

Dieallot

2008-04-18 03:00
såntdär flashminne tror jag, litet kort.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2008-04-18 14:46
Jo det är minneskort, inte USB minnen ;) hade en PSP när den släpptes, men tröttnade fort på spelutbudet och bytade till DS. Dock verkar läget ha förbättras något, känns som det mest kommer skumma asiatiska småspel till DS atm :P typ Big Mommas Cooking eller vad det nu heter... helt värdelöst xD

2008-04-18 15:35
ah så är det, sorry där trodde det var usb pga att det var såpass simpelt att föra över filer via datorn och liknande

My bad

Dieallot

2008-04-18 21:37
spelar DS kanske 10-20 timmar i veckan, min PSP har legat i en låda sedan jag slutade dagpendla de 10 mil jag hade till jobbet på den tiden..

jag väljer DS vilken dag i veckan som helst
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2008-04-19 22:13
DS of course..dock är den sönder nu så det blir dax för en till
Enigma has spoken!

2008-04-19 23:45
Har ingen erfarenhet utav DS direkt men spelar knappt på min PSP längre. Finns inga spel som tilltalar. Köpte den mer eller mindre för att idéen att kunna spela GTA vart som helst verkade helt överväldigande. :D

Tror faktiskt att i slutändan så har man mer roligt med en DS idag än en PSP. Lumines är iofs sjukt beroendeframkallande men tror inte att det håller som argument.

Sen är det väl kul i början med alla "Custom Firmwares" och kunna spela gamla PS-titlar och alla emulatorer som finns ute. Men i ärlighetens namn så känns PSPn aldrig riktigt fräsch och inga riktiga "WoW"-titlar finns ute(God of War kanske iofs :P).

Fast väljer du en PSP så finns det mycket och göra, det är mycket att pilla med i början och prova tonvis av "homebrew" osv. Men just PSP-titlarna som kommit ut tröttnar man tyvärr på ganska snabbt.

Hoppas detta kommer till någon nytta
That's just stupid.