I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Overclocked (point and klick adventure) [PC]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-04-15 10:54

Overclocked (point and klick adventure) [PC]

Tänkte bara höra om det fler sm spelat detta spel ? annars måste ja tipsa starkt om det ! Ett peka klicka spel med lsjukt bra utseende och inte likt nått annat ja spelat än så länge iaf... kanske mest pågrund av storyn... iaf sjukt bra ! Hett tips !

Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-04-15 10:56
och just ja..kom gärna med fler tips på feta point and click´s...

sånna som kan utelämnas är ju klassikerna som monkey island, grim fandango, the dig, full throttle... men både gamla som nya... !

2008-04-15 12:26

Grim Fandango körde man ju dock med hjälp av tangentbordet, detsamma gällde Monkey Island 4 ;P

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-04-15 16:57
Syberia 1 och 2? rätt härliga, dock inte humoristiska på samma vis som grim fandango och klassikerna.

2008-04-15 17:48
Broken Sword 1 och 2 måste man ha spelat. Bästa i genren tycker jag!

2008-04-15 17:52
Maste ocksa uppmana till Broken Sword. Javligt skona spel.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2008-04-15 19:01
Tack för tipset om Overclocked. Jag älskar äventyrsspel, så detta kommer jag testa.

Har inte spelat det än, men det verkar likna Indigo Prophecy/Farenheit och Still Life lite i stilen, så kolla in dem kanske.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Rappare

2008-04-15 19:35
The Longest Journey, spelade jag genom halva på min flickväns dator innan det kraschade och mina sparfiler försvann.. Men det var fängslande fram tills dess!

2008-04-15 21:19
Sam & Max: Hit the Road!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2008-04-16 00:03
Sam and max har ju gjort en nyproduktion ja startade en tråd om förut... för övrigt så är självklart bbroken sword klockrena... både 1,2 och 3... finns det en 4 ?? isåfall är den bra den med..har spelat alla minns bara inte antalet... sen även runaway 1 och 2 :) också bra spel...

känner igen the longest journy har nog provat men fastnade inte ???

Indigo Prophecy/Farenheit var inte min grej riktigt...

still life har ja inte provat...

Syberia 1 och 2 ska het klart kikas upp !

För övrigt letar ja efterliknande spel som sagt...gärna med humor.. som grim fandango, broken sword serien... sam and max...

Och en massa feta creds till alla tipsen !!

potatissuger P20 !

Glömde bort den lilla detaljen men principen av spelande är ju på samma sätt, ett slags adventure spel...

2008-04-16 00:08
läste nyss om simon the sorceerer (stavning?/trött) är det ett "peka klicka spel" ? för det har kommit ett nytt nu...

sen även Jack Keane som verkade vara liknande..samt Art Of Murder: FBI Confidential.. ska kollas upp mer :)

hoppas genren återupplivas och sätter fart ! bästa spel genren enligt mig iaf ! :)

2008-04-18 19:16
Dom här är klassiker för mig men jag vet inte hur poppis dom egentligen är:
Discworld II : Missing Presumed
Discworld Noir

Sen om du har ett Wii så kan du testa Zack & Wiki. Ser ut som ett Platformspel och har ganska lite dialog men i själva verket så är det ett point-n-click. Kluriga och originella pussel med japansk humor. Inte riktigt som dom gamla godingarna men jävligt bra ändå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-18 22:39

är dessa spel resurs krävande?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-19 00:25
Tha_SlaYer P19
Håller med, hoppas genren återupplivas.
Då kanske det är värt att spela spel igen, för mig kommmer dock inget slå grim fandango

2008-04-19 00:26
Myst I - IV

2008-04-21 13:51
discworld var jag aldeles för ung för att uppskatta när jag väl spelade det, och när jag försökte lira det för några månader sen så pallade jag spela fem minuter sen fick det vara.
peka och klicka spel är nog fan inte min bag haha
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2008-04-21 16:12
discworld ska helt klart kikas upp ! tack för alla förslagen... och ber om ursäkt för att ja glömde Myst !

2008-05-15 10:33
satt å kikade upp sicworld nyss, men jag hittad eett som hette "Discworld II: Mortality Bytes!" är det missing presumed fast med ett annat namn ?

2008-05-15 10:40
Tha_SlaYer P19
Ja, tror ena är typ Amerikanska versionen. Den jag hade hette Missing Presumed fast jag vet att det finns två olika namn.

2008-05-15 23:36
hittade det, fic kdet dock inte att fungera :/ trots den "avancerad" xp installationen man fick lov att göra... ska kika vidare på det..

Kan dock rekomendera jack keane ! fett kul, kändes som ett lite modernare Monkey island :)

2008-05-19 22:25
Indiana Jones and the Fate of Atlantis , Maniac Mansion: Day of the Tentacle
Tråd dödadar!

2008-05-21 13:39
Maniac mansion är soft :D