beställt från webhallen?
www.webhallen.com undrar om någon har beställt spel från webhallen?. Om spelet kommer i brevlådan, eller måste jag vänta på att posten skickar ut en lapp om att de har spelet och sedan hämta ut det?
Jag fick hämta ut mitt skit på posten. 2 spel och en DVD box.
A Profound Hatred of Man
Jag fick spelet hem i brevlådan, riktigt bra.. COD 4..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
a tack för svaren. Missa skriva d innan, men om ni kommer ihåg hur ni betalde så droppa gärna de =)
internetbank tror jag det var.. fick till brevlådan
Webhallen rekommenderas starkt. Alltid snabb leverans på de varor som finns i lagret och så länge man bara beställer ett spel får man det i brevlådan, åtminstone om man bor i lägenhet.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Har köpt flera gånger men kört med postförskott då får man ett avi i brevlådan som du hämtar ut spelet med på närmaste postkotor och betalar vid kassan där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan krångla ibland,men oftast är dom riktigt bra.
...
Betalade med VISA och fick det ui brevlådan.. antar att du får det hem om det bara är ett spel elelr nått, såpass så det går ner i ett vadderat kuvert..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Typ ett spel går väl ner i brevlådan, 2 spel i sånt brev blir för tjockt och alltså skickas det till posten och du får hämta det där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Faktura...får hem varan direkt i brevlådan.
Inte om det inte går ner i brevlådan.
precis som nämnt innan är det en bra affär och det beror på storleken på brevet om du får det i bervlådan eller hämtar det på posten (om du inte har snäll brevbärare som jag har här i falun som tar med stora paket med och ringer på dörren och lämnar det om man är hemma, annars får man hämta på posten)
Har förhandsbokat 5-6 spel därifrån och betalat med VISA, har alltid fått spelen på releasedagen. Feta tummen upp för webhallen, bokade GTA 4 där förra veckan med :)
fan va najs, tack för svaren, är ju GTA jag ska boka, men börjat tveka om det där med 500 points fortfrande gäller. Men blir nog webbhalen endå, känns säkert.
Det står ju fortfarande "inkl förbokningserbjudande". Så ja, det gäller.
Hmm polaren har bokat 2 gta spel, 1 åt mig normal edition sen behövde han en väska så han tog limited själv. Hoppas skiten får plats i hans brevlåda ><
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
jag fick hämta ut mitt på posten, beställde ett 360 huhuh
Webbhallen kan ju suga kuk. promo ex och beg versioner (ja, vid bestellning av nya spel ) skickas ut och deras priser e ju helt sinnes. Checka x antal svenska spelsiter och se vad folk har att sega om dem. Att folk ens koper spel i Sverige e ju direkt galet eftersom regionslos knappt existerar lengre.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Tycker att priserna på Webhallen ändå är bättre än vad dem är på många andra svenska spelsidor.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Webbhallen är sjukt bra... väntade inte många dar på mitt spel ja beställde :) och dom har väl nåra av dom bästa priserna i sverige ? och regionskodningen som du säger finns ju fortfarande på alla konsoller osm är äldre...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Coke P22
Lär ju inte vara begagnade ex när man förhandsbokar iaf, ingen oro från min sida :P
Bokade mitt spel, sen gick jag och hämtade det. Najs..!Coke Att köpa spel från utomlands kostar ungefär lika mycket, om inte mer, om man åker frakt, tullavgift och moms.
varje gång jag förhandsbokat något har jag fått hem det 1-2 dagar innan releasedatumet, riktigt gött.
phow phow.
Grymt proffsiga. Köpte en shoddy mp3-spelare därifrån och det var inga problem att skicka tillbaka
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Att köpa spel från utomlands kostar ungefär lika mycket, om inte mer, om man åker frakt, tullavgift och moms. Känns som det e sällan det blir samma pris. Jag har köpt nya ps3spel från usa, kostade mig 350:- för ett spel med frakt.
Omen Att köpa spel från utomlands kostar ungefär lika mycket, om inte mer, om man åker frakt, tullavgift och moms. Om. Handla fron vg+ och liknande och du har inga problem. Att kopa spel i Sverige e direkt skadat.Tha_SlaYer Hade ingen aning om att folk fortfarande satt po ochippade last-gen.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Henk0 & Coke Då har ni tur. Jag har åkt på både avgift och moms uteslutande varje gång jag beställt någonting från utomlands whatsoever.
Tur? Se till att fo ditt packet stemplat som "gift" och det glider igenom varenda gong.
som coke säger, kan ma ntilloch med mail å säga till företaget om ja inte minns fel :)
Coke Får man det stämplat som "gift" så springer man på tre problem. 1. Om paketet försvinner i leveransen är det pengar i sjön, och man har ingen chans att få någon ersättning. 2. Om tullen kommer på att det INTE är en gift så kan man åka på böter. 3. Paketet kan fastna i tullen och inte släppas igenom förrens man skickar ner kvitto på beställningen. Och när man gör det åker man garanterat på tullavgift + moms, och dessutom blir paketet försenat några dagar. Jag skulle mer än gärna kunna beställa, men det känns inte värt det när risken är att det är dyrare än att handla i Sverige. Webhallen har för övrigt bland Sveriges bästa priser, så ska man handla här kan man lika gärna handla där.
Omen Ett spel webhallen tar 500 kr for hittar du for halva priset om inte mindre po ebay.Om paketet försvinnerOm tullen kommer på Paketet kan fastna Monga saker kan henda her i livet. Det hade varit kul att se siffor po hur monga procent av alla "gift"stemplade packet som fastnar i tullen. Det har aldrig hent mig. Even om du handlar fron stellen som tex gamestop och legger po tull och moms och allt vad de heter so sparar du fortfarande cash och har spelen tidigare.
Coke Ett nytt spel på cduniverse kostar ca 58$ = 345 sek Frakt är 10.7$ = 64 sek Tullavgift = 106 sek Moms = 345 * 0.25 = 86.25 Sammanlagt = 601,25 Ett nytt spel på webhallen brukar gå på ca 549:- Då är det 50:- för att få vänta en vecka på spelet. Inte sån bra deal om det går i stöpet.
sen känns det inte som att spelpriserna i sverige kommer gå ner om ingen köper spel i sverige längre...
Dom flesta köper väl spel till sina next-gen konsoler skulle jag tro, med tanke på riskerna för att bli blacklistad på online tjänsterna med piratkopior, och många konsol spel nuförtiden överlever endast på grund av sin multiplayer (CoD4 någon?). Jag skulle inte ens tänka tanken på att flasha min 360, eftersom nästan allt jag spelar är online. Sen kanske du menade att folk inte köper sina spel just i Sverige som land då, det är väl en annan femma...
Inte sån bra deal om det går i stöpet. Om du handlar fron stora kedjor i USA och betalar for att allt ska go "rett" till so kan du ju vara seker po att afferen inte gor i stopet. Jag ventar en vecka po mina "gift"packet. Handla fron tex gamestop och saker gor betydligt mycket snabbare.