I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Efter ICO och Shadow...?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-03-15 13:01

Efter ICO och Shadow...?

Vad blir nästa släpp från utvecklarna av ICO och Shadow Of The Colossus? Någon som vet något?

2008-03-15 13:05
Finns väldigt lite info om det..om det ens finns nån. Har för mig att de håller på med nåt ps3 exclusive iaf. Det lär ju bli fettifett.

2008-03-15 13:29
Team ICO (som gjorde Ico och Shadow ) är ju ägda av Sony, så det lär definitivt vara ps3-exklusivt.
Tror de har gått ut med att de jobbar på ett nytt spel, men inte mer än så. Så svaret är; ingen vet.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-03-15 13:31
En bild som släpptes av Team Ico häromdan (Nån bild på nåt sand-liknande landskap) gick o ses på diverse tv-spelssajter. Hur som haver vart det rejält snicksnack på en gång om en uppföljare till Shadow.

Att Team Ico kommer göra nåt exclusive till PS3 är väl ingen vild gissning direkt. Jag hoppas på nåt annat än en uppföljare på Ico/Shadow eftersom vi sett det där redan och eftersom allt dom gör blir guld så vore det kul med nåt helt nåt.

Peppar peppar
"Don't schsch me motherfucker"

2008-03-15 13:35
http://www.n4g.com/ps3/News-39823.aspx

Det där är det enda jag känner till, läste det förra året och hittade artikeln nu igen.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-03-15 13:35
"En bild som släpptes av Team Ico häromdan (Nån bild på nåt sand-liknande landskap) gick o ses på diverse tv-spelssajter. Hur som haver vart det rejält snicksnack på en gång om en uppföljare till Shadow."

Det visade sig vara fake.

2008-03-15 15:22
Den ser väldigt konstig ut och läste efter nyheten att många påstod att den var fejk men jag har aldrig setts det bekräftat.

Trist =/ Då var iaf nånting i görning. Nu känns det som man är tillbaks på ruta ett.
"Don't schsch me motherfucker"

2008-03-16 22:18
har bara sett en enda bild och då vare en bild på en brunn.... ska leta o länka....
Ja'da!

2008-03-16 22:21
här är DEN
Ja'da!

2008-03-16 22:47
En brunn, spännande... :P

Ser sjukt mycket fram emot nästa spel från Team ICO. SotC är helt klart ett av mina favoritspel någonsin! Inte för att låta som en grafiknörd, men damn va dom kan göra nästa spel magiskt med hjälp av kraften från PS3an! Förväntar mig inget mindre än hissnande snygg grafik och ännu mer innovativt spelupplägg!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2008-03-17 11:53
ICO och Shadow of the Colossus är de bästa spelen jag spelat. TeamICO's uppföljare som de jobbar på är den största anledningen till att jag sålde mitt 360 och ska skaffa ps3 :)
"I lay chicks like mother goose"

2008-03-17 14:19
hehe, ambitiöst att byta konsoll för ett spel som inte ens har "announcats". =)
Fast å andra sidan kommer det garanterat vara fett vad det än är..

2008-03-17 14:44
haha, jaa. sjukt ambitiöst;)

Fast det är ju inte den enda anledningen, bara den största. Kan även tillägga att jag inte gillar många 360 exclusives (bara en iofs, mass effect). Spelar till och med på mitt ps2 mer än mitt 360, så.

Sen räcker det för mig att de announcat att de jobbar på ett ps3 spel, även om ingen titel eller info är announcat haha. Litar på dom grabbarna.

2008-03-18 16:43
Word UP MC_Kiprono!

Ps! Har du (ni) spelat Okami?

2008-03-18 17:15
Abel P26

Nej men jag har sett bilder och videos på det. Det verkar sjukt nice! Väldigt innovativt.
 Kommer ihåg att jag har frågat efter det på EB games ett antal gånger men de har inte haft det inne :\

2008-03-18 17:21
Tycker för övrigt att det är rätt sjukt hur många jag snackat med som aldrig hört talas om ICO eller SOTC.
Har visat SOTC för ett par polare som aldrig hade hört talas om det innan och de blev helt lamslagna över hur mäktigt det är och gick sedan o köpte ett ex.

Hur kan ett såpass kritikerrosat spel ha fått så lite uppmärksamhet?
Dålig marknadsföring? Men i så fall förstår jag inte varför, det är ju sony som publicerat. Man tycker ju att de borde kunna ha råd med lite fetare marknadsföring.

nån som har någon idé?

2008-03-18 18:56
gick inte shadow som reklam på kabelkanalerna?
i'm always telling the truth even when i'm lying.