Xbox 360 eller PS3?
Tja! Tänkte köpa mig en konsol när nästa lön kommer så jag har den lagom till GTA 4 droppar, men är lite splittad över vad jag ska köpa för nån. Många av mina polare har 360 o säger att jag ska köpa de och andra säger ps3. Så finns de nån som har lite förslag? kom med lite för och nackdelar med dessa konsoler. sho!
Högt liv
Sök i forumet. Finns 3000 trådar om exakt detta ämne. Det kommer bli krig mellan dom som har 360 och PS3 i tråden där bådad bara lägger fram fördelar med sin konsol och nackdelar för den andra.
Jag kan inte säga någonting om PS3 men jag är nöjd med mitt 360, men spelutbudet är ju ganska lika med undantag för ett par exlusives här och var. Kolla in spelen, jämför onlinefunktioner och se vad som passar dig bäst.
360 GT: Beezwaax
PS3..blu-ray..nog sagt nästan. Men du får så mycke mer med en ps3. Gratis online.
Jag har ett PS3 som jag är mycket nöjd med. Har aldrig strulat. Som sagt får du blu-ray spelare och gratis onlinespelande vilket borde väga väldigt tungt. Playstation kommer snart med "Home" också vilket verkar jävligt häftigt. Xbox har fler spel eftersom det kom ut ett år tidigare, men ps3 är snart ifatt. Många tunga exklusiva titlar till ps3 i år. Jag vill bara säga att jag har spelat mycket xbox360 och jag tycker om det, det är en bra spelmaskin, no doubt! Men jag ångrar vekrligen inte att jag valde ps3 ist. för 360 för 7 månader sedan!
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Jag fick precis hem mitt ps3 idag, har dock inte införskaffat ett enda spel än. Men jag blev fan kär i maskinen på en gång, vägde också mellan att köpa ett ps3 eller xbox 360 ett bra tag innan jag bestämde mig för ett ps3. Anledningen var helt enkelt att jag faktiskt inte vågade köpa mig ett xbox pga att så jäkla många får "rrod".. Har visserligen hört att de nyare varianterna ska klara sig undan detta, men det fick bli ett ps3 iaf, tänkte efter och kom underfund med att ett ps3 har iaf en bluerayspelare (jaja, sant blueray kommer till xbox eller har kommit, jag vet ej). MEN sen även gratis internet som ni andra påpekar. jag vågar knappt ställa mig på någons sida med detta löjliga "krig" som verkar vara i full gång med vilken maskin som är bäst. Jag har aldrig ens rört en xbox 360 konsoll så jag har inte en aning om hur den är, men grafikmässigt tror jag nog det är detsamma mellan det båda. Spelmässigt då, jodå fler spel finns det ju heltklart till xbox, men den har ju ändå funnits ute på marknaden mer än ett år. Ps kommer nog ta igen sig med spelutbudet. Så det är faktiskt nästan helt upp till dig..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Kolla upp vilka exclusives du gillar mest och välj utifrån det. Många verkar glömma att det man gör mest med en spelkonsol är att spela spel. Så, trots vad fanboysen säger så gör det ingen skillnad vad konsollen heter, vad den har för prestanda eller vem som utvecklat den. Det är spelen som är det viktigaste. Jag sålde min 360 och ska köpa en ps3 inom kort. Endast för att jag helt enkelt inte gillar 360's exclusives och är mycket mer sugen på ps3's. Tycker att halo-serien är tråkig och överskattad, gillade inte oblivion(morrowind var mkt bättre), gears of war var bara kul single player men tog slut för snabbt, är inte alls sugen på fable uppföljaren. Mass effect är det enda exclusive spelet jag gillar till 360 men det är inte tillräckligt bra för att jag inte ska byta till ps3. Finns inte så jättemånga "heta" exclusives ute till ps3 just nu. Men anledningen till att jag byter är nästa ICO/Shadow of the colossus spel, final fantasy 13, god of war 3, black 2 och några till jag har glömt. Så ja, kolla upp vilka exclusive spel som finns just nu och vad som är på väg och välj helt enkelt konsoll utefter de spelen som verkar mest intressanta.
"I lay chicks like mother goose"
Att ni tar upp kostnaden för xbox-live, dvs 34 kr/månaden är ju rätt kul med tanke på hur lite det borde spela in när man väljer konsoll. Har man inte råd med 34 kr så öh :) När det kommer till exclusives för vardera parter ser det väll relativt jämnt ut?XBOX 360: Vad jag förstått så får microsoft exclusive downloadable content till GTA? Rätta mig gärna om jag har fel eller är ouppdaterad. De har även Trilogin "Too human" (6-player co-op) som lär tilltala fler av den allmänna massan än mgs och gt som tillhör trogna fan. (min gissning)PS3: Sony har Metal Gear och Gran Turismo, metal gear kommer till förmodligen till xbox ca. 12 månader efter enligt rykten, okej "rykten" det säger inte så mycket men. Sen argumentet "PS3 har bluray". Vilket känns sisådär orelevant när det kommer till spel.. Eller? Vad jag förstått så har bluray större lagringskapacitet. Och ska man argumentera det för spel så vet jag inte om det är någon större fördel. Tror ni utvecklarna kommer satsa fullt ut på att utveckla spelen till PS3 och sedan banta 360 versionerna, Alternativ smocka i 3-4 skivor i förpackningen? Jag vettefan asså.. Min uppfattning är att just nu är bluray för film. Fill me in! Mitt tips är att titta på de exclusives som kommer till de olika konsollerna och utgå därifrån, Välj spel helt enkelt, inte konsoll. Gissa vilken konsoll jag har :D:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
perki: Vad jag vet så är Final Fantasy ett spel som endast kommer till PS3 också, det är en stor titel som du glömde. Samtidigt glömde du också Fable 2 som endast kommer till 360. Jag slår också två flugor i en smäll genom att säga att MGS tar upp hela blu-ray skivans kapacitet. Visst, det kanske kommer till 360.. antingen bantat eller i flera skivor isf. Detta visar ju också att spelen blir större och större vilket talar för ps3'ans fördel. Och vad betalar man helst 599:- för 12 månader Live eller 0:- för online spelande med sitt ps3? :) Att Ps3'an är en starkare maskin kommer, vad jag tror, visa sig mer och mer i framtiden. Just nu är det i stort sett skitsamma vilken konsoll du köper om man räknar bort exclusive-släppen. Men hur kommer det vara i framtiden? Jag tippar på att PS3'an är en bättre långsiktig investering. Att PS3'an också har blåtand och wlan är inga minus direkt :)
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Rapsodisk P19 Ah jo jag glömde säkert fler titlar, var väll mer ett stickprov, upp till var och en att grinda igenom alla releaser
"Jag slår också två flugor i en smäll genom att säga att MGS tar upp hela blu-ray skivans kapacitet. Visst, det kanske kommer till 360.. antingen bantat eller i flera skivor isf. Detta visar ju också att spelen blir större och större vilket talar för ps3'ans fördel." Ja fast blir spelen större egentligen? Enda anledningen att MGS fyller en blueray är ju för att det bara kommer ut på just en blueray och endast är utvecklat för PS3 om du är med på vad jag menar? Det är detta som jag funderar över.. Kommer 360-ägare få punga för en extern blueray för att Sony helt sätter standarden på format och därmed får alla utvecklare/spelföretag med sig inom loppet av några månader?
Och xbl 12 månader får man för
399:- :P :) Håller dock fortf. fast om att det är en minimal summa med tanke på hur mkt man betalar för spelen, i längden är 399 kr ingenting att basera valet av konsoll på... men men denna debatten är uttjatad.
Det ända man kan säga är redan sagt. Köp inte konsoll baserat på specs/feats/färg eller form. Ta en ordentlig titt på hur spridningen är för de titlar du är sugen på! - Mitt råd
Godnatt!
PS. Jag är ingen fanboy .DS
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ps3: Blu-ray WOW MÅSTE HA !!111 Sjukt bra skakfunktion i kontrollen! Gran turismo Tekken Metal gear solid Gratis online på warhawk! Galet coolt med ps2 grafik på en nextgen konsol! Xbox Tyvärr bara vanliga dvd skivor :( åhnej Skakfunktion? joda Halo serien Forza serien (som svar på grafikbomben gt) Dead or alive (vs tekken då) nu är ju frågan om splinter cell är exklusiv fortfarande? kommer inte ihåg annars har vi inte smygspel som är exklusiva men det funkar med sc >< Ingen gratis online åhnej :( kostar 399 för ett helt år och då har du iaf folk att spela mot, jämnfört med ps3 Bättre online på dom flesta spelen (inte alla :( ) Exklusiv dlc content för gta 4 Sen så går ju din 360 sönder oftare enligt folk, har haft min ungefär 1 år eller något kan vara mer och inte haft ett enda problem. Men ifall den pajar så ringer du microsoft och skickar in den och får tillbaka den efter några veckor (du har tid att dricka öl med vänner nu) Fanboy javisst har haft ps1 och ps2 tidigare
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Arrangör
2008-03-05 09:56
"Ps3: Blu-ray WOW MÅSTE HA !!111 Sjukt bra skakfunktion i kontrollen! Gran turismo Tekken Metal gear solid Gratis online på warhawk! Galet coolt med ps2 grafik på en nextgen konsol!" Invändningar: Blu-ray har inte särskilt hög MÅSTE HA faktor i min bok, då formatet fortfarande är nytt och inte särskitl utbrett, är det ens säkert att det blir nästa format? Inte hunnit testa sixaxiskontrollen som även kan skaka, men orginalet skakade iaf inte så kan inte uttala mej, men är nyfiken på vad en sjukt bra skakfunktion är, lär ju vara grymt exotiskt då skakfunktioner funnits ett tag och fungerat rätt likadant hela tiden. När det kommer till kritan är det givetvis spelen som spelar in, xb360 har större utbud nu, men Sony kommer med en hel del intressant i år minst sagt, LittleBigPlanet, Killzone 2, MGS4, Afrika och en massa annat jag inte kan komma på just nu, personligen köper jag nog Ps3an när LittleBigPlanet är ute :)
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Jag skojade bara angående bluray, tycker inte det är något speciellt Så ps3 kommer ha ett större utbud senare i år? jaha och det kommer inte nya xbox spel då?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Arrangör
2008-03-05 10:57
Nu sa jag iofs aldrig att det inte kommer några nya xb360 spel, vad jag sa var att ps3 har mer intressanta spel än xbox360 iår, enligt min mening då. I ärlighetens namn kan jag inte komma på nåt 360-exklusivt spel som jag väntar på, finns säkerligen nåt men kommer då fan inte på något nu, kanske är bristen på kaffe.. :p
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Sök i forumet på PS3 eller Xbox 360
tack för infon folk! men vad innebär egentligen att 360 har Exklusiv dlc content för gta 4? vad är de som man kommer kunna ladda ner?
Högt liv
fler fristående uppdrag till spelet
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Som några redan har skrivit så ska du kolla på vilka du mest är intresserade av. Är det spel som endast kommer till PS3 som du vill a så ska du köpa en PS3:a och vice versa.
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.
och då har du iaf folk att spela mot, jämnfört med ps3 Tala för dig själv va. Jag har då alltid folk att spela med.
And so it begins.... Nej men kan alla moderatorer ta bort dessa trådar när dom kommer och göra en sticky eller whatever. eller iof så borde folka fatta att man faktiskt kan söka. Det är ju samma visa varje gång
Sitter på en ps3:a nu, men så fort jag har råd klipper jag en chippad 360 och en dual layer brännare. Det är kalas med 50:- spelet.
Tjyvis: Det kan bli tal om extra vapen etc etc senare men som det är sagt nu är dlc content prylen 2 xbox exklusiva missionpacks