I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-03 14:05

Sam And Max [PC]

Nån som spelat "nyproduktionen" ? vet inte hur nytt det är men satt å lirade lite för nåra dagar sen, gillar upplägget med att det är so men serie, hittils har ja spelat säsong 1 och dom tre första "episoderna" i säsong 2. Söker även liknande spel som är lite nyare. Alltså inte the dig eller full throttle eller så dom har ja lirat igenom, eller ja även äldre "adventure" spel med humor i som sam and max har. har spelat Broken sword spelen och runaway 1 och 2... kom gärna med tips och säg om ni spelat nya sam and max annars reokmenderar ja dom starkt, mycket humor och knepiga saker att lösa :)

Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-03-03 21:37
Jag tokdiggade gamla Sam n max liret, Har dock inte testat den nyproducerade serien

Du måste spela Beneath a steel sky och Simon the sorcerer (1:an och 2:an). Dock är dessa gamla spel, men svinigt bra enligt mig som va helt såld på genren ett bra tag. Dessa bygger inte fullkomligt på humor, men blandar "seriösa" storys/upplägg med endel humor, Äh vafan du har säkert lirat dom redan :) Men om du inte har det så gör det!

Tror det blir svårt att hitta något i stil med Sam n max, Det säger sigsjälvt nästan med tanke på att Point and clicks är mer eller mindre utdöda (Rätta mig om jag har fel). Jag har dock inte funnit något de senaste åren.

googla "Abandonware"

peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-03 22:27
monkey island?!
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!
Skivsamlare

2008-03-04 10:03
tyckte runaway 1 var ganska segt, hur är tvåan?

day of tentacle är ett måste om du inte lirat det än, och framför allt: Grim fandango
fair enough..

2008-03-04 13:39
Kloak P21  2:an var ganska lika fast lite mer å göra måste ja säga..var ett slag sen ja lirade det :P Grim fandango är ju underbart det med såklart !

ToyboY P22  Självklart skäms jag nu eftersom ja inte nämnde dom. har lirat.

perki P23  Helt underbara tips även om ja lirat dom redan :P och med att point and click är utdött har du faktiskt rätt i... för det stämmer i stort sett...längesen det kom ett nytt sånt :/ vilket är synd då ja är helt såld på genren... ska googla abandonware iaf... känner på mig att det är nått jag vet om..men ja minns inte..det ringer en klocka men ja kopplar inte :P

För övrigt så är det iaf monkey island grim fanfandango och runaway liknande spel ja letar efter... Prova sam and max ! sjuk bra :)

2008-03-04 16:27
Abandonware är bara en samlingskategori för alla gamla spel (typ de som kom innan 3D-grafik slog igenom). Om du hittar någon site med abandonware så brukar det finnas en underkategori med "Adventure" dvs. våra kära point n clicks! .. Bland annat :)

http://www.the-underdogs.info

Denna siten hängde jag på jävligt mycket precis när jag fick tillgång till internet, där kan du nog hitta både kända och okända pärlor. Har dock inte varit där på senaste, men jag tror de kör på samma koncept som förut
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-04 18:09
Fan va nice ! ska kika dirr när ja kommer hem :) har minnen från ett spel som en kompis spelade när ja gick i lågstadiet... så det lär la ja varit typ...12 år sen eller nått ?? man skulle stoppa nån galen professor och greja...massa kul konversatoioner...