PS3ans chipp blir mindre = billigare konsoller!
Yay! Om priset är det enda som håller dig borta från att köpa en PS3a så är detta softa nyheter för dig! Det står dock i artikeln att det kan dröja ett tag innan en prissänkning kommer, men att den defitinivt kommer komma. Har hört en del andra rykten om att 40 gigaren ska komma att kosta 299 dollar i staterna inom en snar framtid dock! Vi får se vad som händer helt enkelt! Tror detta är ett riktigt bra steg för Sony. 299 dollar för endast en Blu-ray spelare är inte fy skam, sen att man får en hel konsoll på köpet är ju guld :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Fy fan vilka goda nyheter. Har hört rykte om att Xboxen ska släppa en helt ny konsoll, Xbox Ultimate som ska konkurrera mot PS3an. Den lär dock inte vara billig. Och vem kommer att köpa en dyr Xbox när man kan köpa en billig PS3a!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sweeet då blir det till att tjacka en när den krympt
du är kär i mig.
Tyvärr är inte dessa specs i mina ögon något revolutionerande utan saker som borde varit med från första början, dock hade vi inte fått lika låg pris från början vilket hade resulterat i trögare försäljning förmodligen. Sen är faktumet fortfarande: prestandamässigt kommer inte 360 Ultimate utgöra något som helst fara för PS3. Ja jag håller med som en 360 ägare tycker man att det är störigt att sakerna inte har varit med från början. Alla har inte råd att köpa först när Xbox Pro kommer för att få en HDMI uttag, sen när ELITE kommer med ännu bättre grejer. Och nu deras senaste. De borde ha lagt in allting ifrån början. 360 monstret kommer som sagt ligga högt i pris när den kommer ut. Har ps3an precis gått ner i pris så lär valet vara självfallet för alla.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
PRISKRIG PÅ KONSOLLER!! Yeah
Dekay Allt det är ju skitsoft också, men eftersom folk verkat tvekat över att köpa en PS3a pga priset och inte pga att den gått sönder mycket eller att den inte har bra livslängd eller behöver bättre kylning, så känns priset som den bästa förändringen för konsollen!
Och jag tror verkligen att det kommer va svårt för MS att utveckla något i samma prisklass med samma funktioner. Jag menar, vill man nu ha en Xbox med alla funktioner som PS3an har inbyggt i sig så får man betala ca 3000 spänn mer än vad konsollen kostar från början! (2000 för HD-DVD spelare och runt 500-1000 för WIFI). Gissar på att om MS släpper en "super xbox" så kommer den va ganska dyr, och då kanske folk väljer en PS3a istället eftersom man då får en konsoll med alla dom funktionerna från början för ett lägre pris!
För övrigt, 320 gig? Varför behöver man så mycket utrymme på sin konsoll? Iofs om dom börjar sälja nerladdningsbara filmer i HD-format, eller hela spel så kanske man behöver det. Men annars så känns det jävligt onödigt.
Dekay Ps3 och 360 är identiska när det kommer till grafikfrågan och 360 har även släppt större hårddisk osv. Det enda som ps3 vinner på är att blu-ray verkar bli det som dom flesta satsar på i filmfrågan. Men aja, jag är hursom glad om ps3 blir billigare=)
Dekay Ja precis, med Xboxens försprång så är det klart dom kommer ligga före PS i både försäljning och exklusiva titlar i början. Men det har ju bitigt dom lite i arslet nu med alla fel konsollen haft och också avsaknaden av en HD-spelare för spel. Blu-ray spelaren i PS3an är sjukt bra, nu när jag skaffat en HD-TV så är det guld att redan ha en Blu-Ray film-spelare, och det känns som att man fått den på köpet dessutom!
Sen att alla spelen kommer på Blu-ray, vilket ger utrymme för sjukt mycket mer data i spelen (runt 9 gig på DVD vs. runt 50 gig på Blu-ray) är ju super också! Det kommer ju bli lite segt för MS om dom byter upp sig så spelen ligger på HD-DVD när inte alla har en HD-DVD spelare till sitt Xbox. Kommer nog göra många arga om det är så det kommer bli. Det känns lite som Sega Mega drive och deras "Mega CD" - tillbehör, vilket folk inte verkade så glada på. Dessutom har jag hört att det aldrig kommer bli möjligt att spela spel på HD-DVD via den externa spelaren man kan köpa nu, vilket innebär att om MS vill byta till att ha sina spel på en HD-DVD så måste dom släppa en helt ny konsol och alla som redan har en 360 måste köpa en helt ny maskin för att kunna spela de senaste spelen. Om den då dessutom är dyrare än ett PS3 så känns det som att folk kommer välja en billigare PS3a framför en ny Xbox som har samma funktioner som PS3an haft hela tiden. Speciellt om Blu-ray blir vinnaren i "film-format kriget". Tror knappast att en ny 360 kommer ha uppgraderad grafik eller supernya funktioner (som inte redan finns i PS3an) som är värda att lägga ner hutlösa pengar på.
Dekay Jag tror också det va ett smart drag, även fast jag tycker det är fult att släppa en halvfärdig konsol bara för att va före. Men dom har ju uppenbarligen fått konsollerna sålda, så ett bra drag va det definitivt!
Frågan är dock hur pass bra konsollen kommer att hålla i längden. Om det nu kommer en konsoll med ett bättre grafikkort och alla dom andra funktionerna så är jag ändå tveksam till om konsumenterna kommer känna "fan va fett med en ny konsol", tror mer folk kommer känna "fan jag köpte ju precis mitt 360, måste jag köpa en helt ny maskin nu?". Jag vet att jag skulle känna så om PS3an uppdaterades så pass mycket att jag va tvungen att köpa en helt ny konsoll nu för att spela de senaste spelen... Ok om kanske 3-5 år, men jag skulle bli jävligt lack om det hände inom ett år. Och om MS inte kommer på ett sätt att lägga sina 360-spel på en HD-DVD inom en snar framtid så känns det lite som att det är ett dött lopp. Stanna kvar på DVD och se spelen till PS3an utvecklas sjukt mycket mer p.g.a. den stora lagringsmöjligheten på Blu-ray, eller släppa en helt ny konsol som alla som redan äger ett 360 måste köpa för att kunna spela de senaste spelen? Dom har nästan målat in sig i ett hörn känns det som.
Med risk att låta som fanboy - PS3an är i mina ögon den sanna "nya generationens konsoll" medans 360 är fast emellan föregående och den nya generationen och wii är gammalt skräp med en dild... wii-mote. Det kan väl diskutteras vilken konsoll som kan anses vara den sanna nya generationens konsoll. Många tycker Wii pga den innovativa kontrollen och spelupplägget, andra 360 p.g.a. ja... vet inte riktigt varför om jag ska va ärlig, och vissa PS3an då den har Blu-ray och känns väldigt framtidssäker!
Det kommer ingen XboX 360 Ultimate. En modern skröna. CES har redan vatt. Anledningen till 360 kunnat hålla upp sig är ju att den haft grymma spel no doubt. Dock bleev det lite pinsamt all media i världen som skjutit ner PS3 och dess försäljning när de i förra veckan blev klart att Ps3 sålde bättre än 360 ifjort trots att PS3 inte ens var lanserad öer hela världen. ......................................... Jag har bytt min hårddisk i PS3:an. Har 160 GB i den nu. Och mjukvaruuppdateringarna som kommer varannan månad är som godis för maskinen. Från att ha varit en kompetent men osäker maskin för ett år sedan är den nu ett monster tack vare uppdateringarna. Och mer är på G.
Sociopat P19 Hur komplicerat va det att byta HDD i PS3an? Funderat på att byta upp mig till en lite större än den 60 gigaren jag har i nu, men vill inte riskera att förstöra nåt :)
nice, hoppas prissänkningen kommer i tid med gta4 då :) Känns inte som att det finns många anledningar för mig att ha kvar min 360, jag gillar inte xboxens exclusives värst mkt. Ok, gears of war och mass effect var jävligt kul ett tag. Men jag gillar inte halo-serien det minsta, oblivion var en besvikelse och är inte så jättesugen på fable eller några andra xbox-exclusive spel. Skaffar hellre en PS3. Nästa team-ICO spel är anledning nog. Sen är väl ff13 osv ps3 exclusive , vill ej vara utan.
"I lay chicks like mother goose"
Gogaku/ Det tog 3 minuter. Utan att överdriva. Står också i manualen hur man gör. Dra upp lucka, trucka in knappt, dra ut HDD. Skruva loss ifrån case. In med ny HDD, skruva igen, in i luckan, tryck igen. dra ner lucka. Done. Enda problemet jag fick vara att vissa av skruvarna på caset var av kass kvalitet och mjuknade. Fick skruva upp de med en typ... minitång eller vad de heter. Fick sedan reda på att det var p.g.a. min skruvdragare som inte var av exakt samma storlek som skruvarna. Men det löste sig på 30 sekunder ändå. Du kommer inte ångra det! Jag har nu hela min full lagliga filmsamling + en jävla massa musik och speldemos på PS3:n. Skitskönt att inte behöva koppla in datorn till TV:n för att kolla på film. Bara sätta igång PS3 och köra liksom.
Sociopat P19 Men hur funkar det med operativsystemet och sånt då? Måste man inte kopiera det man har på PS3ans nuvarande HDD till den nya HDDn man vill stoppa in? Eller är operativsystemet installerat på nåt annat sätt? Plus de filer man vill spara från gamla HDDn måste man ju kopiera på nåt sätt, där kan man ju iofs använda en extern HDD eller liknande för att göra det.
Det kanske också står i instruktionsboken iofs, sällan jag tittar i den :)
Gogaku// Har du en extern HDD är det grymt. Alla settings, game saves och så kan du kopiera in på HDD och sedan återhämta det när du installerat nya HDD:n. Nerladdade spel och demos kan du ladda ner igen ifrån PSN. Man går bara in i sin profil och där kan man se alla nerladdningar. Då kan man ladda ner alla de igen.
Dekay/ Du kan koppla en extern hårddisk till PS3 via USB-ingången. Måste vara formaterad i Fat32 bara. Det finns folk som har satt in 320 GB HDD i sina PS3:or, så minst så mycket... Formateringer sker efter att du satt igång PS3:an efter bytet. Tar några minuter.
haha verkligen, PS3 ftw nu alltså, kan knappt bärga mig... fast jag måste spara lite cash till sommaren med utlandsresor och festivaler och fan hans moster... Vilket format har man filmerna i på hårddisken? kan den läsa isofiler?
du är kär i mig.
Att PS3an skulle vara bättre prestandamässigt måste vara modern tids största myt. Exakt identisk grafik med rätt TV-apparater till. Gillar man dessutom inte spel som MGS osv finns det ingen anledning att köpa ett PS3 känns det som. Tycker dessutom att 360 kontrollerna ligger bra mkt skönare i handen än vad PS3's gör. Tycker att det hela är en smaksak, har man kört PS since day one och diggar deras exclusive är det klart man köper skiten, oavsett blir man inte besviken. Men för oss som körde på... Playstation - N64 Playstation 2 - Xbox och sen kört på 360 ... Så tycker jag inte att det finns tillräckligt med anledningar att köpa ett PS3. (Okej jag kommer alltid att rådigga N64 före PS1, men måste erkänna att Resident Evil 1, Street Fighter Ex + A och GTA1 var stört roliga till PS1, blandat kanske är bäst)
I dagsläget tycker jag inte heller att det finns nån anledning att köpa ps3:a. Enligt mig har den floppat stort i Sverige.. Än sålänge dock! Sony släpper en billigare bantad version som är totalt o-bakåtkompatibel. Många utvecklare har fortfarande problem att programmera spelen till ps3:an. Och Blu-ray.. Vem fan går och köper en film för 400 spänn? Ingen normal funtat människa! Ryktas dock om att 2 bolags-jättar ska signa för blu-ray, om så är fallet så kommer blu-ray spelarna sjunka något sjukligt i pris. Och älskar man film så köper man nog hellre en extern blurayspelare som definitivt kommer vara bättre än spelaren som sitter i ps3ans. För tillfället är det priset på både konsoll och spel som 360 ligger före i. För att inte nämna ett stort antal spel som 360 har i bagagen iom tidigare lansering.
rapperted.se
en så är PS3an rätt så billig redan idag. Sen blu-ray spelaren är ju bara och berömma då den utklassar stand-alone blu-ray spelare i 10k klassen bland annat. Möjligt att den gorde det, det gör den deifinitvt inte längre. Som film uppspelare klarar den t.ex inte de nya ljudformaten. Om man inte vill komprimera dem och köra ut dem via PCM, vilket inte är alls lika bra. Dolby True HD kan den avkoda själv men tillåter inte att recivern gör det. DTS HD Master Audio är än sålänge uteslutet.
Jonte (Rastasite) du har FEL FEL FEL när du säger att det inte är skillnaden på prestanda. PS3 HAR bättre prestanda, men det märks inte än eftersom ingen av konsollerna pressas till sin kapacitetgräns. Inte i närheten. Det kommer märkas senare. nu låter jag också som en fanboi men ted, blurayn som sitter i ps3an är en av de bästa, den är jävligt bra iaf. den sparkar arslet på många som finns idag och kostar 8~k
du är kär i mig.
Svensson, baserat på vad? tidning, hemsida? Något som är skrivet i nuläget då också tack. Jag läste en hel del för ett år + sedan att den var grym men som Skankywhore säger så är den inte vidare "dagsfärsk" längre. Iaf vad jag läst. En aspekt som man inte får utesluta är att bluray kan lagra betydligt mer än dvdskivan vilket säkert kommer visa sig längre fram när spelen börjar utnyttja mer kräm och definitivt kommer kräva mer utrymme på disken. Men vem har sagt att man inte kan ha båda konsollerna :D Faktum kvarstår att 360 vinner på många punkter i dagsläget. Har alltid varit en sony-bög och "avskytt" xbox.. men jag kan inte försöka låtsas längre..
rapperted.se
Ted//"Enligt mig har den floppat stort i Sverige.. Än sålänge dock! Sony släpper en billigare bantad version som är totalt o-bakåtkompatibel. Många utvecklare har fortfarande problem att programmera spelen till ps3:an. Och Blu-ray.. Vem fan går och köper en film för 400 spänn? Ingen normal funtat människa! Ryktas dock om att 2 bolags-jättar ska signa för blu-ray, om så är fallet så kommer blu-ray spelarna sjunka något sjukligt i pris. Och älskar man film så köper man nog hellre en extern blurayspelare som definitivt kommer vara bättre än spelaren som sitter i ps3ans. För tillfället är det priset på både konsoll och spel som 360 ligger före i. För att inte nämna ett stort antal spel som 360 har i bagagen iom tidigare lansering. Ryktas dock om att 2 bolags-jättar ska signa för blu-ray, om så är fallet så kommer blu-ray spelarna sjunka något sjukligt i pris. Och älskar man film så köper man nog hellre en extern blurayspelare som definitivt kommer vara bättre än spelaren som sitter i ps3ans. " - Enligt dig? Eller så kan du kolla på siffrorna som säger att PS3 enbart är ett par tio tusen ex efter 360 i skandinavien. Detta trots att den varit ute på marknaden ett år mindre än 360. Inga blurayfilmer kostar 400. De kostar mellan 200-300. Mestadels 249. Vet inte vilka bolagsjättar du tänker på, men Warner Bros som är den största valde bluray i Januari och sedan dess har HDDVD varit dödförklarad. Och externa blurayspelare är inte. INTE. bättre än den i PS3:an. "Möjligt att den gorde det, det gör den deifinitvt inte längre. Som film uppspelare klarar den t.ex inte de nya ljudformaten. Om man inte vill komprimera dem och köra ut dem via PCM, vilket inte är alls lika bra. Dolby True HD kan den avkoda själv men tillåter inte att recivern gör det. DTS HD Master Audio är än sålänge uteslutet." - Den kickar inte dess röv längre, nu är den lika bra som de, med skillnaden att PS3 är uppdateringsbar (bäddar för DTS HD) och billigare. "Svensson, baserat på vad? tidning, hemsida? Något som är skrivet i nuläget då också tack. " - Tja, du kan ju glida in på avsforums eller blu-ray.com forums och se vad den generella uppfattningen är. PS3 är fortfarande den klart mest prisvärda blurayspelaren. Bildmässigt är en lika bra som de bästa enskilda spelarna. Ljudformatet är där den är efter dock, men det har ryktats om en uppdatering som ska fixa det. Har för mig att prylportalen härom månaden gjorde en jämförelse där PS3 vann också. Sedan kan man nämna att PS3:s blurayuppstart tar några sekunder att jämföra med mellan 30 till 60 sekunder för flera av de enskilda spelarna.
Känns ganska ovärt me Blue-ray i dagsläget också, tom HD-DVD känns onödigt om man inte kirrat en HD-TV, inget jag skulle pröjsa för i dagsläge liksom. Har inte direkt upplevt Blue-ray när det är som bäst, men man måste väll ha en jävla bra TV, riktigt nice ljudsystem som supportar skiten, och dessutom pröjsa typ 2-300 kr per film? går väll att ladda ner men en blue-ray DVD ligger väll på upp imot 10 gig? hur stor hårddisk har PS3an? Finns juh fortfarand VHS i videobutikerna, känns som en 10års period innan Blue-ray (om inget annat kommit då) kommer ut till varje hem.
Sociopat: jag skrev väl "enligt mig"? utgår ifrån mina vänner, bekanta osv. Inte i närheten av samma skala som äger en 360. Sen att räkna med skandinavien säger ingenting då både norrmän och danskar är inräknade :D Men absolut, jag kollar gärna på siffrorna om du kan länka till dom. Ja tamjefan dom låg mellan 2-300, otroligt! Hursom så svider det endel när en dvd är "gratis". Men vi säger såhär; NÄR/OM väl bluray slår i sverige och dödförklarar dvd'n. Då kommer du inte se många som springer och handlar en ps3 ENDAST "för den har ju bluray". Och ja, dom spelarna kommer vara bättre oavsett hur uppdateringsbar den är. Och ingen bluray-spelare kommer kosta ens i närheten av vad dom gör idag. Vänta och se bara. Men absolut i dagsläget är det säkert den mest "prisvärda". Finns inte många som handlar en ps3 för blurayen mer än dom som måste försvara sitt köp med det för att det ska kännas bättre. Har inte förnekat att ps3 garanterat vinner prestandamässigt. Men när tillverkarna i stort sätt har förstört varenda EAspel som finns (förrutom Burnout) så är det ganska uppenbart, och ja, EA gör faktiskt hyffsade spel emellanåt. Pro evolution är ett annat exempel. Något hemskare lagg har jag aldrig någonsin sett. Bara ett fåtal i mängden. Så nej, i dagsläget ser jag ingen anledning att lägga 4lax och uppåt för en ps3:a. Framöver är en helt annan fråga, men jag kommer då aldrig köpa en ps3:a för att få en bluray-spelare eller familiär multimediamaskin. Spelkonsoll för mig så värderar jag spelen i första hand. Sen tänker jag inte ens gå in på chip och piratmöjligheterna på 360... Men kul att den blir billigare, det kommer dom behöva.
rapperted.se
Rastatise// Bluray växer enligt de senaste siffrorna snabbare än vad DVD gjorde när det introducerades. Vi i Europa är lite efter men i USA är bluray på väg att bli gansk stort nu. Där är även HD-TV marknaden mer utvecklad och mogen. Man måste inte ha en jävla bra tv. Vanlig högupplöst går bra även full hd är ännu bättre beroende på skärmens storlek. Ljudsystem... njae. Ljudets utveckling ifrån SD ljud till HD är inte lika stor som bildens utveckling. Och nej... det tar inte 10 år innan bluray blir stort. Beror vad man menar. Redan till denna jul sägs det att ett genombrott ska komma i NA och Japan iaf. 2009/10 sägs det att bluray ska vara ute i var mans hem.
Jag tror och hoppas på ett genombrott. Men likadant här, så vore det intressant att se dem "senaste siffrorna" likaså gällandes detta
rapperted.se
Ted// Angående försäljnignssifrror kan du kolla http://www.vgchartz.com/ehweekly.php?date=39488. Ser nu att 360 sålt 377000 enheter efter 26 månader. Detta ger en månadlig siffra på 14500 sålda enheter. PS3 har sålt enheter på 11 månader. Detta ger nästan 23000 enheter i månaden. Men du kan inte kolla in i framtiden och tänka hur bra PS3 är DÅ. Faktum är att blufilmer finns NU och att man kan kolla på filemr NU och att PS3 varit en stor orsak till att blu säljer flertal gånger mer än HD-DVD...NU. Finns skitmånga som köper PS3 för att den har bluray. Skitmånga. Hänger du ens på bild/ljudforumen? ..................... Angående spelprestandan är det ju mer till tillverkarproblem, något de själva erkänt. 360 har funnits ite på marknaden ett år längre än PS3, ganska naturligt att spelen portas till PS3 och inte tvärtom. Men vinden har ju börjat vända nu, Burnout, DMC, Turok, COD 4, Fifa, det finns många spel där det inteä r någon skillnad alls. Samtidigt så ska ju Far Cry komma till Ps3 och inte på 360 för att det enligt tillverkarna inte är möjligt att lira det på 360.... Men du kan se osm jag skrivit innan i tråden: 360 är bättre än PS3 när det gäller spel, no doubt. Men det håller på att ändras. Ratchet och Uncharted var två av de bästa spelen ifjort. I år får de sällskap av Killzone 2, MGS 4, Little big planet, Haze, FF XIII m.fl.... När det gäller prestanda och spel är vi överens. 360 bättre nu, PS3 lär bli bättre... Det många faktiskt glömmer är..... PS3 kom ut senare. Känns orättvist att jämföra 360 när den varit ute ett par år med PS3 när PS3 gör sitt första år...
Ted// Varsågod: http://www.videobusiness.com/article/CA6525812.html
Jo jag hänger absolut på bild och ljudforum och jag ser ingen uppsjö i ps3:ande bluray fantaster.' Eh okej men du tycker inte nåt är väldigt fel när spel portas FRÅN 360 till ps3?? Pinsamt enligt mig. Och det har gått över ett år nu och dom har fortfarande inte lärt sig. Men man kanske inte ska skylla det på sony utan på programmerarna, men det är inget jag tänker ha överseende för för fem öre. Produkten jag har i handen är det som räknas. Om vi ska börja ordbajsa ut spel på varandra så kommer detta bara övergå till en smaksakfråga som ingen kan vinna. Jag kan lätt säga halo3, mass effect, guitar hero 2, Dead rising. Ja du, smaken är som baken. Och jag tycker det är fel att ge ps3an överseende för den kom ut senare, so? Spelvärlden har inga lagar. Återigen så är det vad du som konsument slutligen har i handen som räknas i NUTID, därför tänker jag inte lägga ner mer pengar på min ps3:a.. i nuläget. Jag tänker inte "kämpa" och "hejja" på sony för att dom börjar göra saker "rätt nu". Dom fuckade upp rejält vid lansering överhuvudtaget och det har kostat dem ENORMA summor pengar att återupprätta detta som i slutändan drabbat oss spelare. Jag tycker sony har skött det mesta med sin ps3 jävligt kasst och i dagsläget är 360 den superior maskinen och den jag hellre lägger ner tid och pengar på, för jag gillar att spela. 1/10 av mina vänner kan jag spela ps3 online med och 9/10 lirar jag xboxlive med. Och jag kan tillägga att jag inte är 45 år gammal inskränkt gubbe eller bor i en sluten bonnlurk-håla. Tack för länkarna, oturligen så är dessa sidor spärrade på mitt rädda jobb :( Checkar där hemma sen.
rapperted.se
Ted//"Eh okej men du tycker inte nåt är väldigt fel när spel portas FRÅN 360 till ps3?? " - Nej varför? spelprogrammerarna har haft 360 att utveckla på ett helt år längre, de kan maskinen bättre. Däremot vänder ju det nu. Allt fler spel utvecklas på PS3. "Om vi ska börja ordbajsa ut spel på varandra så kommer detta bara övergå till en smaksakfråga som ingen kan vinna. Jag kan lätt säga halo3, mass effect, guitar hero 2, Dead rising. Ja du, smaken är som baken." Läste du ens delen där jag skrev att 360 har bättre spel?"Och jag tycker det är fel att ge ps3an överseende för den kom ut senare, so? Spelvärlden har inga lagar. Återigen så är det vad du som konsument slutligen har i handen som räknas i NUTID, därför tänker jag inte lägga ner mer pengar på min ps3:a.. i nuläget. Jag tänker inte "kämpa" och "hejja" på sony för att dom börjar göra saker "rätt nu". Dom fuckade upp rejält vid lansering överhuvudtaget och det har kostat dem ENORMA summor pengar att återupprätta detta som i slutändan drabbat oss spelare." Men då kan du inte säga att 360 är en bättre maskin i sig. Du kan säga att det finns bättre spel till 360, men inte att det är en bättre maskin. För maskinellt är har de inte haft möjlighet att bli utnyttjade tillräckligt mycket för att jämförelser ska vara rättvisa. Inget har drabbat oss spelare, vi spelare har haft det bästa året någonsin med sjukt grymma spela. Ps3 och 360 slåss om köpare och om vår gunst. Detta har resulterat i grymma 360 spel och även nu på slutet grymma PS3 spel. Och även grymma multiplatform spel. Att Sony fuckade vid lansering har jag svårt att se hur det ska ha påverkat oss. Tvärtom har de ju kämpat att göra det bättre efteråt med lägre priser, grymma uppdateringar, feta spel, ny onlinevärld.
Wohooo kanske blir en PS3:a också snart då, har ju redan 360 men kommer ju bra spel till båda konsollerna! MGS4 mmmmmmm
Helvete.. Om hur lång tid uppskattas prissänkningen genomgå? Jag vill ju ha ett ps3 nu..! :S
Omen22 Det är nog svårt att svara på, men jag läste rykten om att en prissänkning skulle komma igen långt innan jag såg den här nyheten om det mindre chippet!
För övrigt så har Netflix helt gått över till Blu-ray och slopat HD-DVD. "Sista spiken i kistan för HD-DVD" stog det i artikeln jag läste om det ;)
Angående prestanda mellan konsollerna så känns det inte riktigt som det spelar så stor roll, på pappret är PS3an mer kraftull, men eftersom spelen har identisk grafik (i princip) så spelar det ju ingen roll, iaf inte just nu. Däremot är Blu-ray en riktigt stor fördel för Sony, för som sagt, snart kommer antagligen spelen inte få plats på en DVD och vad ska MS göra då?
fanboy-snoppmätar-tävlings-tråd?
Intressant artikel som handlar mycket om det jag skrivit tidigare! Att MS målat in sig i ett hörn genom att inte ha HD-DVD inbyggt i maskinen så att spelen kan bli spelade på det formatet. Tydligen pratas det redan om en "nästa generations"-xbox med HD-DVD och så vidare, vilket författaren av artikeln tycker är en riktigt dum idé av samma anledningar som jag också tycker det är en dum idé. Folk har inte råd att lägga ut hutlösa summor bara för att kunna spela de senaste spelen, speciellt inte när man la ut en stor summa bara för 2-3 år sen i tron om att man är "set" för ett tag... (Precis som många inte kunde lägga ut så mycket pengar som en PS3 kostade i början). Jag skulle va pissed om jag köpt ett 360 och sen va tvungen att köpa en ny konsol kort efter det för att kunna spela de senaste spelen...
Här är också en intressant artikel som handlar om dåliga recensions-betyg för Wii, artikeln visar också att PS3ans spel har fått högst betyg i genomsnitt mellan de tre konsollerna!
Tror att detta året kommer bli ett riktigt bra år för Sony, vilket är soft för oss PS3-ägare då fler bättre spel antagligen kommer släppas pga det! :)
För övrigt, fanboy-termen är så jävla uttjatad, det är ganska förståeligt att man vill att det ska gå bra för den konsoll man lagt ner pengar på så man inte står där med en konsoll man köpt för 4000 spänn och sen inga spel att spela. Tror ingen här inne försöker sätta "sin" konsoll på en pedistal bara för att va bättre än nån annan. Och jag tror inte heller att nån här inne hatar nån annan konsoll, jag skulle t.ex. gärna vilja ha ett 360 då det är en del spel som verkar riktigt intressanta, men känner inte att jag vill lägga ut pengar på ännu en konsoll och därför hoppas jag att det går bra för den konsoll jag redan har helt enkelt!
Tror ingen här inne försöker sätta "sin" konsoll på en pedistal bara för att va bättre än nån annan. Det tror jag.
SkankyWhore Det får stå för dig då! Det är inte så jag ser diskussionerna i den här tråden iaf...
Tycker inte heller detta är en snoppmätartävling. Många människor står inför ett dilemma när det gäller att köpa konsoll och ska man inte kunna diskutera för och nack-delar för det? Jag sitter på båda och har mina konkreta erfarenheter att bygga på, dvs. inte bara massa läserier, siffror och hype. Men återigen är det vad JAG personligen känner och tycker. Och jag har helt enkelt roligare och lägger hellre ut pengar på min 360 än ps3 idag. Håller med Gagaku till 100%. PS3 är kraftigare på pappret och om man bortser bluray:en som filmspelare som anledning att köpa en PS3:a så ska man nog ställa sig frågan vilka spel man gillar osv innan man gör ett köp. Pratar vi framtid så hoppas jag iaf att ps3:an kommer maxa ut till max av allt krut den har under motorhuven. Sociopat: superior maskinen = bästa, roligaste, glädjebringande maskinen, whatever u want. Du är ingen politiker och borde förstå vad jag menar, för som jag sagt så är jag väl medveten om vad båda maskinerna har för prestanda. Jag menar såklart vilken maskin jag JAG TYCKER är bäst i dagsläget. Det är väl inge konstigt med att jag tycker att det borde vara tvärt om? PS3ans spel BORDE inte portas från 360 som i sig brister på samtliga punkter i prestanda gent emot PS3ans. Vad är det konstiga med det? Sen att du säger att den har kommit en bra tid efter är inget jag tänker ta hänsyn till. Då får väl dom små speltillverkarn och spelbolagen jobba lite hårdare isf. Dom kommer för lätt undan med att folk godtar ursäkter som "Jo men NHL2008 suger till ps3 för att vi inte lärt oss programmera korrekt till denna maskin än.." Fuck no att jag godtar en sån utsäkt. För mig är det ett stort failure, som ja, drabbar oss konsumenter. Förstår inte vart du INTE ser problemet med att det har drabbat oss spelare?
rapperted.se
Tycker inte heller detta är en snoppmätartävling. Många människor står inför ett dilemma när det gäller att köpa konsoll och ska man inte kunna diskutera för och nack-delar för det? Jo, men när folk kommer med halvsanningar och lögner för att promota den konsol dem själva har, och vägrar inse fördelar med en annan är det inte mycket till diskution.
Ted// "Då får väl dom små speltillverkarn och spelbolagen jobba lite hårdare isf. Dom kommer för lätt undan med att folk godtar ursäkter som "Jo men NHL2008 suger till ps3 för att vi inte lärt oss programmera korrekt till denna maskin än.." Fuck no att jag godtar en sån utsäkt. För mig är det ett stort failure, som ja, drabbar oss konsumenter. Förstår inte vart du INTE ser problemet med att det har drabbat oss spelare?" Jag ser det probemet, men jag ser inte att det är Sonys fel, utan som du säger nu, spelutvecklarna.
Skankywhore// Är du också en sådan som tycker det är skitcoolt att kasta ut "fanboy!" så fort man diskuterat något?
Sociopat: Inter "säger nu", jag sa det i några inlägg tidigare också "Och det har gått över ett år nu och dom har fortfarande inte lärt sig. Men man kanske inte ska skylla det på sony utan på programmerarna, men det är inget jag tänker ha överseende för för fem öre. Produkten jag har i handen är det som räknas." Det är dock Sony som får ta den stora smällen i det hela när inte spelen utvecklas korrekt. Men då verkar vi vara relativt överens ;D
rapperted.se
Inter "säger nu" = INTE "säger nu" (jag kan inte skriva)
rapperted.se
och bara när det är befogat, antar att du tog åt dig?
För att gå lite off topic, finns det VGA kabel till PS3 att införskaffa? Har en till 360:n nu och hade varit nice att kunna köra PS3:an på skärmen med. Och om nån har provat hur funkar PS3 på en skärm? Måste köpa en när priset sänks i vilket fall :P är aldrig nöjd måste ha båda! heh
jag vill veta hur det här chippet kommer påverka konsollen i prestanda ? eftersom det är ett mindre chipp borde det ju sänka prestandan på sätt å vis ? elelr har ja fel ? är det samam prestanda fast på mindre yta för det är nyutvecklat med nytt tanke sätt och nya ideer ?
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Att det blir mindre behöver inte påverkar prestandan negativt. Processorkärnorna i en dator t.ex. blir bara mindre och mindre, numera får man plats med 4 kärnor på ett chip vilket har ökat prestandan avsevärt. plugga fysik så kommer du att veta bättre, för jag orkar inte förklara dem olika fördelarna med mindre komponenter.
prestandan kommer inte förändras, förutom på så sätt att den drar mindre ström vilket ska resultera även i längre livslängd
du är kär i mig.