Ni som har Wii
Jag funderar på att köpa ett själv, men jag är lite tveksam... Har bara några funderingar som ni kanske kan svara på :) Är spelen värda eller är dom inte ganska barnanpassade? Känns som att det är väldigt mycket typ "super marios wonderworld", ja ni fattar säkert vad jag menar... Hur funkar sportspelen? måste man spela dom med nunchucken eller kan man lira det med vanlig kontroll? Schysst om ni kan ge mig lite råd. :)
Visca el Barça!
Har ingen Wii själv. Har aldrig ägt någon Nintendo-konsoll men Nintendo har väl alltid kört på sina egna typer av spel. Det har väl alltid varit mer "super marios wonderworld". Som det skrevs i en annan tråd; PS3 och 360 är spelmaskiner - Wii är en leksak!
Wii är lätt roligast bland de tre enligt mig, men jag plockar definitivt hellre än 360 för att spela exempelvis Fifa 08, det var helt cp-kul. Men lillebror har Wii, och det är vansinnigt kul.
•pave paradise•
Wii har dom där "gulligull-spelen" medans PS3 och 360 har t.ex. FPS och racingspel. Sportspelen för Wii vet jag inget om, men det verkar rätt fett faktist. Vad du ska köpa beror på vad för spel du gillar, helt enkelt.. Har du alltid rockat Nintendo blir du nog inte besviken på Wii.
Det är ju det, har PS2 och gillar det skarpt. De nya spelen kommer ju fortfarande till det och då kanske det skulle vara kul att testa nåt nytt. Jag är ju inte så jätteintresserad av typ super mario och zelda liksom, tröttnar rätt snabbt på såna spel... jag är mer en GTA och sportspelsnubbe...
Visca el Barça!
jag skulle verkligen villa ha en wii, verkar kunna vara sjukt kul typ på förfester och så. om du inte illar mario och zelda så skarpt kanske det är 360 eller ps3 som gäller för dig.
Japp! jag är en trollkarl!
Det är verkligen en leksak, det är absolut roligast att spela om man är många och sportspelen som man får med är nog det roligaste jag har spelat till Wii. Du kommer 75% av tiden att spela på ditt Wii med kompisar och förfester, jag har iallafall inte hittat några spel förutom Zelda som är roliga i SP.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
wii har kreativa spel medans xbox bara har hack n slash från 80 talet, fasst snyggare, spel. ja wii är värt, metroid prime corruptions är helt enormt bra FPS spel, Eternal ocean är jäligt bra relax spel, Super Smash melee fighting att se fram emot. massa bra. alla spel som är värda att ha som kommer till xbox å 360 köper jag hellre till dator, en grymt bra dator e fan nästan billigare å funkar till altt plus att den är uppgraderbar och håller längre.
Det är grymt billigt att hålla en dator i skick att klara alla spel också. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Du svarar på din egen fråga. Gillar du sportspel och GTA är inte Wii för dig. Visst där finns en del spel som du kan ha kul med.. varför köpa en konsol för de få spelen?
Kul att prova nåt nytt?
Visca el Barça!
Spelade precis klart Metroid och kan konstatera att min Wii var värd varenda krona. Och jag har inte ens testat Mario än men allt tyder ju på att man gör bort sig om man missar det spelet, oavsett vad man gillar för typ av spel... om man nu gillar spel öht.
finns säkert nåt Metroid att ladda ner oxå..men tror han menar Metroid 3: Corruption.
Om jag skulle köpt Wii, 360 eller PS3 skulle jag lätt ta en Wii. Det finns inte så många bra spel till Wii men: Super Mario Galaxy Zelda Metroid Resident Evil 4: Wii Wario Ware Super Smash Bros. -kommer snart Mario Kart -kommer snart Med de konsoler som jag ägt innan har jag köpt kanske 5 spel till varje. De bra spelen tar inte slut för mig iaf och de spelen som jag har räknat upp är bäst i sin genre. Alla FPS och liknande som släpps till 360 och PS3 kan jag spela en bättre version av på PC. Alltså, varför köpa en konsol som har dyrare och sämre spel? Sen finns det inget på 360 och PS3 som jag tycker verkar kul. Möjligtvis Ninja Gaiden 2 på 360. Om man är värsta speljunkien som köper 1 spel i veckan är 360 och PS3 bättre val, annars är Wii ett självklart köp.
....bara mina egna tankar. Beror såklart på vad du gillar för spel. Förstår dock inte hur man inte kan gilla Nintendos spel. :]
Apan sa det! :D
"tack för alla plastgorillor"
PES 2008 ser överfett ut till wii.
Rettep Om jag var du skulle jag köpt ps3 eller xbox360! GTA 4 släpps i februari/mars
// be the change you wanna see in the world
Wii spel som är värda att köpa ett Wii för. Super Mario Galaxy Zelda: Twilight Princess Mario Kart Smash Bros Metroid Sen kommer det och finns massa annat kul också. Wii Sports är alltid kul, Rayman Raving Rabbits(?) är nice, Endless Ocean verkar ballt, och så kommer det massor. Tjacka en Xbox 360 först, och sen ett Wii i andra hand om jag var du (jag gjorde så)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor
2007-12-05 13:19
Testade wii när jag var hos morsan, 5 timmars spelande wii sport, boxningen ger dig träningsverk i flera dagar! Svär :|
Verkar ju sjukt kul ändå WII. Tror det blir en sån här till julklapp till syrran
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
Det låter som om du ska hålla på ditt ps2 ett tag tills du har fått ihop tillräckligt med pengar till ett 360 eller ps3. Wii är asballt, men verkar inte vara vad du letar efter.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.