I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vi som klarat Halo 3 [SPOILERS]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2007-09-27 07:04

Vi som klarat Halo 3 [SPOILERS]

Igår var det alltså dags för alla oss 360-ägare att avsluta striden. Jag är en av dem som gjort det och jag antar att vi bara kommer bli fler och fler. Den här tråden är till för att prata om spelet, handlingen, uppdragen, vapnen, fordon o.s.v utan att förstöra för dem som ännu inte haft nöjet eller helt enkelt tiden att stoppa "The Prophet of Truth".

När jag satte mig ned och eftertexterna började rulla kändes det verklligen lite småsorgligt (inte för att man tror att Master Chief dog) utan för att jag har väntat så länge på det här spelet och sen "bara" 9 timmars sträckspelande senare har man alltså "avslutat striden" och stoppat the flood samt de onda covenanterna.

Såhär på rak hand måste jag klaga på två saker, eller egentligen 3 men en av dem är bara en liten petitess. Mina klagomål är följande:

1. Ingen slutboss, Jag vet att inget av spelen haft det men det här är ändå den avslutande delen i en trilogi. Jag hade gärna sett en strid mot "tentackel-monstret" eller mot tjae, vad som helst. Känns mer som ett avslut när man dödar en stor jäkla fiende. Sen så är jag faktiskt en av dem som älskar både Warthog racet i första samt det avslutande racet i 3an.

2. Aningen mycket Flood mot slutet av spelet, striderna blir inte alls lika taktiska och The Floods hjärndöda stridstaktik passar enligt mig inte för hela uppdrag utan låt dem komma i små grupper, eller många på en gång, men bara under en viss del av banan i.s.f.

2.5 (3) Varför skulle the Flood prata? Det kändes verkligen "blah", men som sagt det var bara en liten grej jag störde mig på.



Skulle jag göra en lista på allt jag gillade skulle det här inlägget bli flera spaltmeter, Jag gillade det som fan och ger singlecampaigen 8/10, när jag börjat spela på Live samt Co-Op över live är jag övertygad om att det här blir minst 9/10 och snudd på en Fullpoängare.

//TenFingers (Vamp Sweden på Xbox Live)

"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja